۵۷۲۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

شهر پیزا، مرکز ایالت توسکانا در کشور ایتالیا است. دلیل شهرت این شهر برج کج آن است. البته دانشگاه باستانی آن نیز دلیل مهم دیگر جذب گردشگران از سراسر دنیاست. قدمت دانشگاه شهر پیزا به قرن ۱۲ میلادی می رسد.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟





برترین ها: شهر پیزا، مرکز ایالت توسکانا در کشور ایتالیا است. دلیل شهرت این شهر برج کج آن است. البته دانشگاه باستانی آن نیز دلیل مهم دیگر جذب گردشگران از سراسر دنیاست. قدمت دانشگاه شهر پیزا به قرن 12 میلادی می رسد.

پیشینه

این شهر در نزدیکی رودخانه آرنو و چسبیده به لیگوریان قرار دارد. در شهر پیزا بیش از 20 کلیسای تاریخی، پل های متعدد و قصرها و مکان های تاریخی زیبایی وجود دارند که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می روند. بر اساس یافته های باستان شناسی، قدمت شهر پیزا به 500 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. برخی مورخان نیز می گویند پیزا در سال 1300 پیش از میلاد مسیح توسط پادشاه پیسی ساخته شده است. برخی از محققان نیز معتقدند، شهر پیزا توسط مردمی که در ساحل آلفئوس زندگی می کردند کشف شده است.

آب و هوا

پیزا نیز همچون دیگر شهرهای منطقه جنوبی و مرکزی کشور ایتالیا، آب و هوای مدیترانه ای دارد. این شهر در طول سال آب و هوای معتدل و گرم دارد. جمعیت آن نیز حدود 87 هزار و 500 نفر است.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

اطلاعات گردشگری

فرودگاه بین المللی گالیلو گالیله در شهر پیزا، پروازهای داخلی و خارجی متعددی در طول شبانه روز دارد. این فرودگاه اصلی توسکانی نیز هست. این فرودگاه بیرون از شهر قرار دارد و سرویس های حمل و نقل همچون قطار، اتوبوس و تاکسی برای رفتن به شهر وجود دارند.

جاذبه های گردشگری

شهر پیزا را می توان از نظر تاریخی به ۴ بخش مجزا تقسیم کرد. پیزا دی میراکلی که یکی از میراث های جهانی یونسکو نیز هست، یکی از مناطق گردشگری مهم در شهر پیزا است. پیزا دی کاوالییری نیز میزبان آثار تاریخی و یادبوهای متعددی است.

توره پندانته که در سال ۱۱۷۳ میلادی برای کلیسای جامع ساخته شده است، یکی از برج های ناقوس شهر پیزا است. پروژه ساخت این برج در سال ۲۰۰۱ میلادی پایان یافت.

دومو دی پیزا، یک کلیسای جامع است و در آن آثار هنری زیبایی از دلا روبیا و جیامبوبوگنا نگهداری می شوند. باتیسترو، طاقی بزرگ است که به سبک رومی ساخته شده و با مجسمه های فراوان تزیین شده است.

کامپو سانتو، گورستانی بزرگ است و هنرهای جالبی از رومی های باستان در خود جای داده است.

از دیگر جاذبه های پیزا می توان به موزه دل اپرا دل دومو، موزه دله سینوپی، قصر دل کاروواما، پالازو دل اورولوجیو، چیسا دی سانتا استفانو، سانته سپولوکرو، سانتا ماریا دلا اسپینا، لا سیتادلا و توتوموندو اشاره کرد.

برج کج پیزا (Leaning Tower)

برج پیزا، قدیمی‌ ترین برج جهان است. طول آن ۸۵ متر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن وزن دارد. این برج در دوره رنسانس ساخته شده است. حدود ۱۷۶ سال ساخت این بنا طول کشیده است. گفته می شود، این برج هرساله ۵/۲ سانتی متر به سمت زمین کج می شود به طوری که شاید تا حدود ۸۰ سال دیگر به طور کلی سقوط کند.برج پیزا، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.

شاید جالب باشد بدانید این برج از ابتدا کج ساخته نشده است. یعنی طراحی و معماری آن به این گونه نبوده است. هدف از ساخت این برج، قرار دادن ساعت بزرگی بر بالای آن بوده است. اما این بنا بعد از مدتی به سمت زمین متمایل می شود و به همان حالت باقی می ماند. در حال حاضر برج پیزا حدود ۵۵ متر ارتفاع دارد. گفته می شود

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

برای دیدن از این برج باید بلیط تهیه کنید. ساعات بازدید از این جاذبه گردشگری در ماه های آوریل تا سپتامبر، از ۸ صبح تا ۷ و نیم بعدازظهر و در ماه های مارس تا اکتبر، بین ۹ صبح تا ۴ و نیم بعدازظهر است. برج کج پیزا از سنگ ها مرمر سفیر رنگ ساخته شده است. قطر پایه برج حدود ۱۶ متر است. ارتفاع آن نیز حدود ۵۶ متر است.قطر داخلی آن تقریبا نصف قطر خارجی یعنی ۵/۷ متر است. تمایل و کج بودن برج به زمین نیز حدود ۵.۵ درجه نسبت به زمین است که معادل ۴.۵ متر است.

این بنا ۸ طبقه دارد و نمای آنها از مرمر سفید است. ورودی برج مجسمه های زیبایی از حیوانات دارد. برج کج پیزا در پشت کلیسای بزرگ شهر پیزا واقع شده است و در طبقه هشتم آن، ناقوس بزرگی قرار دارد. این ناقوس حدود ۵/۳ تن وزن دارد. برای رفتن به طبقه هشتم باید از پله های مارپیچ کمک بگیرید که ۲۹۴ تا هستند.

باغ گیاه شناسی (Orto Botanico di Pisa)

باغ گیاه شناسی شهر پیزا در دانشگاه این شهر واقع شده است. این باغ از جمله قدیمی ترین باغ های بوتانیک جهان به شمار می رود. این باغ در سال ۱۵۴۳ میلادی توسط یک شهروند گیاه شناس و پزشک اهل پیزا به نام «لوکا قینی» کشف شده است.

این باغ یکی از اصلی ترین قسمت های دانشگاه پیزا است و مرکز گیاه شناسی و مطالعات گیاه پزشکی در وسط آن ساخته شده است. باغ گیاه شناسی پیزا در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است. در دیگر روزهای هفته بین ساعت های ۸:۳۰ تا یک بعدازظهر، بازدید برای عموم آزاد است.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

حدود ۱۴۰ گونه مختلف گیاهان در باغ گیاه شناسی پیزا وجود دارند. این گیاهان خاصیت درمانی و طبی نیز دارند. یک گونه گیاهی بسیار قدیمی به نام میرتوس کامیونیز نیز در این باغ یافت می شود. در سال ۱۵۶۳ میلادی، این باغ تغییر محل داد و به نزدیکی سانتا ماریا در نزدیکی رودخانه که در حال حاضر مدیشن آرسنال نامیده می شود، منتقل شد. در سال ۱۵۹۱ میلادی، برای بار دوم محل این باغ تغییر داده شد و به محل کنونی خود منتقل شد. در میان سازه های قدیمی که این باغ دارد،گلخانه فلزی و آهنی آن قدیمی ترین آنهاست.

تعمیدگاه سن جان (Battistero)

تعمیدگاه سن جان جیوانی یکی از بناهای تاریخی بسیار زیبا و البته مذهبی شهر پیزا است. نکته قابل اشاره این ساختمان معماری کاملا آکوستیک آن است. این تعمیدگاه با نام باتیسترو د سن جیوانی نیز شناخته می شود.

این تعمیدگاه در کنار کلیسای جامع پیزا و در نزدیکی برج پیزا قرار دارد. ساعات بازدید از تعمیدگاه سن جان، در ماه های آوریل تا سپتامبر از ساعت ۸ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر و در ماه های مارس و اکتبر نیز بین ساعت های ۹ تا ۵:۳۰ بعدازظهر است. بین ماه های نوامبر تا فوریه نیز ساعات بازید به ۹ تا ۴:۳۰ بعدازظهر تغییر می کند.

تعمیدگاه سن جان، ۵۴.۸۶ متر ارتفاع ۱۰۷ متر عرض دارد. این تعمیدگاه، یکی از بهترین نمادهای معماری گوتیک و رمانسک به شمار می رود. در این تعمیدگاه نیز همچون بیشتر معماری های ایتالیایی، از سنگ مرمر برای نمای بیرونی استفاده شده است.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

قسمت پایین ساختمان تعمیدگاه سن جان، به سبک معماری رومانسک قرن ۱۲ ساخته شده است. در طراحی آن از طاق های بسته که با پایه های ستون مانند به زمین می رسند، استفاده شده است. قسمت بالای تعمیدگاه نیز به سبک گوتیک قرن ۱۳ ساخته شده است. نمای بیرونی بنا توسط جیوانی پیزانو طراحی شده است. در آن انواع شکل ها و مجسمه های مختلف را می توان دید. مجسمه های ساختمان تعمیدگاه در حال حاضر در موزه دلاپرا کلیسای جامع نگهداری می شوند. در یک طرف ساختمان، مجسمه های زیبایی از قرن ۱۳ میلادی وجود دارند که هنرمندان آنها مشخص نیستند. در سمت راست آن نیز رسولان، پادشاه دیوید و تصور هولناکی از جهنم را می توان مشاهده کرد.

طراحی داخل کلیسا، بسیار زیباتر و جذاب تر از معماری بیرون آن است. داخل تعمیدگاه بسیار روشن است. غنایم و گنجینه های باقی مانده از زمان های دور در داخل ساختمان و کنار منبر و محراب نگهداری می شوند. منبری که در داخل این تعمیدگاه وجود دارد، خود یکی از شاهکارهای معماری به حساب می آید. این منبر در سال ۱۲۵۵ میلادی توسط نیکولا پیزانو ساخته شده است. بالای این منبر، صحنه های از زندگی حضرت مسیح حک شده است.

گورستان مقدس (Campo Santo)

کامپوسانتو به معنای گورستان مقدس است. این گورستان روی خاک مقدس که از گولگوتا آورده شده، ساخته شده است و محلی برای کفن و دفن افراد سرشناس و درجه بالای شهر پیزا است. این گورستان در شمال کلیسای جامع واقع شده است. کامپوسانتو، جزو میراث جهانی یونسکو است.

گورستان مقدس پیزا، دیواری مستطیلی شکل از جنس مرمر دارد و به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده است. در بخش از این بنای مستطیلی بزرگ، سقفی به شکل گنبد وجود دارد. دیوارهای داخلی حیاط پشتی بنای گورستان، با پنجره های متعددی پوشیده شده است. این پنجره ها، هرگز با هیچ شیشه ای پوشیده نشده اند. در طول جنگ جهانی دوم، بسیاری از مقبره ها گم شدند اما هنوز ۸۴ مقبره قدیمی از سال های ۳۰۰ پیش از میلاد مسیح باقی مانده است. بقیه بناهای تاریخی این گورستان شامل سنگ قبرهایی با نقش های برجسته و طراحی نئوکلاسیک هستند.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

در اوایل قرن ۱۴ میلادی، تعدادی مجسمه از رم به گورستان مقدس پیزا آورده شدند. این مجسمه ها در حال حاضر، جزو بهترین مجموعه های هنری و هنر کلاسیک اروپا به شمار می روند. این مجسمه ها بهترین نمونه های هنر کلاسیک و دوران رنسانس و قرون وسطی هستند و ارزش تاریخی و باستانی زیبادی دارند. هنوز چند نقاشی و مجسمه اصلی از زمانهای قدیم در این گورستان باقی مانده است که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. یکی از برجسته ترین و مهم ترین آنها در شمالی ترین گالری این بنا قرار دارد. این اثر به قرن ۱۴ میلادی تعلق دارد و نشان دهنده داستان پیروزی مرگ است. البته هنرمند این اثر باشکوه ناشناخته است.

ساعت بازدید این گورستان، در ماه های آوریل تا سپتامبر از ساعت ۸ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر و در ماه های مارس و اکتبر از ساعت ۹ تا ۵:۳۰ بعدازظهر است. در طول ماه های نوامبر تا فوریه نیز این گورستان از ساعت ۹ تا ۴:۳۰ بعدازظهر باز است.

کلیسای جامع پیزا

کلیسای جامع پیزا که با نام دومو د پیزا نیز شناخته می شود، یکی از شاهکارهای معماری ساخته شده در زمان رنسانس در شهر پیزا به شمار می رود. این کلیسا درست در پشت برج کج پیزا واقع شده است و به لحاظ معماری زیبایش، سالانه گردشگران فراوانی را به سمت خود می کشاند. این اثر تاریخی، در سال ۱۹۸۷ میلادی به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو معرفی شد.

کلیسای جامع پیزا، نمای مرمرین دارد و به سبم رمانسک طراحی و ساخته شده است. کلیسای جامع، چهار ردیف طاق های پشت سر هم و سه درب ورودی برنزی وجود دارند. در بالای این طاق های درب ورودی، ردیف های دیگر طاق های بالای درب، با ستون هایی مستحکم شده اند و باز هستند. در تابستان ها، از درب اصلی برای ورود و خروج بازدیدکنند ها استفاده می شود. این درب در سال ۱۵۹۵ میلادی در اثر آتش سوزی از بین رفت و دوباره بازسازی شده است. در سه فصل دیگر، از درب سمت چپ که به برج کج پیزا نزدیک است برای ورود و خروج استفاده می شود.

پیزا به جز برج کج چه جاذبه های دیگری دارد؟

داخل کلیسای جامع نیز طراحی زیبایی دارد و با آثار هنری باقی مانده از دوران رنسانس تزیین شده است. در این کلیسا همچنین مقبره امپراطور هنری هفتم نیز قرار دارد. از دیگر آثار هنری موجود در این کلیسا باید به منبر جیوانی پیزانو اشاره کرد. این منبر به عنوان یکی از شاهکارهای هنری زیبا شناخته می شود. در کنار این منبر لامپ معلقی از جنس برنز ساخته شده است. ورودی این کلیسا توسط فرشته هایی از جنس برنز تزیین شده است. بالای ورودی نیز اثر هنری آندره دل سارتو به نام «اگنس سنت با بره اش» قرار داده شده است. این اثر به سبک رنسانس طراحی شده است و نمای بسیار زیبایی دارد.

ساعت بازدید از این کلیسا در ماه های نوامبر تا فوریه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر، در ماه اکتبر۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر و در باقی ماه ها نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج