۵۷۳۸۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۷ راهکار برای تشویق مشتریان به مشارکت بیشتر

ما در دنیایی به روز زندگی می کنیم که مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند خواسته ها و نیازهایشان را پیش بینی و در کمترین زمان به آنها رسیدگی کنند.

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه غزاله رسول زاده: ما در دنیایی به روز زندگی می کنیم که مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند خواسته ها و نیازهایشان را پیش بینی و در کمترین زمان به آنها رسیدگی کنند. بنابراین هر روز مرز میان بازاریابی و خدمات به مشتری ها برای بازاریابان باریک تر می شود. تجربه مشتریان با هر برند فقط شامل روند خرید آنها نمی شود، بلکه شامل ارتباط آنها بعد از خرید و پاسخگویی به مشکلات آنها نیز هست.

علاوه بر بازاریابی و خدمات به مشتری ها، برندها باید به فکر راهکارهایی برای تشویق مشتری ها به مشارکت نیز باشند «مشارکت مشتری» به چه معناست؟ مشارکت دادن مشتری یعنی تشویق او به ارتباط بیشتر و بیان تجربه ای که با کسب و کار یا برند شما داشته است. ایجاد یک ارتباط حرفه ای و قوی میان شما و مشتریان موجب رشد و گسترش سریع تر برندتان می شود. برندهایی که روی ایجاد این رابطه تمرکز می کنند، به اعتبار بیشتر از درآمدزایی بها می دهند. سخنرانی آنها ارزشمند و فراتر از یک سخنرانی معمولی برای فروش بیشتر است.

در اینجا به هفت راهکار برای ایجاد رابطه ای قوی و وفادار میان شما و مشتری هایتان اشاره می کنیم.

۱. رضایت مشتری اولین اولویت است.

همانطور که جف بزوس مدیرعامل آمازون می گوید: «شما باید کاری کنید که مشتری ها عاشق برند شما شوند.» اولین قدم صحبت با کارمندان به ویژه تیم خدمات مشتری هایتان است؛ آنها مهم ترین نقش را در شکل گرفتن تجربه خوب مشتری ها دارند زیرا شما از این راه می توانید باعث ایجاد رضایت و وفاداری مشتری ها شوید.
۷ راهکار برای تشویق مشتریان به مشارکت بیشتر

به نوع کسب و کارتان فکر کنید؛ چگونه می توانید باعث رضایت بیشتر مشتری ها شوید؟ مشتری ها کی به شما نیاز دارند؟ چند ساعت در روز باید در دسترس باشید؟ به پاسخ این سوال ها فکر کنید تا بتوانید رابطه ای قوی میان خودتان و مشتری ها ایجاد کنید.

2. برندتان را محبوب تر کنید.

بسیار مهم است که مشتری حس کند می تواند با شما در ارتباط باشد و شما نیازهایش را درک می کنید. ایجاد این حس برای برندهایی مانند «ردبول» و «نایک» و... بسیار راحت تر از بانک ها و برندهای سنتی است؛ اما حتی این کسب و کارها نیز می تواند اصلاحاتی انجام دهند تا برندشان محبوب تر شود.

برای مثال یکی از کارمندانتان را که روابط عمومی بالایی دارد و عاشق برندتان است انتخاب کنید و به او اجازه بدهید که نماینده برندتان باشد و با وبلاگ نویسی، انتشار ویدئوهای مختلف و کتاب های اینترنتی باعث محبوب شدن برندتان و مشارکت بیشتر مشتری ها شود.

3. در شبکه های اجتماعی عامیانه صحبت کنید...

شما می توانید در شبکه های اجتماعی کمی راحت تر باشد. عامیانه صحبت کردن در توییتر رایج است و با استفاده از این روش علاقه و تعامل مخاطبان افزایش خواهدیافت و ممکن است به سرعت مشهور شوید. برای مثال وندی با توییت های خنده دار و جالبش درباره برگر فروشی های زنجیره ای، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد و باعث معروف شدن آن برند شد. به طوری که بسیاری از برندها از وندی خواهش می کنند درباره برند آنها نیز شوخی کند.

۴. ... اما حدود را رعایت کنید.

عامیانه صحبت کردن و شوخی کردن تا جایی خوب است که اهانت آمیز نباشد. به اشتراک گذاشتن مطالب اهانت آمیز اعتبار و ارزش برندتان را پایین می آورد. مطمئن هستم که بسیاری از مدیران اشتباهات زیادی در این زمینه داشته اند که باعث خراب شدن برنامه هایشان شده است. پست های خنده داری که از قبل آماده کرده اید و درست بعد از یک اتفاق وحشتناک و غمگین اجتماعی به طور خودکار آپلود می شوند، مثال خوبی هستند.
۷ راهکار برای تشویق مشتریان به مشارکت بیشتر

۵. ارتباط با مشتری هایتان را شخصی سازی کنید.

در سال 2017 شناسایی مشتری تبدیل به اولویت اول 70 درصد از خرده فروشان ایالات متحده شده است. با شناخت مشتری شما می توانید روز تولد مشتری ها را تبریک بگویید یا محصولات پیشنهادی تان را براساس سلیقه و معیارهای خاص هر مشتری تنظیم کنید. سایت های «آمازون» و «نت فلیکس» در این زمینه بهترین هستند.

6. مطالب مفید به اشتراک بگذارید.

امروزه به اشتراک گذاشتن مطالب مفید و افزایش اطلاعات مشتری ها باعث جلب رضایت و خشنودی آنها می شود. طبق تحقیقات گوگل، ۴۸ درصد از کاربران گوشی های هوشمند از شرکت هایی خرید می کنند که در وب سایتشان ویدئوهای آموزشی محصولاتشان را آپلود می کنند.

۷. به نظرات مخاطبان توجه کنید.

کاربرد دیگر شبکه های اجتماعی این است که به مخاطبان نشان دهید اعتراض و مشکلات مشتری ها برای برند شما مهم است و شما پاسخگو خواهید بود زیرا در این صورت اعتماد و وفاداری آنها بیشتر می شود. مخاطبان را به نظر دادن تشویق کنید و همیشه نظرات و انتقادهای آنها را بخوانید؛ کمترین سود این کار این است که با گوش کردن به نظرات مشتری ها هدف های بلندمدت شما مشخص می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج