۵۷۳۷۹
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز

هند، کشوری بسیار زیبا و البته مملو از چیزهای عجیب و غریب است. مثلا، گاوهای مقدس در خیابان های شهر برای خودشان قدم می زنند و خیلی شیک و قشنگ در کنار هتل های مجلل کنار ساحل لم می دهند و استراحت می کنند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز





برترین ها: هند، کشوری بسیار زیبا و البته مملو از چیزهای عجیب و غریب است. مثلا، گاوهای مقدس در خیابان های شهر برای خودشان قدم می زنند و خیلی شیک و قشنگ در کنار هتل های مجلل کنار ساحل لم می دهند و استراحت می کنند. یا مثلا معبد های قدیمی و رنگ و رو رفته درست دیوار به دیوار ساختمان های شیک و مدرن قرار دارند.

• مساحت: 3,166,414 کیلومتر مربع
• جمعیت: ۱.۲ میلیارد نفر (۲۰۱۱)
• پایتخت: دهلی نو

اسرارآمیزترین بخش هند این است که مردم با فرهنگ، مذهب و فرهنگ و رسوم متفاوت در این کشور زندگی می کنند و حدود یک ششم جمعیت جهان نیز در این کشور پهناور جمع شده اند. روستاهای هند از یکصد سال پیش تاکنون هیچ تغییری نکرده اند اما برخی از شهرهای آن همچون بمبئی فرهنگ و بافت غربی دارد.

به طور کلی، هند کشوری پر از رمز و راز و مرتاض است که نمی توان سر از آن در آورد. غنی و فقیر در کنار هم زندگی می کنند و آب از آب تکان نمی خورد. با اینکه مردمان کثیفی دارد اما طبیعت این کشور مثال زدنی است. در این کشور علاوه بر چشم اندازهای طبیعی همچون هیمالیا می توانید از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی قدیمی نیز نهایت لذت راببرید. از جمله مکان های پربازدید هند، مثلت طلایی است که شامل دهلی، آگرا و جیپور است. شهرهای پرجمعیت هند همچون بمبئی و کلکته زرق و برق بسیار دارند و شهرهای مذهبی و مقدس همچون واراناسی و معبدهایی همچون آنهایی که در تامیل نادو هستند برای زیارت مناسب هستند.

در غارهای آنجانتا در ماهارایترا، دیوارنگاری های باستانی بسیاری می توان دید. در سراسر هند 28 سایت وجود دارد که همه جزو میراث های جهانی یونسکو هستند. همه جای هند می توان ردپای تاریخ و تنوع فرهنگی و زبانی را به خوبی حس کرد. هند کشور تناقض ها است. نمای کلی این کشور هیچ چیزی از ثروت آن نشان نمی دهد. ساختمان ها و پارک های مدرن در این کشور در حال ساخت هستند اما هنوز سال ها زمان می خواهد تا به یک کشور پیشرفته تبدیل شود.

مکان هایی که باید ببینید و کارهایی که باید انجام دهید

• جزایر اندامن

غواصی و زیرآبی رفتن در آب های خلیج بنگال در مجمع الجزار اندامن یکی از تفریحات بسیار مفرح این منطقه است. این جزایر، سرسبز و جنگلی هستند و انواع گیاهان عجیب و غریب در آن رشد می کنند. در ضمن، شامل انواع ماهی های مناطق گرمسیری و گونه های مختلف مرجانی است. بهترین مکان برای غواصی در این مکان کمی دور از دسترس است. این جزایر تنها آتشفشان فعال هند را نیز در خود جای داده اند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• سواحل هند

بمبئی پر از سرگین گاو است اما در عوض، گوآ سواحل و استراحت‌گاه های بسیار مدرن و شیک دارد. ساحل مارینا در شهر مدرس دومین ساحل بزرگ دنیا است. منطقه بسیار سرسبز و خرم کرالا نیز ساحل مشهور کووالام را دارد.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• بالیوود و بمبئی

صرف نظر از کلیشه های رایج در شهر بمبئی، پایتخت استان ماهاراشترا، جایی که مرکز تجاری کشور است مملو از آسمان خراش های بلند، بازارهای شلوغ و درهم و مرکز صنعت فیلم سازی در هند است. بالیوود در بمبئی واقع شده است و می توانید در سفر خود به این کشور عجیب از نزدیک شاهد این شهرک باشید.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• سافاری شتر

بیابان های بی آب و علف هند را سوار بر شترها تجربه کنید. برای بیشتر لذت بردن بهتر است شب را در بیابان اقامت کنید تا ستاره هایی که به زمین نزدیک هستند را تماشا کنید. اگر بتوانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید تا با فستیوال بیابانی جایساملر (ژانویه/فوریه) و نمایشگاه بسیار زیبای شتر (اکتبر) همزمان شود بسیار عالی است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• دهلی

دهلی دو بخش دارد: دهلی نو، شهری مدرن است و معماری های شیک و زیبا دارد. دهلی قدیم نیز همان طور که از نامش مشخص است، چندین قرن قدمت، خیابان های باریک، بازارهای درهم و شلوغ، بناهای تاریخی و باستانی و برج بلند کوتاب مینار دارد.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• دورگا پوجا

سعی کنید در دورگا پوجا که در ماه های سپتامبر تا اکتبر در شهر کلکته برگزار می شود، شرکت کنید. این یکی از بزرگ ترین جشنواره های مذهبی هندوها در هند و مملو از رنگ، هیاهو و احترام به خدای دورگا است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• گوآ

گوآ همچون روزهای دهه 1960 میلادی با صفا، سرسبز و خوش آب و هوا نیست اما همچنان جشن های شادی در مکان هایی همچون آنجونا برگزار می شوند که باید در آنها شرکت کنید. کارناوال هایی که در این شهر ساحی برگزار می شوند نیز بسیار جذاب و دیدنی هستند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• گلمرغ

اگر دوستدار گلف هستید باید آن را در یکی از بزرگ ترین و مشهورترین زمین های گلف در روستایی به نام گلمرغ تجربه کنید. این زمین در ارتفاع ساخته شده است و از آنجا می توانید منظره یکی از بلندترین کوه های زمین یعنی هیمالیا را تماشا کنید. زمین گلف گلمرغ در حال حاضر در تفرج‌گاه اسکی این منطقه فعالیت می کند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• ایستگاه های استراحت

ایستگاه های تپه ای بهترین مکان برای فرار از گرمای هوا و استراحت هستند. برخی از مدرن ترین این ایستگاه ها شامل شیملا (هیماچال پرادش)، دارجیلینگ (بنگال غربی)، اوتی (تامیل نادو)، کودیکانال (تامیل نادو) و سریناگار بسیار زیبا در جامو و کشمیر هستند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• جشنواره هندوها

جشنواره مذهبی هندوها به نام دورگا پوجا در ماه های سپتامبر تا اکتبر در کلکته برگزار می شود. این بزرگ ترین مراسم مذهبی در سرتاسر هند است. در این مراسم هندوها خدایی به نام دورگا را ستایش می کنند. از دیگر جشنواره های هندوها می توان به دیوالی، گانشا، چاتورتی و کومبه ملا اشاره کرد.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• معابد مقدس

ایالت اریسا برای معبدهایش شهرت جهانی دارد. بهابانِسوار، معبدهای مشهوری همچون لینگاراج، پوری و مکان مقدس هندوها برای سفر زیارتی را شامل می شود. در ماه های ژوئن یا جولای، خدایان این معابد با کالسکه های مزین نمایش داده می شود. کوناراک از معبدهای مشهور هند است که با نام معبد خورشید نیز شناخته می شود.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• کشمیر

کشمیر مناظز طبیعی بسیار زیبا همچون کوه های برف گرفته، دشت های پر از گل و رودخانه هایی با آب های شفاف دارد. جامو مسیر قطار به سمت سنگاپور و پایتخت سابق مغول ها بوده است. مرکز قایق های رودخانه دال به قدری زیبا است که گردشگران آن را بهشت روی زمین نامیده اند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• کرالا

برای دور شدن از فضای شهری هند بد نیست سری هم به روستای بسیار زیبای کرالا بزنید که مملو از مناظر و چشم اندازهای زیبای طبیعی و مکان های دیدنی است. یکی از مشهورترین غذاهایی که در این روستا می توانید صرف کنید، غذای دریایی با طعم کاری و نارگیل است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• کلکته

کلکته در شرق هند و بنگال غربی واقع شده است. این شهر مرکز تجارت هند به شمار می رود و شامل بازار، مراکز خرید و خانه های سازمانی مستعمراتی است. مرکز شهر کلکته مکانی به نام میدان دارد که زمین بازی و تفریح است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• رقص و آواز

هندی ها به رقص های دسته جمعی و آوازهای دوصدائه شهرت جهانی دارند. از جمله سازهای اختصاصی این کشور سیتار، سارود و طبل هستند. رقص های آنها نیز انواع مختلفی دارد و هرکدام به سبک ویژه خود اجرا می شوند. تماشای رقص و آواز هندی از نزدیک نیز هیجان خاص خودش را دارد.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• پارک های ملی

هند حدود 70 پارک ملی و 400 زیستگاه حیات وحش دارد. ببر هندی و فیل آسیایی از حیوان های ویژه هند هستند. از جمله بهترین پارک های ملی باید به کئولادئو غنا، رانتامبرا، کانها و زیست گاه ببرهای کوربت و ساندربانس اشاره کرد.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• استان راجستان

در سفر به هند حتما از شهر رمانتیک راجستان هم دیدن کنید. این شهر به نام «ونیز شرق» شهرت دارد و رودخانه پیچولا در آن جریان دارد. این شهر و رودخانه برای هتل های بسیار شیک و مدرن کنار ساحل شهرت جهانی دارد. یکی از لوکیشن های اصلی فیلم جیمز باند نیز بوده است. از دیگر موارد شهرت راجستان، لباس های بسیار رنگارنگ مردم آن و قلعه ها و دژهای باستانی است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• رودخانه گنگ

در ساحل این رودخانه شهری به نام واراناسی قرار دارد که مقدس ترین مکان برای مذهبی های هندو است. معابد و گات های هندوها در این شهر واقع شده اند و راهب های مقدس همیشه در حال به جای اوردن مراسم عبادت و شکرگزاری از خدایان هستند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• تاج محل و مثلث طلایی

باید در سفر به هند حتما از مکانی که به نام مثلت طلایی شهرت دارد، دیدن کنید. این مکان جاذبه های بسیاری دارد. در قلب این مکان آگرا و در جنوب شرقی آن تاج محل واقع شده اند. در جنوب غربی آن در راجستان نیز جیپور، شهر صورتی زیبا قرار دارد. از قلعه آمبر و هوا محل هم دیدن کنید. در جنوب شرقی این مثلت نیز خاجوراهو قرار گرفته است.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز


• معابد آجانتا

سراسر کشور هند مملو از معبدهای گوناگون است اما برای بازدید خوب است به معابد غارمانند بودایی ها در آجانتا بروید که قدمت دوهزار ساله دارند. این غارها در الورا داستان های مذهبی بیشماری در خود دارند و به مذهب های بودایی، هندو و جین گرایی تعلق دارند.

راهنمای یک سفر هندی و خاطره انگیز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      سعی کنید در دورگا پوجا که در ماه های سپتامبر تا اکتبر در شهر کلکته برگزار می شود، شرکت کنید ... ای به چشم حتما.

    • علیرضا رضایی راد

      سلام حدود دو هفته پیش هندوستان بودم واز مثلث طلایی دهلی آگرا جیپور دیدن کردم واقعا لذت بردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج