۵۷۱۸۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

عمر Flash Player سال ۲۰۲۰ به پایان می رسد

طبق اعلام شرکت ادوبی، در سال ۲۰۱۴ حدودا ۸۰ درصد از کاربران کروم به طور روزانه از سایت هایی با داشتن محتوای فلش بازدید میکرده اند اما این میزان در سال جاری به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. امنیت بزرگترین مشکل Flash در سیستم های رومیزی بوده است.

مجله سخت افزار: شرکت ادوبی امروز موضوعی را به طور رسمی اعلام کرد که بیش از هفت سال پیش توسط استیو جابز فقید پیش بینی شده بود. اوایل سال ۲۰۱۰ و در روزهایی که اپل با مدیریت استیو جابز، اولین نسل از تبلت های آیپد را رونمایی کرد، مدیر عامل سابق اپل با جبهه گرفتن در مقابل ادوبی، فناوری فلش را یک فناوری غیر مدرن خواند که بیشتر از کاربرد داشتن، عمر باتری دستگاه ها را کاهش میدهد.
عمر Flash Player سال 2020 به پایان می رسد
استیو جابز در ادامه ی صحبت های خود در قالب یک پیش بینی گفت که در آینده هیچکس از Flash استفاده نخواهد کرد و HTML5 جایگزین این فناوری خواهد شد. پیش بینی جابز در حال گرفتن رنگ واقعیت به خود است و روز گذشته کمپانی ادوبی اعلام کرد که به دنبال کاهش استفاده از Flash، این شرکت به پشتیبانی از این برنامه در سال 2020 بر روی سیستم های دسکتاپ پایان خواهد بود.

طبق اعلام شرکت ادوبی، در سال 2014 حدودا 80 درصد از کاربران کروم به طور روزانه از سایت هایی با داشتن محتوای فلش بازدید میکرده اند اما این میزان در سال جاری به 17 درصد کاهش پیدا کرده است. امنیت بزرگترین مشکل Flash در سیستم های رومیزی بوده است.
حفره های امنیتی بسیاری در برنامه ی ادوبی فلش تا کنون کشف شده است که بسیاری از آنها خطر جدی برای کاربران به دنبال داشته اند اما به نظر میرسد رفع این نقطه ضعف غیر ممکن است. فایرفاکس مدتی میشود که فلش را به طور پیشفرض در مرورگر خود غیر فعال کرده است. گوگل نیز مدتیست نمایش تبلیغات بر اساس فلش را متوقف کرده است و در حال روی آوردن به HTML5 است. در اینجا میتوان به قدرت پیش بینی استیو جابز، یکی از موثرترین افراد دنیای فناوری ایمان آورد.
عمر Flash Player سال 2020 به پایان می رسد

جابز مشکلاتی را در مهندسی سیستم فلش پیدا کرده بود اما از اینکه مدیر عامل ادوبی توجهی به نکات وی نکرده بود، آزرده خاطر بود و احتمالا وی همان موقع متوجه شد که نمیتواند با ادوبی همکاری داشته باشد. هر چند سال گذشته یکی از مهندسین نرم افزاری اپل فاش کرد که در سال ۲۰۰۸، فلش بر روی آیفون آزمایش شده بوده است و احتمالا در صورتی که جابز به مشکلات فلش پی نمیبرد، Flash عمر بیشتری میکرد.
ادوبی به پشتیبانی از فلش بر روی موبایل در نوامبر سال ۲۰۱۱ خاتمه داد و تا پایان ۲۰۲۰، فلش پلیر را نیز بازنشسته خواهد کرد. بدین ترتیب HTML۵ جایگزین اصلی این برنامه خواهد بود که مطمئنا قدمی مثبت برای تجربه ی کاربری بهتر کاربران خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج