۵۷۱۶۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چین، اسکناس را از رده خارج می‌کند

پرداخت آنلاین در کشورهای زیادی جاافتاده و مردم به سمت پرداخت امن و سریع رفته‌اند. شما در چین می‌توانید با اسکن بارکد میوه‌ها و سبزی‌ها، پول خرید خود را آنلاین و با گوشی خود انجام دهید. برای پرداخت شهریه کلاس‌ها نیازی نیست تا حتماً پول نقد همراه خود داشته باشید.

وب سایت کلیک - فاطمه محمدی: چین در تاریخ خود عنوان اولین کشور تولیدکننده پول‌های کاغذی را دارد، پس از گذشت سال‌ها، چین اولین کشوری خواهد بود که استفاده از پول‌های کاغذی را منسوخ خواهد کرد.
چین، اسکناس را از رده خارج می‌کند

پرداخت آنلاین در کشورهای زیادی جاافتاده و مردم به سمت پرداخت امن و سریع رفته‌اند. شما در چین می‌توانید با اسکن بارکد میوه‌ها و سبزی‌ها، پول خرید خود را آنلاین و با گوشی خود انجام دهید. برای پرداخت شهریه کلاس‌ها نیازی نیست تا حتماً پول نقد همراه خود داشته باشید. ممکن است برای خرید روزانه خود به فروشگاه بروید و دست‌های شما پر از وسیله باشد، در این صورت شما ترجیح می‌دهید با گوشی خود و یا کارت اعتباری پول را پرداخت کنید.

در تاریخ چاپ، چین اولین کشوری است که به فن های اولیه چاپ دست پیدا کرد و پول‌های کاغذی را جایگزین سکه‌ها کرد، حالا تاریخ دوباره اسم چین را به‌عنوان اولین کشوری که پول‌های کاغذی را حذف می‌کند، ثبت خواهد کرد.

بر اساس گزارش iResearch، ارزش ناخالص پرداخت‌های آنلاین و با تلفن همراه در چین به بیش از ۵٫۶ تریلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش قابل‌توجهی داشته است. تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر در کشور چین رشد قابل‌توجهی داشته است. کارشناسان حوزه فناوری بر این باور هستند که تا چند دهه آینده پول‌های کاغذی از بازارهای چینی جمع خواهد شد. آمار پرداخت با تلفن همراه در چین ۴۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از آمریکا است.

Alipay پلت فرم پرداخت آنلاین چینی است که به شرکت Ant Money وابسته است. شبکه اجتماعی وی چت هم قابلیت پرداخت آنلاین را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و میلیون‌ها کاربر چینی پرداخت‌های خود را با این پلتفرم‌ها انجام می‌دهند.

در پکن تقریباً تمام اجناس را می‌توان با سیستم‌های پرداخت آنلاین خریداری کرد. در میوه‌فروشی کنار تمام میوه‌ها بارکدهایی وجود دارد که مشتریان با اسکن کردن بارکدها به‌راحتی می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

پرداخت آنلاین ساده، سریع و امن است ولی همه اقشار جامعه با پرداخت آنلاین احساس راحتی نمی‌کنند. بدون شک پرداخت آنلاین برای افراد مسن کمی سخت است و این قشر نمی‌توانند به‌راحتی به این سیستم اطمینان کنند.

بر اساس آخرین گزارش انجمن Better Than Cash، سود خریدهای کم با موبایل و یا سیستم پرداخت اینترنتی، در سال ۲۰۱۸ چیزی برابر با ۸ درصد بوده که انتظار می‌رود این سود تا سال ۲۰۲۰ به ۱۲ درصد برسد. پول‌های کاغذی هنوز در بازار چین ردوبدل می‌شوند ولی درصد استفاده از پول‌های کاغذی در چین نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته، بسیار کمتر است.

انجمن Better Than Cash در راستای جایگزین کردن پرداخت آنلاین به‌جای وجه نقد، تدابیری اندیشیده است که افراد باوجود بدهی کارت‌های اعتباری نیز بتوانند خریدهای جزئی خود را انجام دهند.

شرکت‌های هلدینگ بین‌المللی Tencent و Alibaba قصد دارند تا سیستم‌های پرداخت آنلاین خود را در کشورهای خارجی گسترش دهند و امکان استفاده پرداخت آنلاین و با پرداخت با گوشی هوشمند را برای گردشگران هم فراهم کنند. هلدینگ Tencent در حال حاضر با شرکت آلمانی Wirecard همکاری می‌کند و WeChat هم قصد دارد تا سیستم پرداخت خود را به سایر کشورها ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج