۵۷۲۱۷۲
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«ساعت ۵ عصر» مهران مدیری احتمالا کاندیدای اول خیلی ها برای فیلم دیدن در سینما است.

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری احتمالا کاندیدای اول خیلی ها برای فیلم دیدن در سینما است. مگر چند طناز در سطح مدیری داریم؟ اسم مدیری در کنار تمایل بی حد و حصر مردم به دیدن آثار کمدی، «ساعت ۵ عصر» را در روزهای اول پر فروش کرده. اما آیا این ریتم فروش حفظ خواهد شد؟ بعید می دانم. چون اصولا کار جدید مدیری خیلی خنده از تماشاچی نمی گیرد و مطمئنا آن ها که برای قهقهه به سینمای می روند بعد از تمشای این کار ناراضی خواهند بود.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
مدیری در کار جدیدش دوباره به همان الگوی تمام این 15 سال اخیرش بازگشته و یک عقل را در میان عده ای نافهم و کم شعور قرار داده و رنج یک انسان مبادی آداب و با فرهنگ را در یک جامعه کژ رفتار را نشانمان می دهد، دوباره سیامک انصاری در موقعیت کیانوشِ شب های برره تکرار شده.البته که اگر از حق نگذریم خیلی خوب بازی کرده و اصولا کاردانی و پرداخت کار در سطح بالاتر از متوسط سینمای ایران قرار دارد. مشکلی هم اگر هست از فیلمنامه است که نمی توان ایده های جذابش را خوب به هم متصل کند و نوسان دارد و به سکون می افتد. با «ساعت 5 عصر» خیلی نمی خندید و اما می توانید با یک کارگردان توانا آشنا شوید که با تاکید بر نویسندگی، فرصت یک فیلم خوب را از سینمای گرفته است.

نمایش خانگی: هلن (روشنک گرامی) دختری بیست و چندساله است که در آستانه خروج از ایران و مهاجرت به ایتالیا به همراه اشکان (هوتن شکیبا) است. در این میان اما نسرین، مادر هلن (رویا نونهالی) با معشوقه‌اش فرهاد (امین حیایی) دچار مشکل می‌شود و به هلن پناه می‌برد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در «هلن» با فیلمی مواجهیم که خیلی دیر شروع می شود و برای شخصیت هایش وقت اضافی تلف می کند، فیلمنامه هیچ غافلگیری اساسی ندارد و در یک سوم انتهایی آن کاملا قابل پیش بینی است. بازی هایش خوب است ،کارگردانی هم بدک نیست اما فیلم سردرگم است و از همین جهت حداقل در سه نقطه امکان قطع ارتباط تماشاچی با فیلم وجود دارد. قصه، قصه ی خوبی است اما توزیع آن در فیلمنامه متناسب نیست. با همه ی این ها تماشای آن در منزل انتخاب خیلی بدی نیست.

تماشاخانه: «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری که خودش هم در آن ایفای نقش می کند در کنار اشکان خطیبی از آن جنس نمایش هایی است که با دو شخصیت میزانسنی خلوت و جمع و جور دارد و سعی دارد داستانی اجتماعی و ژورنالیستی تحویل مخاطب بدهد. از این قسم نمایش ها طی چند سال اخیر زیاد شده خوش فرم و اجراست و بعضا بازیگرانی معروفی هم دارد نمی شود گفت که این نمایش های محترم نیستند و یا به شعور مخاطب احترام نمی گذارند، اما خب نمی شود هم گفت که دغدغه هایی جدی و عمیق دارند. این جنس نمایش ها بیشترکمک حال کسانی است که از تئاترهای کمدی عزم تئاترهای جدی تر کرده اند به قولی یک حلقه ی واسط است. گرچه که نباید فراموش کنیم نام سیامک صفری در هر اجرایی به تنهایی یک وزنه ی قابل اتکاست و معمولا با اطمینان می توانیم بگوئیم نمایشی که او را در خودش دارد حداقل از لحاظ بازیگری تماشایی است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خورجین: «سکوت» تازه ترین اثر مارتین اسکورسیزی تجربه ای دیدنی است با کلی فضاهای جذاب و بحث برانگیزچه از لحاظ مضمونی و چه از لحاظ پرداخت. با یک درام معمولی یا یک فیلم شهری امروزی مواجهه نیستیم از همین رو خودتان را برای دیدن داستانی غریب آماده می کنید در تایمی نزدیک به سه ساعت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

داستان فیلم در قرن هفدهم میلادی روایت می شود. در این دوران کلیسای لیسبون تصمیم می گرد دو کشیش جوان و معتقد خود به نامهای رودریگوئز ( آندرو گارفیلد ) و گارپ ( آدام درایور ) را مامور کند تا به کشور ژاپن سفر کنند و از سرنوشت کشیش فریرا (لیام نیسن ) مطلع شوند. فریرا کشیشی بوده که گفته می شود هم اکنون به آئین بودایی درآمده اما دو کشیش جوان به چنین چیزی اعتقاد ندارند. با اینحال ورود این دو کشیش به ژاپن اتفاقات عجیب و خشنی به همراه دارد.

پیش از این دو نسخه ژاپنی از این کار ساخته شده و به نوعی این فیلم مورد علاقه ی اسکورسیزی بوده که بالاخره به دست مخاطبانش رسیده، فیلمی که کلی حرف دارد و نمی شود دریک ریویو خرد آن را موشکافی کرد. مسائلی در باب مذهب، اندیشه و ایمان.

کیوسک: «سینما و ادبیات» جدید با نیم ویژه نامه ای از آکی کوریسماکی و سینمای فنلاند، میزگردی از فانتزی و سینمای ایران با حضور حمید نعمت الله، علیرضا محمودی و جواد طوسی مثل همیشه خواندنی است. سیر فانتزی نویسی در بخش ادبی این شماره در امتداد بحث فانتزی در بخش سینمایی از خواندنی ها و خوب های سینما و ادبیات جدید است. هادی تقی زاده، علیرضا محمودی ایرانمهر و شهریار وقفی پور این میزگرد ادبی را رونق دادند. پرونده باز آفرینی یک افشاگری که به رسوایی واتر گیت می پردازد و فیلم همه مردان رئیس جمهور با هنرنمایی رابرت ردفورد هم خوب در آمده. در مجموع خوانش این دو ماه نامه وزین هم درک عمیقی از سینما و ادبیات می دهد و هم آدم های کمتر دیده شده این دو عرصه را به شما معرفی می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: مرد یک سیگار برداشت. زن سرش را برگرداند. یک قطره از بازویش سرید و تا آرنج رفت و چکید روی ناخن خون‌مرده‌ انگشت کوچک پای مرد. «آتش.» زن انگشت لرزان را گرفت. گفت:«با همان فندک. ها؟ می‌خواهی؟» مرد گفت:«ها. ولی زود برگرد.» زن گفت:«دوستت دارم.» مرد گفت:«خوشگل شده‌ای.» زن گفت:«تو ماهی.» و خم شد یک آلبالو گذاشت دهان مرد و رفت. مرد نخل را نگاه کرد. خش‌خش بال کلاغ قاطی خنده قاه‌قاه زن پیچید توی مهتابی. مرد هسته آلبالو را انداخت پایین. «خیلی بامزه است. بامزه‌ترین چیزی که درعمرم شنیدم»
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

بخشی از کتاب باغ ملی نوشته کوروش اسدی که چندی پیش با مرگ مبهمش اهالی ادبیات را شوکه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من سوژه ساعت 5 عصر خیلی تکراریه

    • بدون نام

      فیلم ساعت 5 عصر خیلی ضعیف بود من دیدم

    • مجید

      سایلنت در مورد سکوت است برای حقیقت گفتن و ککشتن هزارن نقر یا سکوت و نجات هزاران نفر .... فیلم با مفهومیس

    • mohsen

      ساعت پنج عصر رو دیدم، فیلم خوش ساختی بود...از تمام فیلم های کمدی بی محتوای سال های اخیر بهتر بود...

    • بدون نام

      والا ما که خندیدیم . خنده های دیگران رو هم شنیدیم.

    • بدون نام

      من فکر میکنم آقای مدیری سبک فیلم سازی مهفومی خودشون رو با سبک فیلم سازیه مرحوم آقای علی حاتمی عزیز ترکیب کردن ودر آخر این سبک جدید ه به دست آمده رو روی فیلمشون اجرا کردن به هر حال فکر میکنم سبک جدید آقای مدری نیاز به زمان داره تا خوش رو نمود بده من که میگم فیلم خوب و پر مهتوایی بود ما که لذت بردیم

    • بدون نام

      فیلمش خییییللییی هم عالی بود ما که لذت بردیم بقیه هم لذت بردن چرا الکی مدیری را خراب می کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج