۵۷۴۱۷
۳ نظر
۵۱۴۰
۳ نظر
۵۱۴۰
پ

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه

چین پرجمعیت ترین کشور دنیا است. چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ را دارد. این کشور پهناور که خود همچون یک دنیای بزرگ است، مملو از معابد مذهبی و افسانه های جالب توجه است.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه





برترین ها: چین پرجمعیت ترین کشور دنیا است. ایالت چونگین پهناورترین شهر این کشور است و حدود ۳۱ میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیت شانگهای نیز حدود ۱۸ میلیون نفر است. جمهوری خلق چین که به چین شهرت دارد طبیعت زیبا، بناهای تاریخی ارزشمند و فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد. چین باستان یکی از کهن ترین تمدن های تاریخ را دارد. این کشور پهناور که خود همچون یک دنیای بزرگ است، مملو از معابد مذهبی و افسانه های جالب توجه است.

• مساحت: ۹,۵۹۶,۹۶۰ کیلومتر مربع
• جمعیت: 1.3 میلیارد (2010)
• پایتخت: بیجینگ (جمعیت: حدود ۱۷ میلیون نفر طبق آمار سال ۲۰۰۸ میلادی)

کارهایی که باید در چین انجام دهید و مکان هایی که باید ببینید

• سواحل

شاید برایتان عجیب باشد اما چین زیباترین ساحل های گرمسیری دنیا را در خود دارد. سانیا در ساحل جنوبی جنوبی ترین ایالت چین قرار دارد و جزیره هاینان یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری برای تعطیلات به شمار می رود. این جزیره هتل های بین المللی، سواحل زیبا، زمین گلف، درختان نارگیل و ورزش های آبی دارد. در کنار این سواحل به هیچ وجه گذر زمان را احساس نمی کنید.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• بیجینگ

همچون شهر ممنوعه، بیجینگ نیز جاذبه های گردشگری متنوعی همچون میدان تیانانمن - بزرگ ترین میدان عمومی دنیا - معبد بهشت که متعلق به قرن 15 میلادی است، قصر تابستانی که استراحت گاه خانواده سلطنتی است، دروازه های قدیمی دیوار شهر، کوچه های سنتی و قدیمی هاتونگ و پارک زیبای بیهای دارد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• بناهای تاریخی بودایی ها

در غارهای بودایی لانگمن که قدمت آن به قرن 15 میلادی می رسد، مجسمه های کنده کاری شده یوانگانگ در نزدیکی داتونگ را مشاهده کنید. در بینجلینگ لاماسری در نزدیکی لانزو می توانید غارهای بودایی ها را ببینید که شامل زیارتگاه ها و بناهای تاریخی بودایی ها است.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• غارها

برای تماشای دنیای زیر زمینی به غار اژدهای زرد Zhangjiajie - بزرگ ترین و مشهورترین غار آسیا است، بروید. در این غار انواع استالاکتیک و استالاگمیت های زیبایی دارد که با نئون های چند رنگ به زیبایی مزین شده اند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• شهر چنگدو

در شهر چنگدو می توانید بناهای تاریخی و مقدس بودایی ها همچون امی شان و لشان که در بیرون شهر و میان صخره ها قرار دارند را از نزدیک ببینید. این صخره ها حدود 71 ارتفاع دارند. در این شهر همچنین مرکز پرورش و نگهداری پاندا نیز وجود دارد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• ماساژ مخصوص چینی ها

طب سنتی چین همچون ماساژ، طب سوزنی و تونیک های گیاهی در همه جای چین رواج دارند. ماساژ مخصوص برای افزایش جریان qi (انرژی حیات) در نیمه روز طراحی شده است و بدن را به تعادل لازم می رساند. این ماساژ در شهرهای مختلف چین انجام می شود.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• دوچرخه سواری

حدود 300 میلیون چینی برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده می کنند. کیوسک های کرایه دوچرخه در همه جای شهر پراکنده هستند و بهترین وسیله برای تماشای زیبایی های شهرهای چین نیز دوچرخه است. مشهورترین زمین های مخصوص دوچرخه سواری در کنار دیوار بزرگ چین و گویلیلی و یانگشو در ایالت گوانکسی است.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• دیوار بزرگ جین

دیوار بزرگ چین در طول دو هزار سال ساخته شده است و حدود 5400 کیلومتر امتداد دارد و برخلاف افسانه ها، از فضا قابل رویت نیست. سنگ ها و آجرهای بخش بادالینگ حدود 8 متر ارتفاع و 6 متر عرض دارند و به بیجینگ نزدیک هستند و فقط 70 کیلومتر فاصله دارند. منطقه ای که گردشگر کمتری به آنجا می رود، Mutianyu است در این جا می توانید ماشین برقی کرایه و بالای دیوار حرکت کنید.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• هنگزو

مارکوپولو در داستان های خود از این شهر نام برده است. در اینجا می توانید چای و ابریشم خریداری کنید. شاید بتوان گفت هنگزو یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. زیباترین منطقه این شهر نیز در کنار رودخانه غربی است که طبیعت فوق العاده ای دارد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• پیاده روی

چین مناظر طبیعی بسیاری دارد که از بیشتر آنها را باید با پای پیاده دیدن کرد. پایگاه کمپ اورست یکی از مشهورترین و محبوب ترین مقاصد سفرهای پیاده روی در این کشور است. پیاده روی آرام در دل کوه ها، فلات تبت یا دیوار چین از دیگر تفریحات رایج در چین است.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• اسب سواری

برای اسب سواری باید به ¬ايالت‌ خودمختار مغولستان‌ درونى‌ چین بروید و در چمنزارهای وسیع آنجا از اسب سواری لذت ببرید. برای این ورزش مفرح تورهای مختلفی در کشور وجود دارد که امکانات و برنامه های کامل و هیجان انگیزی دارند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• لهاسا

لهاسا، پایتخت تبت و مرکز مذهب بودایی، شاخه لامایی در جهان است. این شهر در ارتفاع 3700 متری قرار دارد و یکی از بلندترین شهرهای دنیا به شمار می رود. قصر تاریخی متعلق به قرن 17 میلادی پوتالا که مرکز دالای لاما بوده است، حاوی مجسمه های بزرک و غول پیکر بودا است. در این شهر باید به معبد طلایی بودایی ها، معبد جاکهانگ و قصر تابستانی هم سری بزنید و از جاذبه های آنها دیدن کنید.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• آرامگاه مینگ

13 تن از سلسله 16 امپراتوری ها در آرامگاه مینگ به خاک سپرده شده اند. این آرامگاه در خارج از بیجینگ واقع شده است و می توان در طول سفر از بیجینگ به دیوار بزرگ از آن دیدن کرد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• مناظر چشمگیر طبیعت

مناظر فوق العاده زیبای کشور چین شهرت جهانی دارند. یکی از بهترین آنها پارک ملی کومولانگما است که در اطراف اورست قرار دارد. در این کشور چندین میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است که از جمله آنها می توان به پارک کوهستانی تایشان، کوه بودایی ها - امی شاین و رودخانه ها و آبشارهای دره جیوزایگو اشاره کرد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• پاگودا

معبد بودایی یا پاگوداهای چوبی و قدیمی چین در بتکده های اینگکسیان، کیفنگ آیرون و فن بو مربوط به سال های 1049 و 977 پس از میلاد مسیح هستند. معابد دیگری نیز همچون پاگودای چهار در مربع (قدیمی ترین معبد سنگی چین) و مسجد گوانگزائو که توسط تجار عرب در سال 650 پس از میلاد مسیح ساخته شده است از دیگر عبادت گاه های چین هستند که ارزش یکبار دیدن را دارند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• پانداها

پارک قدیمی و جنگل بامبو در ایالت شیچوآن آخرین مراکز باقی مانده نگهداری از پانداهای غول پیکر است. برای تماشای این پانداها از نزدیک و آشنایی با نحوه زندگی و خوراک آنها باید به مرکز تحقیقات و پرورش آنها در بالای کوه وولونگ بروید.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• صخره نوردی

از دیگر تفریحاتی که می توانید در کشور چین از آن لذت ببرید، صخره نوردی است. سنگ های عمودی کوه های اطراف یانگشو در ایالت گوانگکسی، مکه صخره نوردهای دنیا است. این منطقه برای همه صخره نوردهای مبتدی یا حرفه ای تجربه هیجان انگیزی به جای می گذارد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• شانگهای

شانگهای مرکز تجارت و قطب اقتصادی چین است. در این شهر آسمان خراش های بلند را در کنار ساحل باند که معماری اروپایی دارد و خیابان هایی به شکل و شمایل فرانسوی و باغ های چینی قدیمی را می توانید ببینید. مراکز خرید و بازارهای مختلفی در شانگهای وجود دارند. معبد شهر خدا نیز در شانگهای قرار دارد.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• جنگل سنگی شیلین

برای دیدن زیباترین و مشهورترین جاذبه گردشگری طبیعی چین، یک سفر یک روزه از کومینگ بروید. جنگل سنگی شیلین همان طور که از نامش پیداست درختان سنگی و عمودی دارد. در واقع تخته سنگ ها طوری در این جنگل قرار گرفته اند که شکلی شبیه جنگل سنگی ساخته اند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• جاده ابریشم

جاده ابریشم مسیری برای تجارت بوده است که از میان بیابان و کوه ها با دریای خزر و مدیترانه می رسد. این جاده، مذهب بودایی و اسلام را وارد چین کرده است.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• شهر سوژو

این شهر 2500 سال قدمت دارد و به آن ونیز چین نیز می گویند. خیابان های این شهر در راستای کانال بزرگ شهر کشیده شده اند و باغ های آبی آن بسیار شهرت دارند. ابریشم و سورن دوزی های شهر سوژو نیز بسیار مشهور هستند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• تای چی

تای چی یکی از مشهورترین هنرهای رزمی در جهان و به ویژه چین است. تای چی به معنای نهایت برتر و نوعی کونگ فوی چینی است. هنر سایه های این ورزش همیشه صبح های بسیار زود در پارک ها یا میدان های اصلی شهرهای چین انجام می شود.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه


• ارتش سفالی

ارتش سفالی شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز است که به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است، مربوط می شود. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.

سفر به چین؛ سرزمین اژدها و افسانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک مدیر ایرانی

      ما همه چیزمون چینی شده ، از شیر مرغ تا جون ادمی زاد توی ایران چینی هست و از مدیریت سایت انتظار نداشتیم که برای جاذبه های گردشگری کشور چین تبلیغ بکنه ، بجای اون میتونست از جاذبه های کشور خودمون برای شناخت بیشتر مردم از ایران تبلیغ بکنین قدمت تاریخی و بناهای تاریخی ایران بسیار بیشتر از کشور چین می باشد . شما که از مسئولین برای وادرات مسئولات بی کیفیت چینی انتقاد می کنین بهتر از از خودتون هم انتقادات بکنین با تشکر

      پاسخ ها

      • مدیریت

        چ ربطی داره . .. همه جا قشنگی خاص خودشو داره ... چینم فوق العادست

    • کاربر

      چندش آور تر از اینا آدم ندیدم فقط برید بخونید چجور با اقلیت مسلمان و بعضا فارسی زبان کشورشون چجوری برخور میکنن و هیچ جای دنیا صداشون در نمیاد .......دنیا فقط بلده به حقوق بشر ما گیر بده...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج