۵۷۱۷۵۹
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

اسرار خودکشی یک رُبات در واشنگتن

به تازگی یک ربات نگهبان به شکل حیرت انگیزی در هنگام انجام مأموریت خود در بخش حراست یک پارکینگ خودرو در مرکز خریدی در واشنگتن دی. سی آمریکا خود را به درون آبنمای این مرکز انداخت.

وبسایت تابناک با تو: آیا خودکشی فقط مختص انسان ها است؟ به تازگی یک ربات نگهبان به شکل حیرت انگیزی در هنگام انجام مأموریت در بخش حراست یک پارکینگ خودرو در مرکز خریدی در واشنگتن دی.سی آمریکا خود را به درون آبنمای این مرکز انداخت.

اسرار خودکشی یک رُبات در واشنگتن

شرکت سازنده ی این ربات «نایت اسکوپ کی ۵» می گوید:

«ربات ها را به جای انسانها قرار داده ایم، زیرا ربات ها بهتر از انسان ها کار می کنند و به بیان ساده تر مثل انسان ها دچار خستگی و ملال نمی شوند.»، اما این طور که به نظر می رسد این ربات با انداختن خود درون آبنمای مرکز خرید فرضیه ی آنها را با چالش بزرگی روبرو کرده است.

استاسی دیان استفن، معاون این شرکت می گوید :«تحقیقات درباره علت خودکشی ربات آغاز شده است و در هفته ی آینده ربات جدیدی را به هزینه شرکتمان به مرکز تجاری تحویل خواهیم داد.»

اسرار خودکشی یک رُبات در واشنگتن

شایان ذکر است که این ربات به شکل یک موشک با ارتفاع ۵ فوت طراحی شده و مجهّز به سیستم ناوبری جهانی و اشعه ی لیزر و دوربین های کنترل کننده است. از جمله مأموریت های ربات های نگهبان، رصد هر گونه رفتارهای غیرمنطقی و تخلفات شهروندان در هنگام پارک خودرو و شناسایی هویت مجرمین برای اجرای قانون است.

اسرار خودکشی یک رُبات در واشنگتن

به دلایل نامعلومی این ربات تصمیم گرفت تا خود را درون آبنمای موجود در وسط مرکز خرید «جرج تاون» بیندازد. این ربات که از بغل به درون آب افتاده بود برای همیشه از حرکت متوقف شد. گروه امداد برای نجات این ربات به سرعت درون آبنما رفتند، اما ضررهای وارده بیش از آن بود که بتوانند ربات مرموز را نجات دهند.

بنا به گزارش «یورو نیوز» پس از آنکه عکس‌های از این ربات در فضای مجازی منتشر شد و کاربران هم با اظهارنظرهای مختلف، از هوش مصنوعی تا عالم سیاست را به سخره گرفتند. یکی از کاربران نوشت:

«ساختمان ما در واشنگتن دی‌سی مجهز به ربات‌های نگهبان است. یکی از آنها در آب غرق شد. قول خودروهای پرنده را داده بودند، در عوض ربات‌های انتحاری داریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رؤیا ساز

      بیچاره رباته

    • بدون نام

      وا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج