۵۷۳۴۷۶
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

احتمال وجود حیات در یکی از ماه های سیاره زحل

دانشمندان می گویند ترکیباتی را در یکی از ماه های سیاره زحل یعنی تایتان شناسایی کرده اند که احتمال وجود حیات در آن را تقویت می کند.

وب سایت برسام: دانشمندان می گویند ترکیباتی را در یکی از ماه های سیاره زحل یعنی تایتان شناسایی کرده اند که احتمال وجود حیات در آن را تقویت می کند.


احتمال وجود حیات در یکی از ماه های سیاره زحل

ستاره شناسان می گویند ترکیبات شیمیایی شناسایی شده در تایتان زیست برخی انواع میکروارگانیسم ها را در آن ممکن می کند. این در حالی است که قمر یادشده بسیار سرد بوده و در فاصله بسیار زیادی از خورشید قرار دارد.

به گفته محققان مولکولی در اتمسفر تایتان شناسایی شده که می تواند منجر به شکل گیری سلول های زنده شود و شواهدی وجود دارد که این مولکول در سطح این قمر زحل هم وجود دارد.

ترکیب شناسایی شده که وینیل سیانید نام دارد بعد از ۱۳ سال تحقیق و بررسی در مورد جو قمر تایتان شناسایی شده و در بخش فوقانی آن قرار دارد.

دانشمندان می گویند تایتان یکی از قمرهای منظومه شمسی است که احتمال وجود اشکالی از حیات در آن بیش از هر قمر و سیاره دیگری در منظومه مذکور وجود دارد. تایتان دارای اتمسفر ضخیمی است که عمدتا از نیتروژن و دیگر ترکیبات مشابه با جو کره زمین ساخته شده است. شناسایی وینیل سیانید در جو تایتان با استفاده از تلسکوپ پیشرفته و بسیار حساس ALMA صورت گرفته که متشکل از ۶۶ تلسکوپ مستقل دیگر بوده و در صحرای Atacama شیلی نصب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متین

      یکم سواد نیاز داره تا متوجه بشید که ماه فقط یکیه ... باید بگید قمر چیزه عجیب و جدیدی نیست یکم در مورد نوشته‌ها دقت کنید برای همینه که سطح علمی جامعه انقدر پایینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج