۵۷۱۷۷۸
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران پاسخ تحرکات جدید آمریکا را داد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولتها قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولتها قرار گیرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب لایحه تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا علیه کشورمان، ضمن محکومیت این اقدام غیر قانونی و توهین آمیز اظهار داشت: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم های غیر هسته ای و در صورت نهایی و اجرایی شدن آن ، اجرای موفقیت آمیز برجام که یک توافق چند جانبه و بین المللی را که حاصل تلاش چندین ساله بوده، نادیده انگاشته و آن را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: آمریکا بر اساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین المللی دولت‌ها قرار گیرد؛ لذا همانگونه که جمهوری اسلامی ایران تا کنون و بنا به تائید آژانس بین المللی انرژی اتمی و اذعان کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و آن‌ها را به انجام رسانده ، انتظار دارد تا سایر طرفهای برجام و از جمله دولت آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند بوده و عمل نمایند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران متن این لایحه و مفاد آن را در صورت نهایی شدن با دقت در دست بررسی داشته و بر این اعتقاد است که مفاد این لایحه با روح و مفاد برجام منطبق نمی‌باشد. از این رو همانگونه که قبلا اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع ملی، اقدام متقابل و متناسب را به انجام خواهد رساند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر این‌که «وزارت امور خارجه مفاد این لایحه در مورد نیروهای نظامی و توانمندی‌های موشکی ایران را کاملا غیر قانونی، ناموجه و بی اساس می داند»، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه مبارزه با تروریسم، حسن همجواری و حفظ امنیت جمعی بوده؛ ضمن آنکه برنامه موشکی ایران نیز منطبق با قطعنامه ۲۲۳۱ است و هیچ امری نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری و اجرای سیاست اصولی افزایش توانمندی دفاعی خود منع نماید.

وی در پایان افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در حالی ایران را متهم به بی‌ثبات‌سازی منطقه می‌نمایند که دولت این کشور با تجاوز به عراق، در ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش نقش اصلی را بر عهده داشته و افزایش بی‌ثباتی در این منطقه و افراط گرایی کنونی نتیجه سیاست های نسنجیده و غیر مسئولانه این کشور و متحدین منطقه‌ای آن می باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاعلیییی چه جواب دندون شکنی .کف کردم پسر

      پاسخ ها

      • Mohamaad

        :) دقیقا جوابشون خیلی محشر بود خخخخخخ

    • بدون نام

      با اولین کاربر موافقم .....‌جواب خوبی داده ...‌.‌

    • بدون نام

      واسه اینکه خبر خونده بشه دست ب هر روشو اغراقی میزنن این نونا خوردن نداره

    • بدون نام

      دقیقا چه جوری جوابشون رو داد ؟؟!!!!!!!!!!

    • مهدئ

      بیچارشون کردین بااین اقدامتون

    • بدون نام

      تیتری که برای خبر زدید، رعایت حال خواننده رو نکرده و اونو به اشتباه میندازه

      پاسخ ها

      • محمد

        یک ساعت دارم خبرومیخونم اخرسرهیچی به هیچی

    • مهدی

      دزدان دور صاحبخانه را روی زمین خط کشیدند و به وی گفتند پاتو از خط بیرون نزار ، بعد از اینکه دزدها همه وسایل خانه جمع کردن و بردن، خانم خانه به همسرش گفت ای مرد چرا هیچ کاری نکردی، دزدها همه چیز را بردند! مرد با حالتی از روی پیروزی گفت ، پدرشان را در آوردم ، خانم گفت مگه چکار کردی؟ مرد گفت ، جوری که دزدها متوجه نشدن ، پامو ده بار از خط بیرون گذاشتم

    • بدون نام

      تا وقتی دو طرف قدرت در ایران و آمریکا از موضع خود کوتاه نیایند این دشمنیها همیشه ادامه داره ، متاسفانه این وسط فقط مردم ایران آسیب میبینند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگین لطفا. ضعف نشان دادیم تو این سالها و دشمنو جری کردیم. چرا نمی خواید بفهمید که آمریکا سلطه طلبه ؟

    • بدون نام

      آقا یواش امریکا میشنود وناراحت میشود نقض که کمه نقص عضو کردن اصلآ ازاول چه چیزی رو اجراء ورعایت کردن که حالا نقضش بکنند برجام یک تعهد یکطرفه برای ایران بود انگار فقط ما دستاوردهای چند ین ساله خودمان راکه یکی یکی به دست بهترین انسانهای ایرانی ایجاد شده بودرانابود میکردیم وکلی ذوق میکردیم که ما به برجام پایبندیم وتمام بندهای آنراداوطلبانه اجراء میکنیم.!!

    • بابالنگ دراز

      بابا آمریکا رو نابود کردی ...ایول...گفت غلط کردم ولش کنید.دیگه نمیتونن از ضربه فنی شما خلاص بشن...خسته نباشی دلاور خدا قوت نازنین پهلوان

    • بدون نام

      واااااوو با این پاسخی که دادن آمریکا تمام تحریمارو لغو میکنه:o

    • محمدنژاد

      کسی دیگه نبود که اینو سخنگو کردن!؟
      مثل آدمهای دست و پا بسته حرف میزنه!؟ دیگه امریکا هم فهمیده که این دولت ایران بیشتر از غرب و امریکا نگران برهم خوردن برجام است لذا با خیال راحت و بدون نگرانی از خروج ایران از برجام تحریم میکنه!؟
      دولت هم فقط حرف میزنه و هیچ....

    • Ali

      اوه آمریکا نابووود شد چخد خچن.

    • بدون نام

      یکم خشن عمل کردید ا وا،،،، چقدر خشن ،

    • بدون نام

      چه پاسخ کوبنده‌ای فکر کنم منصرف بشن و تحریم بزارن کنار خخخح

    • بدون نام

      بزارین نوبخت با رشد ۱۲ درصدی جوابشون بده که نقص عضو بشن خخخخخخخ

    • شاهرخ

      حتی در تیتر خبر هم میخواهند ملت را فریب دهند،چرا نمیخواهید قبول کنید تمام دستاوردی که با زحمت و تلاش وحتی شهادت دانشمندان متعهد کشور بدست آمده بود را یک شبه به باد فنا دادید ورفت وبه آنهم بنام تعهد به برجام افتخار میکنید ؛چه آشی چه کشکی ؟امریکا له آنچه می خواست رسید از همین حالا تا ده سال دیگر شبانه روز تلاش کنیم تازه شاید به روزهای قبل از برجام برسیم آنهم شاید ،خُب مگر امریکا واسراییل چه میخواستند توقف یا به تاخیر افتادن فعالیت های اتمی ایران که به آنهم رسیدند با یک قرار داد یک طرفه ای که هیچ تعهدی برای آنان بوجود نیاورده هر چه بوده و هست برای ما بوده حالا پا روی گردنمان گذاشته وبکارهاودشمنی خود ادامه میدهد ومسئلین از زیر پای آنها به ملت میگویند ما به تعهد مان پایبندیم میخوام نباشید با این معاهده ای که روی قاجار و ترکمانچای را سفید کرد در این خبر آقای سخنگو مثلا"چکار کردید حتی یک کلمه نگفتید شنا که از موشک های ایران صحبت میکنید چرا اینهمه سلاح پیشرفته در اختیار عربستان و امارات و ...گذاشته و می گذارید ؟اینهم از تعهدات برجام است که سفت به آن پایبند و مفته خرید.....

    • بابالنگ دراز

      بابا آمریکا رو نابود کردی ...ایول...گفت غلط کردم ولش کنید.دیگه نمیتونن از ضربه فنی شما خلاص بشن...خسته نباشی دلاور خدا قوت نازنین پهلوان

    • احمد

      از جنس همون پاسخ هایی هست که به اقدامات عربستان سعودی دادیم این چند سال

    • معین

      با این تحریم گسترده جدید یاد اون حکایت معروف افتادم، هم پیاز و خوردیم هم شلاق رو خوردیم دست آخر پول نقدی هم باید بپردازیم ... خدایا خودت ما و این مملکت را تا 1400 و فراتر از آن حفظ کن آمین

    • حمید

      جناب آقای بهرام قاسمی : شما با این کاری که کردید پدر آمریکارو درآوردید . خواهش می کنم من بعد از این یک کمی ملاطفت نشان دهید .

    • بدون نام

      سناتورهای احمق امریکا غلط می کنند
      از ینگه دنیا بلند شده اومده خلیج فارس و مار را محکوم و خط و نشان بکشد ... با اجدادشون

    • بدون نام

      موافقم که جواب آمریکا رو باید داد ولی نه به این شدت! آمریکا گناه داره از هستی ساقط شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج