۵۷۲۶۵
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

سازمان دارو رسما اعلام کرد:

دارو ۴۰ تا ۹۰ درصد گران شد

معاون امور دارویی سازمان غذا و دارو از اتمام قیمت‌گذاری داروهای داخلی و وارداتی خبر داد و گفت: داروهای تولید داخل به طور متوسط ۴۰ درصد و داروهای وارداتی به طور متوسط حدود ۹۰ درصد گران شدند.

خبرگزاری فارس: معاون امور دارویی سازمان غذا و دارو از اتمام قیمت‌گذاری داروهای داخلی و وارداتی خبر داد و گفت: داروهای تولید داخل به طور متوسط ۴۰ درصد و داروهای وارداتی به طور متوسط حدود ۹۰ درصد گران شدند.

شمس علی رضا زاده افزود:‌ قیمت‌گذاری جدید داروها بر اساس درخواست شرکتهای دارویی در سازمان غذا و دارو با ارائه مدارک و اسناد مربوط به درخواست افزایش قیمت آنها بررسی و انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری قیمت گذاری‌حدود۲۲۰۰ داروی تولید داخل از مجموع ۳ هزار دارو انجام شده و با توجه به اینکه قیمت گذاری بقیه داروهای تولید داخل قبلاً انجام شده بود اکنون دیگر درخواستی برای افزایش قیمت داروهای تولید داخل نداریم و طی یکماه گذشته هر درخواستی که ارائه شده ظرف ۴۸ ساعت در کمیسیون قیمت گذاری دارو در مورد آن تصمیم گیری شده است.

وی گفت: اکنون کار قیمت گذاری داروهای تولید داخل تمام شده است و به طور متوسط داروهای تولید داخل بین ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند، کمترین رشد قیمت داروهای داخلی حدود ۱۹ درصد و بیشترین آن حدود ۷۵درصد افزایش قیمت داشته است.

معاون امور دارویی سازمان غذا و دارو افزود: قیمت گذاری داروهای وارداتی هم تمام شده و به طور متوسط قیمت داروهای خارجی نیز در سال جاری حدود ۹۰ درصد بیشتر شده است.

وی گفت: علت افزایش قیمت دارو، افزایش قیمت ارز برای واردات مواد موثره داروهای تولید داخل است که تا حدی بر قیمت تمام شده آنها تأثیر می‌گذارد اما در مورد داروهای خارجی افزایش دوبرابری قیمت ارز از ارز مرجع به ارز مبادلاتی به صورت مستقیم بر قیمت تمام شده دارو تأثیر می ‌ذارد به همین علت شاهد افزایش قیمت حدود ۲ برابری این داروها هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      دست گلتون درد نکنه، حرف دیگه ای ندارم بگم

    • بدون نام

      دلار و طلا كه ارزان شد كه البته نان شب نيست ولي دارو مسئله اي به اين مهمي كه در راستاي سلامت مردم كشور است و خيلي ديگر از اين نوع كالا ها گران شد خواهشاً فكري به حال همچين موضوع مهمي بكنيد .

    • بدون نام

      دارو كه هم گران بود هم پيدا نمي شد البته داروهاي ايراني پيش پا افتاده پيدا نمي شدند . ديگر از اين گرانتر . دارو مسئله بسيار مهمي است . دلار كه ارزان شد .

    • بدون نام

      روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • sami

        حالا بزارین بشینه پشت میز بعد تقصیر یکی دیگه رو بندازین گردنش

    • sami

      به عبارتی واسه مردم عادی:
      بیماری = مرگ

    • بدون نام

      سامی عزیز ایشالا میشینه حالتونو میپرسم

    • مرتضی جعفری پور

      تا حالا هرچی دولت احمدی نژاد تکذیب کرده درست بوده

    • نهال

      خدا به داد بیماران خاص و بیماران سرطانی و خونواده هاشون برسه. با اینکه بیمه 80% تا 85% پول دارو هار و میده اما همون 15-20% باقی مونده به اندازه حقوق یک ماه یه مستمری بگیره. حالا اگه گرونتر هم بشه باید برای هر دوره درمان یه چیزی هم قرض کنه. خدایا خودت همه مریضا رو شفا بده.

    • بدون نام

      تا زمانی که پورشه و ماشینهای گرانقیمت بجای دارو که واقعا برای یکعده واجب است وارد کشور میشود کی به فکر مردم است آقا بیخیال اینها که ایرانی نیستندکه به فکر من و تو باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج