۵۷۳۰۴۰
۲۴ نظر
۵۰۰۹
۲۴ نظر
۵۰۰۹
پ

ناظری: چرا با اسطوره ها این‌گونه برخورد می شود؟

حافظ ناظری با بیان این‌که در را روی کسی که صدایش در خون مردم ایران جاری است، پلمب می‌کنند، گفت: استاد شهرام ناظری کسی است که تمام موقعیت‌های دنیا را رها کرد و با همه سختی‌ها در ایران ماند.

خبرگزاری ایسنا: حافظ ناظری با بیان این‌که در را روی کسی که صدایش در خون مردم ایران جاری است، پلمب می‌کنند، گفت: استاد شهرام ناظری کسی است که تمام موقعیت‌های دنیا را رها کرد و با همه سختی‌ها در ایران ماند.

حافظ ناظری - نوازنده و آهنگساز - شامگاه گذشته (۶ مردادماه) پس از برگزار نشدن کنسرت خودش و شهرام ناظری با عنوان «آواز پارسی، افسانه و مهر» در سالن کارگران شهرستان قوچان، در سخنانی گفت: یک عذرخواهی بزرگ از شما مردم و یک عذرخواهی کوچک به خود ما لازم است که از ساعت ۱۵:۳۰ در خیابان نشسته‌ایم.
ناظری: چرا با اسطوره ها این‌گونه برخورد می شود؟

او ادامه داد: متاسفانه حال استاد شهرام ناظری بد شد، به درمانگاه منتقل شد و زیر سرم رفت. هنرمندان که هیچ، اما این چه رفتاری است که با مردم می‌کنند؟! چه کسی مسئول و جوابگو است؟ مردم باید بپرسند و جواب بخواهند. من همه دنیا را گشته‌ام. هم با کم‌ترین امکانات به اجرای موسیقی پرداخته‌ام و هم در بهترین سالن‌های جهان کنسرت برگزار کرده‌ام، با نوازنده‌های آماتور، بزرگان موسیقی جهان، برندگان ۵۰ جایزه اسکار موسیقی کار کرده‌ام، اما تا امروز این مورد را در زندگی ندیده بودم.

این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که مانند آدم‌های جانی و در حالی که مشخص نیست چه خطایی مرتکب شدیم، با ما این رفتار می‌شود، اظهار شد: موسیقی‌ای که قرار بود برای شما اجرا کنیم، دربرگیرنده اشعار فردوسی است، چراکه اینجا خانه حضرت فردوسی است. من می‌توانم بپذیرم که این شهر فضای مذهبی دارد و برای همه ما قابل احترام است، حتی اگر یکی از جوانان تازه‌کار موسیقی به این شهر بیاید و برایش مشکلی ایجاد شود، طبیعی است، اما پدر من، مردی است که جوانان و رزمندگان ایران با صدایش شهید شدند، چطور ممکن است با این برخورد مواجه شود؟

وی بیان کرد: حتی از خودم هم تعجب می‌کنم؛ با خودم می‌گویم چرا اینجا هستم، با توجه به این‌که با خوشی در آمریکا زندگی کردم و امکانات فراهم بود، اما به عشق مردم ایران همه آن‌ها را رها کردم و به ایران آمدم. هر کاری که می‌کنیم مشکلی پیش می‌آید و نمی‌دانم چرا برای ما مشکل پیش می‌آید. در کنسرت یزد، کفن پوشیدند و جلوی در سالن برگزاری کنسرت آمدند. دفعه گذشته، سه‌بار قرار بود در قوچان کنسرت برگزار شود و کنسل شد. قرار بود بزرگان موسیقی دنیا را به ایران بیاوریم، اما اجازه این کار را ندادند.

ناظری در حالی که بغض کرده بود، از حال نامساعد پدرش خبر داد و گفت: شرمنده مردم هستیم. از ساعت ۱۵:۳۰ در ماشین نشسته‌ایم که بیایند و بگویند، سالن برگزاری کنسرت پلمب است. جناب دادستان با من تلفنی صحبت می‌کنند و می‌گویند سقف این سالن بر سر مردم خراب می‌شود. این ستون‌های بزرگ به چه دلیل باید روی سر مردم بریزد؟ چرا با حیثیت و اعتبار مردم بازی می‌کنید؟

وی تصریح کرد: قرار است کنسرت سنگینی در تهران برگزار کنیم، اما قصد داشتیم برنامه «آواز پارسی» که همراه اشعار حضرت فردوسی برای اولین‌بار است اجرا می‌شود، به احترام مردم و خود حضرت فردوسی، از این شهر و استان آغاز شود؛ اما با یک اسطوره موسیقی ایران باید این‌گونه برخورد شود؟! بعد از این همه مدت که منتظر بودیم، ساعت ۱۲ شب درهای سالن را باز کردند. اگر سالن مشکل داشت، چرا حالا درها را باز می‌کنند؟ دوستان می‌خواهند خود را تبرئه کند که سالن باز شده است.

این نوازنده و آهنگساز با بیان این‌که نمی‌دانم چرا با موسیقی فاخر و موسیقی سنتی این‌طور رفتار می‌کنیم، گفت: این فرهنگ و تمدن ماست که باید به آن افتخار کنیم. در این میان عده‌ای باقی مانده‌اند که سعی دارند این فرهنگ را حفظ و به جوانان انتقال دهند. باید خوشحال باشند که هزاران هزار نفر، بخصوص جوانان زیر ۲۰ سال را در کنسرت‌های «ناگفته» با موسیقی ایرانی آشتی دادیم.‌ باید تشویق کنند نه این‌که در را پلمب کنند.

ناظری با بیان این‌که هنرمندان جزو مظلوم‌ترین قشر در جامعه هستند، اظهار کرد: دوستانی که تشریف آوردند، مانند مدیرکل ارشاد خراسان رضوی و معاون فرماندار، کاش زودتر تشریف می‌آوردند. ما ایرانی‌ها خیلی قلب مهربانی داریم، ولی بعضی از ما بسیار ترسو هستیم و هراس از دست دادن میز خود را داریم. بزرگ‌ترین پادشاه‌های تاریخ، کاخ‌های‌شان ویران شد، سلسله‌های‌شان از بین رفت. کسی یادش نمی‌آید ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ سال پیش، در مصر کدام فرعون بوده، اما بتهون را کسی از یاد نبرده، هیچ‌کس پیکاسو و مولانا را از یاد نبرده است. بنابراین خیلی نباید نگران این میزها بود. تجربه ثابت کرده، کسانی که در کنار مردم ایستاده‌اند، برندگان اصلی بوده‌اند.

وی با بیان این‌که شاید به‌خاطر این حرف‌ها، نگذارند در ایران کنسرت بدهم، ادامه داد: هیچ مهم نیست؛ من از ایران می‌روم، اما عشق به مردم ایران را به هیچ چیزی نمی‌فروشم و به جای همه کسانی که باید عذرخواهی کنند، از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید و درس عبرتی شود برای این‌که این اتفاقات در ایران تکرار نشود که البته بعید می‌دانم و فکر می‌کنم باز هم تکرار شود؛ اما امیدوارم این موضوع تلنگر کوچکی باشد تا مسئولان این اشتیاق را ببینند و بتوانیم دوباره به اینجا بازگردیم، چون ما کم نمی‌آوریم و تا شما باشید ما هم هستیم. اگر اجازه دادند باز هم بازمی‌گردیم و در خدمت شما هستیم.

این نوازنده و آهنگساز اضافه کرد: ای کاش می‌توانستیم امشب بمانیم و فردا هرجا که شد، برنامه اجرا کنیم، حتی تا این قسمت هم پیش رفتیم که سازها را از سالن خارج کنیم و در محوطه بیرون، در کنار شما موسیقی اجرا کنیم؛ اما صحبت‌هایی شد که این اتفاق نیفتاد. همه ما برنامه‌های دیگری داریم که باید به آن بپردازیم. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که بتوانیم به شهر قوچان برگردیم و مطمئن هستم که شما هم ما را تنها نمی‌گذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید مجوز از قانون نداشته اند....،اگر داشته اند پس مشکل چه بوده؟....شاید برق سالن اشکال داشته......شاید از این کنسرت ها دردسرهای بزرگی برای مملکت درست بشه....بگویید بله ...یا بگویید نه.....ماورای قانون بودن افراد به نفع جامعه نیست....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور فکر میکنی آدمایی مثل اون بدون اجازه قانونی جایی کنسرت بذارن؟ مگه خواننده زیر زمینی ان . حقم داری کارایی که صورت میگیره انقدر غیر قابل باوره که به اینها خرده میگیری که بدون اجازه قانون خواستن کنسرت بذارن؟!!!!!

    • علی

      فقط باید گفت تاسف تاسف تاسف
      در تمام کشورهای دنیا بدون استثنا فرهنگ و موسیقی بومی را به بهترین شکلی ارج مینهند و حمایت همه جانبه از آن به عمل می آورند چرا ایران ما به این صورت شده است

    • طیبه

      درود به شوالیه ی و حافظ قدرتمند وتوانا.چه خوب ناگفته ها را بی تعارف وبی پرده که حرف دل ما بود بیان کردید.از مرحمت ولطف شما سپاسگزاریم.
      نگران وناراحت نباشید چرا که قدر زر را زر گر شناسد ٬قدر گوهر را گوهری.خداوند حافظ شما باشد.

    • بدون نام

      واقعا باعث تاسف نمیدونم کجا میخواهیم برویم .

    • بدون نام

      !خدایا مارا از تعصب وجهل دور کن وبه ما اگاهی وشعور درک حقایق رابده

    • سیمین اصل

      حکیم ابوالقاسم فردوسی:



      نهان گشت کردار فرزانگان
      پراگنده شد کام دیوانگان

      هنر، خوار شد؛ جادویی، ارجمند
      نهان، راستی؛ آشکارا، گزند

      شده بر بدی دست دیوان دراز
      به نیکی نرفتی سخن جز به راز

    • بدون نام

      چون آقای ناظری و پسرشون سنتی خون هستند اینطوری رفتار کردند اگر مثل تتلو رپ میخوندند نه تنها حمایت میکردند بلکه تقدیر هم میکنند . آقای ناظری با پدرتون بزنید تو کار رپ . وقتی اینا فرق هنرمندان واقعی مثل شما و پدرتون با تتلو را نمیدونند چی باید گفت ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی . الان تتلو چند وقته دیگه تو مشهد کنسرت میذاره

    • بدون نام

      مایه شرمساریست

    • قاسمی

      حافظ جان موسیقی مردمی باید باشد. آیا کنسرتی که بلیط آن بین 50تا 100هزاتومان است.با این حجم جوانان بیکار,خانواده های کارمند و کارگر که سطح درآمدشان پایین است. مردمی است یا مال افراد خاص درحالی که در بسیاری از کشورها کنسرتهای موسیقی را در کف خیا بان هم اجرا میکنند.در حالی که مردم کشور ما واقعا مشکل اقتصادی دارند وموسیقی یا سینماو... جایی در سفره مردم ندارد.چراکه اگر این هزینه رامتقبل شوند مابقی روزهای ماه را باید با فلاکت بگذرانند. پس هنرمندان عزیز و... اگر دغدغه مردم را داشته باشند.هیچ کس جرعت نمی کند با عموم مردم طرف شود.

      پاسخ ها

      • تارا

        کنسرت های خوانندگان معروف در تمام کشورهای دنیا برای قشر متوسط رو به بالا جامعه است. افرادی که از پس هزینه های زندگی خود بر نمی آیند باید به گونه ای دیگر از موسیقی لذت ببرند. مثلا سی دی که ارزان هم هست. نمی دونم بعضیها چه اصراری دارند که پایشان را فراتر از گلیمشان بگذارند و وقتی نمی توانند از این که کنسرتی کنسل شده و دیگران هم نمی توانند لذت ببرند ناراحت می شوند!!!

    • بدون نام

      به نظر من دیدگاه برخی شباهت تام با داعش دارد. د

    • بی نام

      کسانی که تتلو رو هنرمند میدونن ازاین بیشتر توقعی ازشون نیست بیچاره مامشهدیها

    • ناشناس

      کنسرت برای ما شغل و ازدواج نمیشه کنسرت برای آدمهای مرفه و بی درده ..الکی شلوغش نکن من اگه پول داشته باشیم جایی دیکه هزینه میکنم تا برم 100هزار تومن پول بلیط بدم

      پاسخ ها

      • تارا

        باشه شما که پول نداری مناعت طبع داشته باش بزار کسی که داره کنسرتشو بره نه این که الان از خوشحالی این که کنسرت بهم خورده سر از پا نشناسی.

    • بدون نام

      گفتند گویا محل کنسرت ظرفیتش کمتر از حدی بوده که بلیط فروختن و اگه اتفاقی میافتاده ممکن بوده تبدیل به یه حادثه خطرناک بشه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب نمیفروختن ... بهانه است

      • بدون نام

        پس چرا بعدش باز کردن درهارو ؟؟؟

    • احد صالح

      آقای حافظ ناظری هم شما و مخصوصا پدر بزرگوارتان شهرام ناظری برای ما و همه ملت ایران عزیز هستید و از نامهربانی هایی که می شود ما هم ناراحتیم اما دوست عزیز شما محبوب هستید اما اسطوره نیستید

    • سیاووش

      جای کنسرت استاد ناظری و شجریان،در قلب ماست،، همیشه تا ابد، ، درود و سلام بر این دو اسطوره موسیقی کشور

    • بدون نام

      آقا حافظ عزیز ، 8 مرداد سالروز تولدت مبارک . انشالله همیشه موفق و سربلند باشی .

    • علی

      خداوندلعنت کنداین تندروهای افراطی روشمانمیدونیدهنرچیه چراارقدرتی که مردم به شماداده اندبرعلیه فرهنگ وهنرایران اقدام میکنیددردوبلای استادناظری توی سرتون ..... مگه ایران چندتاناظری وشجریان دارد.

    • بدون نام

      یک عده بی فرهنگ بی خاسیت دستور لغو دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج