۵۷۲۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قهرمانان را براحتی از دست ندهیم

محمد بنا به کشتی باز خواهد گشت؟

بنا در پاسخ به این سوال که اگر یک مدیر قوی بیاید آیا او به کشتی باز خواهد گشت، اظهار کرد: من اصلا نمی‌خواهم راجع به آمدن یا نیامدن خودم حرف بزنم. الان یک تیم خوب با یک کادر خوب که جوان هستند کار می‌کنند و امیدوارم موفق باشند.

ایسنا: محمد بنا شرایط امروز کشتی ایران را ایده‌آل نمی‌داند و امیدوار است که توجه ویژه‌ای به ورزش اول کشور بشود تا کشتی از بلاتکلیفی بیرون بیاید.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره مهم‌ترین نیاز امروز کشتی ایران گفت: مهم‌ترین نیاز، مسئله مدیریت است که باید تکلیف آن مشخص و معلوم شود که چه کسی تصمیم‌گیرنده است. کشتی به یک مدیر قاطع و قوی نیاز دارد تا در کنار بزرگانی که در رشته‌های آزاد و فرنگی هستند بتواند مدیریت کند.

وی افزود: در حال حاضر تنها می‌توانم آرزوی ادامه پیروزی‌هایی که کشتی کسب کرده را داشته باشم و اینکه قدرت قدیم به کشتی بازگردد. این مسئله به توجه وزارت ورزش به کشتی نیز بستگی دارد.

بنا با اشاره به اینکه شاید سال ۲۰۱۳ برای کشتی زیاد مهم نباشد اضافه کرد: معمولا در سال بعد از المپیک تغییراتی ایجاد می‌شود و شاید رقابت‌های جهانی امسال مهم نباشد چون تیمها در حال پوست اندازی هستند ولی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ خیلی مهم است چون سال ۲۰۱۴ بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. با توجه به اینکه در دوره گذشته ما در کشتی فرنگی چهار مدال طلا گرفته‌ایم و قهرمان آسیا شده‌ایم در بازی‌های اینچئون دست کم باید این عنوان را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ هم باید به دنبال سهمیه المپیک و موفقیت برای المپیک ۲۰۱۶ باشیم. درست است که امسال را با همه مشکلات طی می‌کنیم ولی از سال آینده باید تلاش بیشتری داشته باشیم و به قهرمانان خود توجه کنیم. نباید به راحتی قهرمانان کشتی را از دست بدهیم. از سال آینده با جذب آن‌ها باید بتوانیم از وجودشان استفاده بهینه داشته باشیم.

بنا در پاسخ به این سوال که اگر یک مدیر قوی بیاید آیا او به کشتی باز خواهد گشت، اظهار کرد: من اصلا نمی‌خواهم راجع به آمدن یا نیامدن خودم حرف بزنم. الان یک تیم خوب با یک کادر خوب که جوان هستند کار می‌کنند و امیدوارم موفق باشند. مسئله، محمد بنا نیست بلکه مسئله اصلی بلاتکلیفی در کشتی است. حالا اگر بنا بیاید یا نیاید بالاخره کشتی باید به یک سرانجام مطلوب برسد.

وی افزود: ورزش‌هایی که در المپیک نتایج عالی گرفتند طلسم شده‌اند و کارشان خراب شده است. شما وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی را ببینید که چه اتفاقی برایشان افتاده است! باید به این ورزش‌ها توجه کنیم چون سال آینده از آن‌ها مدال می‌خواهیم چون این ورزش‌ها سهم زیادی در مدال‌های ما در باز‌ی‌های آسیایی و المپیک دارند و حتی اگر یک روز در بلاتکلیفی بمانند به قهرمانان و آینده این ورزش‌ها ضرر خواهد خورد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد همچنین درباره رقابت‌های انتخابی کشتی بیان کرد: من هم انتخابی را دوست دارم ولی با تفکرات خودم. من با روش خودم انتخابی را برگزار می‌کنم و چون کسی ندیده است همیشه محکوم بوده‌ام که انتخابی برگزار نمی‌کنم در حالی که همیشه انتخابی داشته‌ام. من برای شاگردانم کنکوری گذاشته بودم و هر کس که در آن کنکور قبول می‌شد را وارد دانشگاه کشتی می‌کردم.

وی ادامه داد: محکومیت برگزار نکردن انتخابی همیشه بر پیشانی من است. خیلی مواقع درباره آن صحبت کرده‌ام ولی حتما در یک فرصت مناسب درباره آن مفصل حرف خواهم زد. من دلایل خودم را در انتخاب کشتی‌گیران داشتم. همین کسانی که امروز انتخاب شده‌اند مثل هادی علیزاده و حسین نوری نتیجه همان توجهاتی است که در پشت تیم ملی به جوان‌ها انجام شده است.

محمد بنا در پایان گفت: فعلا کشتی را پیگیری می‌کنم، از پیروزی‌ها خوشحال و از ناکامی‌ها ناراحت می‌شوم. دغدغه اصلی من کشتی است. اگر اوضاع کشتی روبه‌راه باشد فرقی نمی‌کند که من باشم یا نباشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج