جاباما
۵۷۲۸۷۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رئیس مجلس، نخست وزیر موقت پاکستان شد

دیوان عالی پاکستان در رأی نهایی خود نواز شریف نخست وزیر پاکستان را به علت فساد مالی در خصوص پرونده پانامالیکس رد صلاحیت کرد.

خبرگزاری فارس: دیوان عالی پاکستان در رأی نهایی خود نواز شریف نخست وزیر پاکستان را به علت فساد مالی در خصوص پرونده پانامالیکس رد صلاحیت کرد. نواز شریف بعد از رد صلاحیت شدن توسط دادگاه استعفا داد اما گفت کشورش و اسلام‌آباد را ترک نخواهد کرد.

فساد مالی «اسحاق دار» وزیر اقتصاد، «حسن نواز»،«حسین نواز» و «مریم نواز» همچنین همسرش «کاپیتان نوید» داماد نواز شریف نیز در دادگاه به اثبات رسیده و دیوان عالی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

قبل از این دادگاه پاکستان با پایان دادن به روند رسیدگی به پرونده فساد مالی «نواز شریف» معروف به پانامالیکس اعلام کرد: موضوع عدم کفایت نخست‌وزیر را بررسی خواهد کرد.
قاضی ارشد مسئول رسیدگی به پرونده نواز شریف نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفته بود از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم نواز شریف طبق قانون محاکمه خواهد شد.

به گزارش دیلی اوصاف،در حال حاضر ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان به عنوان نخست وزیر موقت اداره امور این کشور را به دست گرفته است.

ایاز صادق تا زمانی که نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شود اداره امور کشور را به عهده می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان در حال حاضر 3 پیشنهاد برای به عهده گرفتن مسئولیت نخست وزیر مطرح است. شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب و برادر نواز شریف، شاهد‌خاقان‌عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی، ایاز صادق رئیس مجلس که در حال حاضر مسئولیت نخست وزیر موقت را به عهده دارد.

حدود یک سال پیش بعد از اینکه عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف در خصوص فساد مالی نواز شریف به دادگاه شکایت کرد دیوان عالی پاکستان با تشکیل کمیته فساد مالی پیگیر این موضوع شد.

کمیته تحقیقاتی جی آی تی «فساد مالی» از نمایندگان سرویس امنیتی پاکستان آی اس آی، دیوان محاسبات این کشور و سازمان تحقیقات فدرال تشکیل شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج