جاباما
۵۷۳۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

درخواست علی پروین از احمدی‌نژاد چه بود؟

علی پروین از احمدی‌نژاد خواسته باشگاه پرسپولیس را به پیشکسوتان واگذار کند.

خبرآنلاین: علی پروین از احمدی‌نژاد خواسته باشگاه پرسپولیس را به پیشکسوتان واگذار کند.

علی پروین پس از دیداری که با محمود احمدی‌نژاد داشت، مصاحبه‌ای تند انجام داد و گفت که محمد عباسی وزیر ورزش و حمید سجادی معاون او باید زودتر از رویانیان از ورزش بروند. او در روزهای اخیر تبدیل به چهره‌ای مورد توجه و تاثیرگذار شده. پروین حتی شانس مدیرعاملی پرسپولیس را هم داشت و نام او به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شد. اما او در نهایت پشت رویانیان ایستاد و به اندازه خودش از ادامه حضور رویانیان در پرسپولیس حمایت کرد.

گفتگوی علی پروین را در مورد اتفاقات اخیر و جلسه‌ای که با محمود احمدی‌نژاد داشت ، را در ادامه می خوانیم:

واکنش شما در مصاحبه اخیرتان خیلی تند بود.
خیلی ناراحت شدم که دیدم آقایان می‌خواهند از ما به عنوان ابزار استفاده کنند. برای همین واکنش نشان دادم. آخر تا کی می‌خواهند با اسامی بازی کنند؟ برای همین است که می‌گویم کشک ولی همه می‌خندند. این‌ها می‌خواستند به عنوان کشک از ما استفاده کنند.

بعد از آن مصاحبه‌ای که انجام دادید با شما تماس نگرفتند که بگویند محرومیتی برایتان در نظر گرفته‌اند؟
مگر من از این چیزها می‌ترسم؟ من که خودم گفتم نمی‌آیم و استعفا دادم. دوستان می‌خواستند خوردبین را هم بیاورند که سه به دو شوند و آقای کامبوزیا را مدیرعامل کنند. ولی ما ابزار نیستیم.

شما با آقای احمدی‌نژاد هم جلسه‌ای داشتید که ظاهرا در این جلسه پیشنهاد مدیرعاملی به شما داده‌اند؟
نه بابا جان. اتفاقا آقای رویانیان ناراحت شده بود و فکر کرده بود من رفته بودم خودم مدیرعامل شوم. من نرفته بودم بگویم می‌خواهم خودم مدیرعامل شوم. من نامه رسمی و طرح دادم به احمدی‌نژاد. نامه هم همین جاست. (علی پروین رفت و از اتاق کناری نامه را آورد) نامه را بخوان. اسم 17 نفر زیرش هست که امضایش کرده‌اند. ما زیر این نامه را امضا کردیم که بگوییم آقای احمدی‌نژاد شما که آمدی و گفتی تیم را به بخش خصوصی بدهیم، حالا هم مجلس تصویب کرده و از نظر قانونی هم منعی وجود ندارد. پس بیا این را بده به پیشکسوتان که این اتفاق به نام خودت ثبت شود. البته ما 17 تا اسم نوشتیم اما 200 نفریم. ما در جمع این پیشکسوتان مربی تیم ملی و رئیس فدراسیون و کاپیتان چندین و چند ساله تیم ملی و ... داریم. همه چیز داریم .

نیاز مالی هم نداریم. تیم را بدهید به کانون پیشکسوتان، تمام هزینه‌ها را خودمان می‌دهیم. دولت هم دیگر نیازی نیست پول خرج کند. یک سال بدهید اگر نتوانستیم تیم را می‌دهیم به خودتان. یک نفر هم از دولت بیاید در هیات مدیره باشد. من بین کامبوزیا و رویانیان با وجود اختلاف سلیقه‌ای که با رویانیان دارم، رویانیان را ترجیح می‌دهم. حتی اگر ما پیشکسوتان هم تیم را بگیریم از آدم‌هایی مثل رویانیان استفاده می‌کنیم. افرادی که شم اقتصادی دارند مثل هدایتی و رویانیان را می‌آوریم. این‌ها می توانند پول بیاورند. اتفاقا این نامه را هم داریم که می‌خواهیم به رئیس جمهور منتخب هم بدهیم. این کار باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد. من نشستم جلوی احمدی‌نژاد زدم توی سینه‌ام و گفتم پرسپولیس مال من و امثال من است.

شما اول صحبت‌هایتان گفتید دوست ندارید مصاحبه کنید. چرا همیشه از مطبوعات دلخور هستید؟
می‌دانی چرا؟ چون یک جاهایی از حق دفاع نمی‌کنند. پیشکسوت آمده یک کاری بکند. شما باید حمایت کنید. الان دو نفر می‌نویسند چرا علی پروین باید تیم را بگیرد؟ اگر به پروین نرسد به کی برسد؟ ما پول نمی‌خواهیم. می‌خواهیم خودمان خودکفا تیم را اداره کنیم.

چه توقعی از رسانه‌ها دارید؟
می‌خواهم این جریان را حمایت کنند.

فکر نمی‌کنید با این شرایط جو پرسپولیس ملتهب شده؟
طبیعی است. آقایان نباید این کار را می‌کردند. چرا شنبه با طرف جلسه دارید، حکم را می‌گذارید توی جیبش؟ رویانیان یک کارهایی کرده. الان وقت عوض کردن رویانیان نیست. اگر او را نمی‌خواستید باید قبل از فصل او را برمی‌داشتید. او رفته دایی را آورده. الان دایی و پرسپولیس حمایت می‌خواهند.

کمی بیشتر از جزئیات جلسه‌ای که با احمدی‌نژاد داشتید بگویید.
نشستیم رخ به رخ با احمدی‌نژاد یکی دو ساعت صحبت کردیم. تمام اسم‌هایی که زیر آن نامه می‌بینی، حال تک تکشان را پرسید. پرسید این چه کار می‌کند، آن یکی چه کار می‌کند. من می‌گفتم شما کار داری من بروم، اما می‌گفت اتفاقا دوست دارم حالشان را بپرسم. از کلانی و جاسمیان پرسید. همین هم شد که همان شب زنگ زد و محمود خوردبین آمد در هیات مدیره. ولی آقایان می‌خواستند پیش دستی کنند و زنگ زدند به خوردبین که به کامبوزیا رای بده.

در آن مصاحبه که گفتید عباسی و سجادی باید بروند، تند نرفتید؟
نه. آدم ناراحت می‌شود وقتی می‌بیند با پرسپولیس این طوری بازی می‌کنند. هنوز سر حرفم هستم. سجادی زنگ زد گفت بیا پیش دکتر. گفتم کدام دکتر؟ گفت دکتر عباسی. گفتم من با شما کاری ندارم. شما کارهایتان را می‌کنید بعد می‌گویید بیا امضا کن؟ گفتم من 6 صبح هم به جلسه هیات مدیره نمی‌آیم. البته از سجادی خیلی دلخور هستم.

چرا؟
ورزش تا موقعی که دست ورزشی‌ها نباشد همین است. امثال هاشمی‌طبا و فائقی و محمد دادکان یا امیر عابدینی توانانیی این را دارند که وزارتخانه را بچرخانند.

به احمدی‌نژاد چه چیز دیگری گفتید؟
گفتم یک بازیکن تو یک تیم مطرح هست که قراردادش حدود دو میلیارد است. 7 تا گل هم بیشتر نزده. احمدی‌نژاد گفت از چند بازی؟ گفتم از 30 تا بازی. گفت 30 تا بازی 7 تا گل زده؟ گفتم بله. احمدی‌نژاد گفت این پول‌ها را از کجا می‌آورند؟ گفتتم من نمی‌دانم. تیم را نمی‌دهند به پیشکسوتان همین اتفاقات می‌افتد. امسال باید سه میلیارد به آن بازیکن بدهیم. این فوتبال تهش چه می‌شود؟

رمز موفقیت استقلال و پرسپویس همین است که می‌گویید؟
دقیقا. استقلال را نمی‌دانم اما پرسپولیس را به ما بدهند، تضمینی کار می‌کنیم. نه پول می‌خواهیم نه چیزی. تیم را هم قهرمان می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج