۵۷۲۵۳۹
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

وضعیت نگران کننده پنج استانِ در آستانه خاموشی

معاون همانگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا: معاون همانگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.

محمودرضا حقی‌فام با بیان اینکه ورود موج گرمای هماهنگی در کشور می‌تواند مشکلاتی را برای تأمین برق ایجاد کند، اظهار کرد: زمانی که یک قسمت از کشور به طور مثال شمال کشور و یا جنوب کشور گرم شود مشکلی برای تأمین برق به وجود نمی‌آید، اما زمانی که موج گرما به صورت هماهنگ در سراسر کشوروارد شود نگرانی برای تأمین برق بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که میزان بار مورد درخواست شبکه سراسری همزمان در تمام کشور افزایش پیدا کند، لذا انتظار ما این است که از روز شنبه تا آخر هفته به خصوص چهار روز آخر که با یک رشد بار فزاینده روبرو خواهیم شد مردم به مدیریت مصرف توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر نگرانی برای تأمین برق نگرانی برای ایجاد فشار و مشکل برای آسیب رسیدن به شبکه وجود دارد، عنوان کرد: ممکن است در هفته آینده شبکه دچار افت ولتاژ شود و یا ظرفیت خطوط و ترانسفورماتورها اجازه تأمین برق را به طور کامل ندهد.

وی تأکید کرد:‌ تمام تلاش ما این است که نگذاریم وجود بار انرژی زیاد در شبکه موجب آسیب به تجهیزات برقی شود اما برای این کار آنچه بیش از اندازه احساس می‌شود مدیریت مصرف است. به طوری که می‌توان گفت با ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف از سوی مشترکان خانگی و تجاری این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف در بخش صنایع، عمومی و کشاورزی گفت: براساس اقدامات صورت گرفته تاکنون ۴۰۰۰ مگاوات در این بخش‌ها مدیریت مصرف صورت گرفته و بیش از این نیز امکان فشار به این بخش‌ها وجود ندارد بنابراین انتظار داریم که بخش‌های خانگی و تجاری در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز بخش خانگی باید درپیک روز یعنی از ساعت ۱۲ ظهر تا چهار بعدازظهر باشد، اظهار کرد:‌ اگر مشترکان بتوانند در این ساعات میزان مصرف خود را به حداقل برسانند مشکلی برای تأمین برق وجود نخواهد داشت.

به گفته وی بیشترین نگرانی‌ها برای استان تهران و خوزستان است چرا که اگر مدیریت مصرف در این دو استان صورت نگیرید احتمال خاموشی دراین مناطق بسیارزیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط شاهد خاموشی برق تو خوزستان نباشید....شاهد مرگ و میر خیلیها تو شهرهای خوزستان باشبید...علتش اینه که حضرات باید توی این دهه های گذشته برق رو باید قدرتشو چند برابر میکردن با ایجاد نیروگاههای جدید...

    • بدون نام

      شبکه ی برق کشور رو نوسازی کنید و تولید رو بالا ببرید . خجالت آوره کشوری با این همه ثروت هنوز مثل دوران جنگ باید شاهد خاموشی باشه

    • رضایی

      برق پرمصرف ها قطع شود

    • بدون نام

      چرا تاوان دزدی ها و کم کاری های مسولین رو مردم باید پس بدن؟؟
      کشور ما کشور گرم و خشکی ست . عوض درک این مسئله و پیدا کردن راهکار در جهت رفاه حال مردم اولین کاری که به ذهن مسئولین کارنابلد ما می رسد یا قطع سرویس دهی یا گران کردن آن است .
      اینجاست که فرق جهان سوم با جهان اول خودش را نشان میدهد

    • شهرام صفری

      وزیر اون بالا نشستی تشریف ببار کرمانشاه ببین هواچطوره بعدحرف بزن

    • بدون نام

      خدا خودش به دادمون برسه. یه کولر ابی داریم و بس. جلوی انها که 3-4 تا کولر گازی تو خونه و دفاتر کارشون نصب کردند را بگیرین

    • بدون نام

      هی خاموشی خاموشی نکنید که ازاب گل الود ماهی بگیریدبنزین را که لیتری 2000تومن كرديد برق راهم ميخواهيد 3برابر كنيد اين پولها خوردن نداره وخندیدن به مردم را نداره .روزی بلایی بهسرتان میاید پشتش رسوایی خانوادگی ست.!!!!!!!@!@!

    • بدون نام

      ازخوشی که زیر باد کولر نمیخوابیم خب گرمه میشه اب پز شیم...

    • توتو

      کشور این همه آفتاب داره چرا ازش برق تولید نمیکنید اگر به اختلاساتون بر نمیخوره از قدین گفتن کم اختلاس کن همیشه بکن فعلا که اینطوری شده مردم و دارید میدوشید با این آ ب و برق مجانی

    • بدبخت

      بله اقای وزیر، نشستن جلوی کولر گازی و قطع کردن برق مردم کاری نداری ، بی انصاف یبار برو مدت یه هفته توی یزد ، خوزستان ،کرمان ،زاهدان ،بندرعباس ،زندگی کن میفهمی که برق کیا رو باید قطع کنی ، اخه باید به چیه این مملکت خوش باشیم ،..... نه زمستون داریم ،نه تابستون ، اغازاده ها کمتر اگه بدزدند ، برق و گاز برا همه هست .

    • بی نام

      آقای رضایی ، لطفاً تشریف بیارید بندرعباس ، بعد بفرمایید برق پر مصرف ها را قطع کنید !!!!!

    • سهراب.

      بزرگواران شما میتوانبدازانرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده کنبد وخوشبختانه کشورایران ارنظرمنابع وافرتابش خورشیدغنی میباشددرحال حاضرنیزکشورهمسایمان یعنی ترکیه اراین طرح استفاده میکنن ومشگل قطعی برق واب وگازو.....راندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج