۵۷۲۲۱۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

افزایش توان زیردریایی‌های خودمختار آمریکا

شرکت بی.اِی.ای سیستمز در نظر دارد با همکاری دارپا توان زیردریایی‌های خودمختار آمریکا را در زمینه‌ی شناسایی و هدف و برقراری ارتباط افزایش بدهد.

وب سایت سایبربان: شرکت بی.اِی.ای سیستمز در نظر دارد با همکاری دارپا توان زیردریایی‌های خودمختار آمریکا را در زمینه‌ی شناسایی و هدف و برقراری ارتباط افزایش بدهد.

افزایش توان زیردریایی‌های خودمختار آمریکا

شرکت بی.اِی.ای سیستمز ۱ (BAE Systems) به تازگی بودجه‌ای ۴.۶ میلیون دلاری را از سازمان دارپا دریافت کرد تا روی پروژه‌ی موکا ۲ (MOCCA) تحقیق کند. برنامه‌ی موکا به زیردریایی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون شناسایی شدن، دیگر زیردریایی‌های موجود در منطقه را از فواصل بسیاری دور تشخیص بدهد.

دارپا اعلام کرد: «ردیابی زیردریایی از فواصل دور، با نصب سونار 3 (Sonar) روی زیردریایی‌ها و تجهیزات خودران مخصوص زیرآب 4 (UUV) انجام می‌گیرد. زیردریایی‌ها در عملیاتی‌ها به قابلیتی برای هماهنگ‌سازی عملکرد و پشتیبانی از تجهیزات خودمختار زیر آب نیاز دارند. در نتیجه برنامه‌ی موکا باید بدون قربانی کردن زیردریایی‌های مخفی، بین زیردریایی‌های میزبان و خودمختار نیز یک ارتباطات محرمانه و قابل اعتماد برقرار بکند.»

بی.ا.ی.ای در فاز اول قرارداد خود با دارپا روی سونار و چالش‌های فنی ارتباطات در برنامه‌ی موکا تمرکز می‌کند و یک سامانه‌ی فعال سونار برای عملیات‌های زیردریایی‌های خودمختار ایجاد خواهد شد. همچنین یک راه ارتباطی امن و قابل‌اعتماد بین تجهیزات خودمختار و زیردریایی‌های میزبان، طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

جِف ایدلسن (Geoff Edelson)، مدیر فناوری و سیستم‌های دریایی بی.اِی.ای سیستمز گفت: «پیشرفت در فناوری‌های دریایی برای وزارت دفاع و زمینه‌ای که ارتش آمریکا می‌تواند به پیشرفت خود در آن ادامه بدهد، حیاتی است.»

ایدلسن ادامه داد: «فناوری موکا با احیای رقابت نزدیک و افزایش تعداد زیردریایی‌ها، زیردریایی‌های نیروی دریایی با مزیت‌های نامتقارن حیاتی، به سرعت در برابر خطرات در حال گسترش زیردریا واکنش نشان می‌دهند.»

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز در سال 2015، تهدید زیردریا برای آمریکا، به خصوص از جانب روسیه، به سرعت در حال رشد است. در این گزارش آمده است تعداد زیردریایی‌های عملیاتی روسیه در نزدیکی کابل‌های زیردریایی در حال افزایش است و نیروی‌های اطلاعاتی معتقدند روسیه می‌تواند نقشه‌ی حمله به این کابل‌ها را داشته باشد.

در گزارشی از مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی (CSIS ۵ ) آمریکا در سال ۲۰۱۶ آمده است: «روسیه استفاده از جنگ‌افزارهای زیردریایی خود را با هدف افزایش فشار به ناتو، آمریکا و همسایگان خود افزایش داده است.»

  1. بی‌ای‌ئی سیستمز شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی انگلیس است.
  2. Mobile Offboard Clandestine Communications and Approach program.
  3. سونار یا ناوبری و فاصله‌یابی صوتی دستگاه ردیاب زیردریایی است که طرز کار آن استفاده از انتشار امواج صوتی است. علاوه بر ردیابی، این روش معمولاً به منظور ناوبری و ارتباط با دیگر یگان‌های شناور و زیر آبی نیز استفاده می‌شود.
  4. Unmanned Underwater Vehicle
  5. Center for Strategic and International Studies
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج