جاباما
۵۷۲۴۶۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۹ نفر از هر ۱۰ ایرانی روزانه ۵ گرم نمک می خورند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: مصرف نمک در ایران بیش از استاندارد جهانی و عامل بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن است.

خبرگزاری مهر: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: مصرف نمک در ایران بیش از استاندارد جهانی و عامل بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن است.

دکتر شهرام رفیعی فر در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار، با بیان اینکه برای رعایت سبک زندگی مردم باید سواد سلامت جامعه بالا برود، افزود: از هر دو ایرانی یک نفر سواد لازم برای داشتن زندگی سالم را دارد.

وی گفت: پنجمین برنامه وزارت بهداشت در حوزه سلامت توسعه خود مراقبتی است که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

رفیعی فر با بیان اینکه در این برنامه به مردم کمک می‌کنیم سلامت خود را حفظ کنند و نقش بیشتری در مدیریت بیماری داشته باشند، ادامه داد: خود مراقبتی بار بستری بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ ایرانی ۹ نفر بیش از ۵ گرم نمک در روز مصرف می‌کنند، گفت: نمک اصلی‌ترین عامل افزایش فشار خون است و از هر ۴ ایرانی یک نفر فشارخون دارد اگر ما بتوانیم مصرف نمک را به کمتر از ۵ گرم در روز برسانیم میزان سکته‌های قلبی و مغزی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، افزود: از هر دو نفر ایرانی یک نفر تغذیه سالم ندارد و از هر ۴ ایرانی ۳ نفر چاق هستند.

وی گفت: ۷۵ درصد بار بیماری ها در کشور بیماری‌های مزمن است که می‌توان با تغذیه سالم، تحرک کافی و پرهیز از دخانیات آن را کنترل کنیم.

رفیعی فر با بیان اینکه در هر خانواده‌ای یک نفر می‌تواند سفید سلامت خانواده باشد ادامه داد: ۱۶ درصد خانواده‌های ایرانی معادل ۱۶ میلیون نفر سفید سلامت هستند و به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک نفر سفید سلامت است.

وی گفت: به همین منظور سایت آوای سلامت برای ارتقای سلامت راه اندازی شده است تا بخش زیادی از آموزش‌های لازم از طریق این سایت در فضای مجازی صورت گیرد و در قالب تحول سلامت ایفای نقش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج