۵۷۲۱۲۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ پیچیدن نسخه کابینه

شهاب پاک نگر در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت؛

ما هرچقدر سعی کردیم غیرمستقیم به رییس‌جمهور بگوییم چه کسانی را برای کابینه انتخاب کند، ایشان گوشش بدهکار نبود و ساز خودش را می‌زد (اصلا بی‌خود نیست که می‌گویند کنسرت عامل نابودی است). چون می‌دانیم آقای روحانی این مطلب را با دقت می‌خواند، بخشی از لیست فراجناحی مدنظرمان را منتشر می‌کنیم:

وزارت ورزش و جوانان: حوزه ورزش را که کی‌روش می‌گرداند. در کابینه جدید باید کسی وزیر ورزش و جوانان باشد که به امور جوانان بپردازد. پیشنهاد ما برای این وزارتخانه جناب آقای خاوری است که در عمل نشان دادند تفریحات مورد انتظار جوانان چیست. البته یک تخلف مالی جزيی هم داشتند که وقتی برگشتند، قول می‌دهند دیگر تکرار نشود.

وزارت امورخارجه: این وزارتخانه نیازمند کسی است که هم در عرصه‌های بین‌المللی شناخته شده باشد و هم مسلط به زبان انگلیسی باشد. گزینه اول و آخر ما برای تصدی این کرسی کلیدی در دولت، جناب آقای رضا پرستش، بدل مسی است.

سازمان محیط زیست: کسی باید سکان‌دار این سازمان بشود که محیط‌زیست را با پوست و گوشتش درک کند. ما برای این سمت جناب آقای رحیم مشايی را پیشنهاد می‌دهیم که خودشان جزيی از طبیعت هستند. درضمن چون هیچ جناح سیاسی‌ای مسئولیت ایشان را قبول نمی‌کند، کاملا فراجناحی محسوب می‌شوند.

مرکز آمار ایران: اولا اینکه خودمان می‌دانیم این مرکز زیرمجموعه سازمان برنامه است، پس اطلاعات‌تان را به رخ ما نکشید. ثانیا اینکه ریاست این مرکز باید برعهده کسی باشد که متخصص در تحلیل اعداد و ارقام باشد. حدس شما کاملا درست است، هیچ کس به جز استاد رائفی‌پور لیاقت مدیریت این مرکز را ندارد.

معاون علمی و فناوری: دیگر وقت آزمون و خطا گذشته است. کسی باید این معاونت را به عهده بگیرد که با مفاهیم علمی آشنایی کامل داشته باشد. گزینه ما برای این سمت جناب آقای ابراهیم فیاض است. همین چند وقت پیش که آقای فیاض در صداوسیما اعلام کردند که مریم میرزاخانی کاری نکرده است و چندین نفر در ایران هستند که فرمول‌های مهم‌تری را کشف کرده‌اند، متوجه شدیم برای همین سمت ساخته شده‌اند.

بانک مرکزی: هر روز اخبار تايید نشده‌ای از ورشکستگی بانک‌ها و موسسات مالی منتشر می‌شود. ریاست بانک مرکزی باید در دست کسی باشد که هم سابقه مدیریتی زیادی داشته باشد هم در بند مادیات نباشد. با این اوصاف جناب آقای عباس جدیدی بهترین گزینه برای سکان‌داری این جایگاه است و قطعا می‌تواند با تکنیک‌های منحصر به فرد وصول مطالبات معوق، بانک‌های کشور را از این وضع فلاکت بار نجات بدهد.

سخنگوی دولت: در این دولت، آقای روحانی بیشتر از همه چیز به یک صدای رسا نیاز دارد، شخصی که حتی اگر بلندگوها هم قطع بشود باز صدای دولت را با استفاده از تمام ریزه‌کاری‌های ادبیات غنی فارسی به گوش مردم برساند. با این شرح وظایف ما جناب آقای کواکبیان را برای این سمت پیشنهاد می‌دهیم.

معاون امور زنان: این معاونت همیشه در دولت نقش دکور را داشته و الان وقت آن رسیده است که شخصی این جایگاه را کسب کند که واقعا با تمام مشکلات و دغدغه‌های زنان آشنا باشد. ما پس از بررسی‌های فراوان جناب آقای دکتر ا...کرم را برای تحول این جایگاه پیشنهاد می‌دهیم. تصمیم بموقع ایشان در خصوص عدم حضور زنان در ورزشگاه و سایر موارد مشابه، مواردی نیست که به سادگی بتوان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد: هر چه خواستیم کابینه را فراجناحی بچینیم نشد که نشد. بالاخره مجبوریم از رجال سیاسی هم به این لیست اضافه کنیم. به نظر ما، در حال حاضر فقط یک نفر است که می‌تواند فرهنگ و هنر را نجات دهد. جناب آقای تتلو این روزها در کنار آثار فاخر هنری، به ارشاد هم می‌پردازند. پس رییس‌جمهور نباید در این انتخاب، لحظه‌ای درنگ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بامزه بود خخخخ

    • بدون نام

      فعلا که کابینه فراجناحی باید عضو 24 میلیون نفر باشه. ببینیم که چی کار می کنند.

    • بدون نام

      چرا روحانی رو مسخره میکنی مزدور؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج