۵۷۳۴۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از تجربه محدودیت‌های رسانه‌ای عبرت بگیریم

فناوری‌های جدید ارتباطی از جمله دستاوردهای بشر است که هر آن می توان آن را به روزرسانی و از امکاناتش استفاده کرد. مطمئنا مهار یا کنترل غیرمنطقی و غیرواقعی هریک از این مجاری ارتباطی نوین این امکان را هم فراهم می کند تا به تعبیر نظامی، پاتک آن نیز زده شود.

آفتاب یزد: فناوری‌های جدید ارتباطی از جمله دستاوردهای بشر است که هر آن می توان آن را به روزرسانی و از امکاناتش استفاده کرد. مطمئنا مهار یا کنترل غیرمنطقی و غیرواقعی هریک از این مجاری ارتباطی نوین این امکان را هم فراهم می کند تا به تعبیر نظامی، پاتک آن نیز زده شود.
نمونه این پاتک‌ها، پیشینه ایجاد محدودیت‌ها در دهه‌های گذشته در ایران و نتایج آن است. اگر ما در دهه اول انقلاب، ازممنوع سازی ویدئو حرف می زدیم دست آخر ناچار به آزاد کردن آن شدیم و یا دردهه 70 و 80،که از به کارگیری دیش‌های ماهواره ممانعت به عمل می‌آوردیم و در این چارچوب قوانینی را هم وضع کردیم ، نهایتا به جایی رسیدیم که برخی دستگاه‌های ذیربط در برابر این پدیده تسلیم شدند و امروز دیش های ماهواره در تمام خانه‌های مردم و همین طور خانه‌های سازمانی دولتی برقرار و برافراشته است.
بنابراین در یک کلام باید این نکته را باور کنیم که دستاورد ذهن بشر را به هیچ‌وجه نمی‌توان کنترل و مهار کرد مگر اینکه عاقلانه و دوراندیشانه فرهنگ و زمینه‌های بهینه‌سازی آن را آموز ش داد .
اگر در کشور از فضای رسانه‌ای کشور رایحه اطلاع‌رسانی آزاد به مشام برسد، از بهره‌برداری‌های غلط یا ورود به حریم‌های خصوصی در شبکه‌های مجازی کاسته می‌شود.
شبکه‌های مجازی یک خودآزادی و دستاورد جهانی است و روز به روز هم توسعه می‌یابد،و مطمئنا آموزش فرهنگ بهینه استفاده از آن نیز با ایجاد محدودیت میسر نمی شود.
بلکه تجربه نشان داده است هر محمل اطلاعاتی که محدود یا فیلتر شده است، روش جایگزین آن هم توسط همین بشر در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.
بنابراین امروز در کشوری که بیشتر از نیمی از جمعیت آن از فضای مجازی و نظام دیجیتالی کشور استفاده می‌کنند نمی‌توانید این محدودیت را ایجاد کنید.
شخصیت‌های برجسته و اول کشور، نهادهای دولتی و خصوصی همه از فضای مجازی استفاده می‌کنند پس چگونه عده‌ای به فکر محدودسازی آن به بهانه‌های مختلف هستند؟ داعش یا هر جریان دیگری به واسطه استفاده نامشروع از این فضا، نباید دستاویزی برای منع کردن حق طبیعی یک ایرانی از امکانات فنی نوین باشد و مطمئنا هرگونه محدودیتی، تصمیم غیرمنطقی است، ضمن آنکه این محدودیت نتیجه‌ای هم دربر نخواهد داشت.
تجربه‌های متعدد، بی ثمر بودن این ایجاد محدودیت را طی سال‌های گذشته نشان داده است. باید محمل‌های اطلاع‌رسانی را به صورت آزاد در اختیار ایرانیان قرارداد اما فرهنگ استفاده از آن و حفظ چارچوب‌های ارزشی را هم آموزش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج