۵۷۳۱۶۶
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

جنبش مجازی برای ماندن شهیندخت مولاوردی در کابینه

پیام به روحانی؛ «این زن باید بماند»!

شهیندخت مولاوردی پیش از این به عنوان گزینه جدی تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده بود. اما ظاهرا نه تنها حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دوازدهم منتفی شده است بلکه مولاوردی خود در آستانه حذف از کابینه قرار دارد.

فرارو: شهیندخت مولاوردی پیش از این به عنوان گزینه جدی تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده بود. اما ظاهرا نه تنها حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دوازدهم منتفی شده است بلکه مولاوردی خود در آستانه حذف از کابینه قرار دارد.
روز گذشته فضای شبکه های اجتماعی شاهد جنبشی گسترده در حمایت از شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بود. کاربران توفان توئیتری با هشتگ "#بامولاوردی" به راه انداختند. مطالبه آنها ماندن مولاوردی در کابینه دولت دوازدهم بود. این مطالبه پس از جدی شدن احتمال حذف او از کابینه مطرح شده است.
کاربران فضای مجازی با انتشار دیدگاه های خود درباره معاون امور زنان حسن روحانی سعی کردند از خدمات و فعالیت های او در 4 سال گذشته دفاع کنند.
پیام به روحانی؛ «این زن باید بماند»!

فعالان حوزه زنان نیز به شکل وسیعی به حمایت از مولاوردی پرداختند اما او در یادداشتی کوتاه از حامیانش خواست این موج را متوقف کنند.

مولاوردی در کانال تلگرامش نوشت: «از صبح امروز موجی از حمایت‌ها درخصوص ابقای اینجانب در پست معاونت امور زنان و خانواده و ادامه حضور اینجانب در كابینه دولت دوازدهم در پی خبر مربوط به احتمال «حذف دو نفر از زنان عضو كابینه» در عرصه مجازی و مدنی شكل گرفته است كه ضمن سپاس از ابراز لطف و محبت و حمایت تك تك عزیزان از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام و راه‌اندازی كمپین‌های حمایت و...
ادامه این فعالیت‌ها را ضروری نمی‌دانم و مصرانه استدعا دارد از این لحظه به حمایت‌های خود خاتمه داده تا اجازه دهیم رییس محترم جمهوری در فضایی آرام و با در نظر گرفتن مصلحت و ملاحظات دولت، تدبیر كرده و اعضای كابینه خود را با اشراف و وقوفی كه به مطالبات شما حماسه‌سازان ۲۹ اردیبهشت دارند، چینش نمایند.
بدیهی است تشخیص و صلاح هر چه باشد چه در سنگر كابینه و چه در سنگر دیگر اینجانب خدمتگزاری بیش نبوده و با تمام توان در كنارتان خواهم بود.»

در کنار مطرح شدن نام مولاوردی به عنوان یکی از گزینه های حذف از کابینه نام معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست نیز مطرح شده است. برخی از کاربران نیز به حمایت از عملکرد ابتکار پرداخته اند و حذف این دو زن از کابینه را خسارت به دولت آینده دانسته اند. اما فعالیت برای بقای مولاوردی بیش از ابتکار بوده است.

شهیندخت مولاوردی پیش از این به عنوان گزینه جدی تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده بود. اما ظاهرا نه تنها حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دوازدهم منتفی شده است بلکه مولاوردی خود در آستانه حذف از کابینه قرار دارد.

ورود مولاوردی در سال ۹۲ به کابینه به عنوان معاون امور زنان با انتقادات زیادی از جانب اصولگرایان روبه رو شد آنها او را یک فمنیست دو آتشه معرفی می کردند.

مولاوردی ۵۲ ساله حقوق‌دان، پيوهشگر امور زنان و فعال سیاسی اصلاح طلب است. او دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده است.

فعالان سیاسی اصلاح طلبان در هفته های اخیر از وضعیت چینش کابینه به شدت اظهار نگرانی کرده اند. آنها معتقدند لابی و فشار سنگینی به حسن روحانی برای تاثیرگذاری نسبت به چینش کابینه وجود دارد. در این میان حتی شایعاتی از بربحث و تنش میان روحانی و جهانگیری معاون اول اصلاح طلب او حکایت می کند.

یکی از مطالبات اصلی اصلاح طلبان حضور یک یا دو زن در کابینه در جایگاه وزیر است. که براساس روایت محمود صادقی روحانی گفته است در شرایطی کنونی نمی تواند دست به این کار بزند و زنان در حد پست های معاون و مدیرکل می توانند در دولت حضور داشته باشند.
فعالان شبکه های اجتماعی درباره مولاوردی چه می گویند؟

نگاهی به توئیت ها و نوشته ها در شبکه های اجتماعی نشان می دهد مردم و فعالان حوزه زنان از فعالیت های شهیندخت مولاوردی رضایت بالایی دارند.

آذر منصوری از فعالان سیاسی اصلاح طلب در این باره می نویسد: «شهیندخت مولاوردى در چهارسال گذشته به جایگاه معاونت زنان ریاست جمهورى اعتبار داد. اگر مولاوردى نبودآزمون استخدامى تا رفع تبعیض هاى جنسیتى متوقف نمى شد.»

مرضیه رسولی، روزنامه نگار نیز در توئیتی نوشته است: «مولاوردی کارهای زیادی برای حقوق زنان کرد که بخش عمده‌شون بر زنان حاشیه‌نشین و شهرهای کوچیک تمرکز داشت و برای همین ارزشمندتر بود.»

مصطفی در این باره تاکید کرده است که "درشجاعت مولاوردی همین بس که آمار اعتیاد زنان رامخفی نکرد، از بی نتیجه بودن گشت ارشاد گفت، آزمون استخدامی راتا رفع تبعیض جنسیتی متوقف کرد."

شبنم رحمتی هم به فعالیت های مولاوردی در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره کرده و نوشته است: «مولاوردی همان زنی است که در تلویزیون گفت: من درخصوص آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارم، نمیتوانم سکوت کنم و روی حقیقت سرپوش بگذارم.»

برخی نیز از روحانی می خواهند مطابق مطالبات مطرح شده در تبلیغات انتخاباتی حرکت کند. یگانه در این باره نوشته است: «خواسته ما حضور وزیر زن در کابینه بود.حالا رسیدیم به تلاش برای باقی ماندن یکی از موفق ترین اعضای کابینه یازدهم. ناامیدمان نکنید!»

یکی دیگر از کاربران توئیت کرده است: «مطالبه مون از حضور چندوزیر زن در کابینه تبدیل شده به حفظ معاون امورزنان ریاست جمهوری.این اگه عقبگرد نیست دقیقا چیه؟»

در کنار این حمایت ها از مولاوردی برخی نیز به شدت به او تاخته اند و عملکرد او در معاونت زنان را زیر سوال برده اند. امیرحسین در این باره نوشته است: «رسمیت بخشیدن به روسپیگری و عمل زنا با برگزاری نشست "کارگران جنسی" توسط دوتا از کارگروه‌های معاونت امور زنان.»

آسید هم توئیت کرده است: «لکن همه اقدامات دولت روحانی را طوری به نام مولاوردی سند نزنید که انگار حتی دستور شلیک موشک ها هم توسط سرکارخانم صادر شده است!»

عده ای هم به انتقاد و زیر سوال تلاش کاربران فضای مجازی و حامیان روحانی برای ابقای مولاوردی پرداخته اند. احسان تقدسی روزنامه نگار حامی قالیباف در اینباره نوشته است: «مولاوردی معاون روحانی بشودهم مهم دیگرنیست.مهم احساس تحقیروناامیدی بودكه رای دهندگان به آقای روحانی داشتند. #بامولاوردی حاصل این تحقیر بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بازی رو درآوردن که ذهن ملتو درگیر معاونت رییس جمهور کنن تا به نبود وزیر زن اعتراض نشه

    • بدون نام

      هشتگ مزخرف جهان سومی..هرکی خوبه باید باشه بد باشه باید بره زن و مرد نداره ..تساوی زن ومرد یعنی لیاقت ن ک زن حتی کارش هم خوب نباشه صرفا چون زنه باید باشه اگه لایقه ک حتما بمونه..عقل و منطق ک نباشه نمونش میشه این کارا

    • بدون نام

      خانم ابتکار عملکرد ضعیف داشته و گزارش دستگاه های مسئول بیانگر این مطلب است . نگاه جنسیتی اشتباه محض است بگذارید رئیس جمهور براساس یافته مستد دستگاه ذی ربط اقدام کند

    • بدون نام

      وجدانا کاری کرده که طرفدار داشته باشن اینم خریدن پوا اضافه نجومی شبکه اجتماعیم میخره...

    • لیلا

      میشه چن تا کار تاثیر گذار در حوزه زنان رو که ایشون باعث و بانی ش بوده بگید تا بدونیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج