جاباما
۵۷۲۰۹۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بهره‌ برداری از خط ۶ مترو تا پایان سال

تکمیل خط ۷ و بهره‌برداری از خط ۶ مترو تا پایان سال، ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران و بررسی راهکارهای کاهش ترافیک در محدوده مجتمع "کوروش" از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران بود.

خبرگزاری ایسنا: تکمیل خط ۷ و بهره‌برداری از خط ۶ مترو تا پایان سال، ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران و بررسی راهکارهای کاهش ترافیک در محدوده مجتمع "کوروش" از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران بود.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران که با حضور رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا، مدیران عامل شرکت مترو و بهره برداری مترو، رییس شرکت واحد اتوبوسرانی و شهردار منطقه ۵ تهران برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که مجتمع کوروش برای ساکنان محلی منطقه به وجود آورده است گفت: اولین دغدغه ما در مورد مجتمع تجاری کوروش پارک خودروها در اطراف منازل مسکونی مردمی است که در آن منطقه سکونت دارند.

وی همچنین با اشاره به ترافیک ناشی از ازدحام خودروها برای دسترسی به پارکینگ این مجموعه در بزرگراه های ستاری و حکیم گفت: ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش پاسخگوی میزان تقاضای مردم نیست و این موضوع سبب می شود در ساعات اوج تقاضا ، پس زدگی خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ مجتمع را دارند به داخل بزرگراه ستاری کشیده شده و موجب ایجاد ترافیک در بزرگراه های ستاری و حکیم شود.

حسینی ادامه داد: در بلند مدت باید ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش افزایش یابد؛ اما در کوتاه مدت بهبود مسیر ورودی دسترسی به مجتمع می تواند موجب کاهش پس زدگی خودروها در بزرگراه ستاری و در نتیجه کاهش ترافیک بزرگراه‌های ستاری و حکیم در محدوده مجتمع تجاری کوروش در ساعات اوج تقاضا شود.

وی افزود: همچنین با مسئولان کوروش توافق شده است محدودیت هایی برای ساعات آغاز و پایان کار مجموعه اعمال شود تا بتوانیم پیک ترافیکی را کاهش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: برای حل مشکل پارک خودروها در اطراف منازل مردم نیز با استقرار کیوسک های نگهبانی در کوچه‌های اطراف کوروش محدودیت ایجاد کرده ایم تا امکان دسترسی به آن ها فقط برای ساکنین محلی امکان پذیر باشد.

طرح بهبود مسیر ورودی دسترسی به مجتمع تجاری کوروش

اسدی شهردار منطقه ۵ تهران نیز در تشریح طرح بهبود مسیر ورودی دسترسی به مجتمع تجاری کوروش گفت: در حال حاضر طول انباره خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را در ضلع شمالی مجتمع دارند ۲۰۰ متر و در حدفاصل خیابان پیامبر در جنوب مجتمع کوروش تا خیابان ذوالفقاری در شمال مجتمع است. کم بودن طول این انباره موجب می شود خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را دارند در ساعات اوج تقاضا ۲ یا ۳ لاین از بزرگراه ستاری را اشغال کنند که در نتیجه موجب ایجاد ترافیک در اتوبان ستاری می شود و با توجه به فاصله کم مجتمع تجاری کوروش از بزرگراه حکیم این ترافیک به بزرگراه حکیم نیز منتقل می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از حاشیه بلااستفاده ستاری حدفاصل خیابان ذوالفقاری تا خیابان خجسته پور می توانیم طول انباره خودروهایی را که می خواهند وارد پارکینگ کوروش شوند به حدود ۱۰۰۰ متر افزایش دهیم. بر اساس این طرح در ساعات اوج تقاضا ، خودروها برای دسترسی به پارکینگ کوروش باید ابتدا حدفاصل خیابان پیامبر تا خیابان خجسته پور را در لاین کندروی بزرگراه ستاری طی کنند و سپس حدفاصل خیابان خجسته پور تا خیابان ذوالفقاری را که ورودی پارکینگ مجتمع کوروش در آن قرار دارد برگردند تا به داخل پارکینگ وارد شوند.

شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران افزود: البته در ساعاتی که میزان تقاضا عادیست خودرو ها می توانند بدون طی کردن مسیر حدفاصل خیابان های ذوالفقاری و خجسته پور مستقیما وارد پارکینگ شوند.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد استفاده کنندگان از این مجموعه از خارج از محدوده منطقه به کوروش مراجعه می کنند گفت: پیش بینی می شود در آینده با راه اندازی خط ۶ متروی تهران و ایستگاهی که در این محدوده در نظر گرفته شده است رفتار ترافیکی متفاوت تری را در اطراف کوروش شاهد باشیم.

ضرورت تهیه پیوست ترافیک برای مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ پیش از ساخت

مهندس محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تهیه پیوست ترافیک برای مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ پیش از ساخت آن ها گفت: ضرورت دارد مجتمع های تجاری همانند کوروش در مناطق دیگر شهر تهران نیز ساخته شوند تا نیازی نباشد مردم از دیگر مناطق شهر تهران به این مجموعه مراجعه کنند.

سرخو افزود: با توجه به اینکه ظرفیت فعلی پارکینگ کوروش جوابگوی میزان تقاضا نیست و مردم ساعت ها در صف انتظار می ایستند تا تعدادی خودرو از پارکینگ خارج شوند و آنها بتوانند وارد شوند ، ساخت پارکینگ جدید تنها راه حل رفع این مشکل است.

نهایتا با تصمیم کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد طرح افزایش طول انباره خودروها برای دسترسی به پارکینگ مجتمع تجاری کوروش پس از تصویب در شورای ترافیک منطقه به مدت ۳ ماه و به صورت آزمایشی اجرایی شود.

تا پایان امسال طول خطوط متروی شهر تهران به ۲۷۶ کیلومتر می رسد

مهندس درویشی مدیرعامل شرکت مترو نیز در توضیح میزان پیشرفت خط ۶ متروی تهران گفت: ساخت و لاینینگ تونل ها در خط ۶ به میزان صد درصد به پایان است و میزان پیشرفت عمرانی کلیه ایستگاه ها نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و حدود ۱۵ درصد از تجهیزات نیز در طول این خط نصب شده است که در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود خط ۶ از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه کن و در مجموع با ۱۱ ایستگاه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص خط ۷ متروی تهران که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی کلیه ایستگاه ها در این خط بیش از ۸۰ درصد است و تجهیزات به صورت کامل نصب شده است.

وی افزود: طبق برنامه پیش بینی شده قرار بود ماهانه ۲ ایستگاه از خط ۷ متروی تهران به بهره‌برداری برسد که با توجه به کمبود اعتبارات ماهانه یک ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال کلیه ایستگاه ها به بهره برداری برسد.

درویشی در توضیح خط متروی حرم امام خمینی(ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت : در طول مسیر ۵ ایستگاه طراحی شده است که دو ایستگاه آن به صورت صد درصد به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به طراحی ایستگاه متروی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در ساخت این ایستگاه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و مجموعه ای ساخته شده است تا در شان جمهوری اسلامی و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشد.

درویشی طی آماری اعلام کرد :تا پایان امسال طول خطوط متروی شهر تهران به ۲۷۶ کیلومتر می رسد ، این رقم با احتساب ۷۱ کیلومتر خط متروی موجود در پایانه ها به ۳۴۷ کیلومتر مترو می رسد.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو و پلازای میدان ولیعصر گفت افزون بر زیبایی که این مجموعه دارد ، موجب می شود تردد پیاده در میدان ولیعصر به حداقل برسد و در نتیجه وضعیت ترافیکی میدان بهبود یابد.

حسینی همچنین پیشنهاد کرد تا تمامی خیابان‌های شهر تهران همانند سایر شهرهای جهان در کنار حفظ نام فعلی یک شماره و کد داشته باشند تا مردم راحت تر بتوانند آنها را پیدا کنند.

ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان سنندجی رییس شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت اتوبوسرانی در شهر تهران گفت: بزرگترین تغییر اساسی در اتوبوسرانی هوشمند سازی و رساندن به موقع اتوبوس ها به ایستگاه هاست و هم اکنون تمامی ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر تهران دارای برنامه زمانبندی و مجهز به سیستم GPS هستند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل اتوبوس رانی ، نوسازی ناوگان بوده است گفت: با مصوبه شورای شهر تهران ، بخش خصوصی ۳۰ دستگاه اتوبوس از شهاب خودرو و پیشرو یدک و ۷۰ دستگاه اتوبوس از زامیاد خریداری کرده است که به زودی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شوند.

سنندجی با بیان اینکه هم اکنون تمامی اتوبوس های خودروساز های داخلی خریداری شده است اظهار کرد: تفاهم نامه ای با آقای پور زرندی داشته ایم و در همین چارچوب سفیر ایران در مجارستان مذاکراتی با طرف خارجی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ایکاروس داشته است و مقرر شد تا در صورت تامین سرمایه از سوی بانک شهر این اتوبوس ها با وام بانک شهر توسط بخش خصوصی خریداری شده و به ظرفیت اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شوند

جایگزینی مینی بوس ها با تاکسی بر خلاف برنامه ۵ ساله بود

مهندس محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رشد مترو علی رغم هزینه بالایی که داشته است و همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: برخلاف مترو و تاکسیرانی وضعیت اتوبوسرانی متفاوت است. تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کاهش یافته است و علاوه بر آن مردم از ارائه خدمات توسط بخش خصوصی رضایت ندارند و میزان رضایت مندی مردم از خدمات شرکت واحد به نسبت بخش خصوصی بیشتر است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که روز به روز شرکت واحد لاغرتر و بخش خصوصی چاق تر می شود بدون آنکه خدمات آنها بهتر شود.

بر اساس گزارش کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران، وی در مورد نوسازی مینی بوس ها نیز گفت : طبق برنامه ۵ ساله باید در پایان برنامه ۱۵۰۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاده است همچنین جایگزینی مینی بوس ها با تاکسی بر خلاف برنامه ۵ ساله صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندگی برای مردم این منطقه جهنم شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج