جاباما
۵۷۴۴۱۹
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان

تبلت ها با قلبی شکسته و تنی زخمی به راه خود ادامه می دهند. آمارهای جهانی حاکی از آن است که فروش شان کم شده و دیگر مثل گذشته خریدار ندارند اما بزرگترین تولیدکننده ها هنوز امیدوارانه در حال طراحی، ساخت و عرضه مدل های جدید هستند.

روزنامه هفت صبح: تبلت ها با قلبی شکسته و تنی زخمی به راه خود ادامه می دهند. آمارهای جهانی حاکی از آن است که فروش شان کم شده و دیگر مثل گذشته خریدار ندارند اما بزرگترین تولیدکننده ها هنوز امیدوارانه در حال طراحی، ساخت و عرضه مدل های جدید هستند. در بازار ما اما هنوز خبری از دوران خاکستری تبلت ها نیست. شاهد مثال ورود سریع و فوری تبلت Galaxy S۳ که اگرچه خیلی ارزان قیمت به حساب نمی آید اما طرفداران خاص خودش را دارد.
اگر آن را پادشاه دنیای تبلت های اندروید در نظر بگیربم و با چیزی در حد آی پدهای اپل مقایسه اش کنیم، اغراق نکرده ایم اما وقتی در بازار ایران، تبلتی را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کنید خواه و ناخواه بخش مهمی از مشتریان خود را درست هبه دهن بقیه گرگ ها فرستاده اید؛ گرگ هایی که محصول خود را با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه می کنند یا گرگ هایی که با رساندن ابعاد صفحه نمایش به ۶.۴ اینچ و نزدیک کردن مرز تبلت ها به قلمرو موبایل ها قصد دارند کاری کنند که دیگر کسی نتواند در برابر وسوسه خرید محصولشان مقاومت کند.

هوآوی مدل Mediapad T۲۸.۰Pro
اصولا قیمت تبلت ها به نسبت گوشی های هوشمند بسیار بیشتر بوده و اگر کسی بخواهد فقط به خاطر یک صفحه نمایش بزرگ به سراغ آنها برود باید پول زیادی پرداخت کند. شاید یکی از دلایل عدم استقبال از تبلت ها همین باشد. ولی هوآوی با محصول جدید خود ورق را برگردانده است. این محصول که قیمت بسیار مناسبی دارد در زمینه سخت افزار نیز شما را ناامید نکرده و به رسم هوآوی امکانات خوبی را با قیمتی مناسب در اختیار شما می گذارد. ظرفیت داخلی این تبلت 16 گیگابایت است و نمی تواند فضای کافی برای ذخیره سازی حجم زیادی از فایل های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن های مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد.
معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان

مجموعه سخت افزاری این مدل از تبلت های هوآوی، از یک پردازنده هشت هسته ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز تشکیل شده است و دو گیگابات رم این مجموعه را همراهی می کند. با توجه به پشتیبانی این محصول از یک سیم کارت، می توانید از آن برای برقراری ارتباط تلفنی و اتصال به شبکه های ارتباطی 3G و 4G استفاده کنید. سنسورهای دوربین به کار رفته در این محصول که در قاب جلو و پشت آن تعبیه شده اند، همانند بسیاری از محصولات مشابه در بازار از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.
سنسور دوربین اصلی این محصول هشت مگاپیکسل بوده و به فلش مجهز است. دوربین دوم که از سنسوری دو مگاپیکسلی بهره برده، می تواند برای برقراری ارتباطات ویدئویی بسیار کارآمد باشد. سیستم عامل نسخه 6.0 اندروید به صورت پیش فرض در این محصول ایفای نقش می کند و یک باتری 4800 میلی آمپرساعتی، وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد.

حدود قیمت: ۸۵۰ هزار تومان

لنوو مدل Phab۲ Pro
همیشه در جدیدترین محصولات یک شرکت به دنبال نوآوری می گردیم و با توجه به اصرار شرکت ها برای عرضه سریع نسخه های بعدی معمولا ناامید می شویم. خوشبختانه لنوو در محصول جدیدش توانسته یک نوآوری خاص به بازار بیاورد. این تبلت از فناوری پرسر و صدای تانگو شرکت گوگا استفاده می کند.
معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان
تبلت لنوو با برخورداری از این امتیاز و آگاهی حاصل از آن، می تواند محیط پیرامون خود ارتباطش با کاربر را شناسایی کند و مثلا نقشه محیط اتاق را نشانتان دهد. Phab۲ Pro به نمایشگر ۶.۴ اینچی با کیفیت QuadHD و فناوری IPS مجهز شده است؛ در حقیقت اگر این دستگاه را یک گوشی هوشمند خطاب کنیم، آنگاه استفاده از این اندازه نمایشگر بسیار بزرگ خواهدبود و باید آن را جزو بزرگ ترین گوشی های هوشمند تولیدشده تاکنون بدانیم؛ اما اگر آن را تبلت بدانیم، قطعا جزو کوچک ترین تبلت های بازار به حساب خواهدآمد.

در مورد کیفیت دوربین ها و قابلیت های ارتباطی این دستگاه باید اذعان کرد که به گوشی های هوشمند شباهت بیشتری دارد. لنوو حسگرهایی را با کیفیت 16 و هشت مگاپیکسل برای دوربین های Phab2 Pro به کار برده که می توان آن را در مقایسه با دو نسخه دیگر محصولی پرچم دار دانست. این تراشه مدل اسنپدراگون 652 از شرکت کوالکام است که دو پردازنده چهارهسته ای با سرعت 1.4 و 1.8 گیگاهرتز و همچنی یک رم چهار گیگابایتی را در دل خود دارد.

حدود قیمت: دو میلیون تومان

ایسوس مدل Zenpad ۳ Z۵۸۱
اگر طرفدار پردازنده اسنپدراگون آمریکایی هستید و خیلی به پردازنده شرکت اینتل اطمینانی ندارید می توانید با پرداخت حدود 100 هزار تومان بیشتر به جای تبلت Zenpad S8.0 این شرکت به سراغ مدل Zenpad 3 8.0 بیایید. این محصول که در دسته تبلت های هشت اینچی قرار می گیرد، قابلیت دریافت 10 لمس را به طور همزمان دارد. نمایشگر آن از نوع LCD بوده و با فناوری ISP ساخته شده است. تراکم پیکسلی این نمایشگر 320 پیکسل بر اینچ بوده و در ساخت آن از امکانات مختلفی همچون روکش ضدجذب اثر انگشت و تکنولوژی ASsus Tru2life Plus بهره گرفته شده است.
معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان

حافظه داخلی این تبلت 32 گیگابایت است و با استفاده از یک کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت قابل افزایش خواهدبود. پردازنده شش هسته ای این مدل از تراشه Snapdragon 650 MSM 8956 کوالکام بهره می برد و در کنار آن ها یک رم چهار گیگابایتی برای پردازش بهتر اطلاعات قرار دارد. بر قاب پشتی این محصول، دوربینی هشت مگاپیکسلی وجود دارد که برای انجام مکالمات ویدئویی مناسب به نظر می رسد.
مدل Zenpad 3 به سیستم عامل نسخه 6 شرکت گوگل مجهز شده است. همچنین زیر قاب پشتی این دستگاه، یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4680 میلی آمپر ساعت قرار گرفته است که توسط کاربر قابل تعویض نیست. پشتیبانی از اینترنت پرسرعت نسل چهارم یعنی 4G یکی دیگر از ویژگی هایی است که شرکت ایسوس برای ایجاد تجربه کاربری بهتر در این محصول تعبیه کرده است.

حدود قیمت: یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان

سامسونگ مدل Galaxy Tab S۳ ۹.۷ LTE
تبلت جدید سامسونگ دوباره آمده است تا بازار این محصولات را تکانی بدهد. سامسونگ معمولا تبلت های سری S خود را به بهترین فناوری های ممکن مجهز می کند و به نوعی می توان گفت قدرتمندترین تبلت اندرویدی را به بازار می فرستد. این تبلت نیز با اینکه قیمت زیادی دارد ولی می تواند در حد یک پرچم دار پاسخگوی کاربری سنگین شما باشد. این محصول هم مانند نسل گذشته اش در دو نسخه متفاوت عرضه شده است؛ نسخه ای با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت پرسرعت، یعنی 4G و نسخه ای که قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi را دارد.
معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان

نمایشگر 9.7 اینچی S3 با همان رزولوشن S2 عرضه شده و وضوح تصویر 2048×1536 را به تصویر می کشد. این نمایشگر از نوع سوپر آمولد بوده و تراکم پیکسلی 264 پیکسل بر اینچ را به تصویر می کشد. از مشخصات مهم دیگر Tab S3 می توان به دروبین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه دوربین دوم پنج مگاپیکسلی، چهار گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پشتبیانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد؛ همچنین حسگر اثر انگشت این محصول با کلید هوم (خانه) ادغام شده که عملکرد قابل قبولی دارد.

سامسونگ این بار تصمیم گرفته است تا تبلت جدیدش را با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ روانه بازار کند. این تراشه که به دو پردازنده دوهسته ای مجهز شده است، می تواند با سرعت ۲.۱۵ و ۱.۶ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات بپردازد؛ البته وجود چهار گیگابایت رم در این امر نقش بسزایی دارد و می تواند در روان تر شدن عملکرد سخت افزار S۳ بسیار کارآمد باشد. در نهایت، به منبع تغذیه S۳ می پردازیم که در زیر قاب پشتی این تبلت قرار گرفته و ۶۰۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد.

حدود قیمت: دو میلیون و 550هزار تومان

ایسوس مدل ZenPad S Z580
ایسوس نیز مانند هوآوی در تلاش است تا بازار تبلت های میان رده را در اختیار بگیرد. تبلت ZenPad S ۸.۰ یکی از همین محصولات است که با توجه به سابقه خود به نظر می تواند در بین میان رده ها خوش بدرخشد. شاید بتوان گفت این مدل بهترین ZenPad و بهترین تبلت کوچک تولیدشده ایسوس تاکنون است. بزرگ ترین نقطه قوت این تبلت همه فن حریف، سخت افزار بسیار قدرتمند آن است. این مدل برخلاف بسیاری از تبلت های اندرویدی، به تراشه شرکت اینتل اتم مدل Z۳۵۶۰ مجهز شده؛ همچنین ایسوس، چهار گیگابایت حافظه رم برای این محصول در نظر گرفته است تا این اطمینان به کاربران دست دهد که در این تبلت، شاهد هیچ کندی و مکثی نخواهند بود.
معرفی پنج تبلت تازه وارد و نقطه ضعف هایشان

دیگر ویژگی ZenPad S ۸.۰ به طراحی و کیفیت ساخت فوق العاده آن مربوط است. این تبلت ایسوس، مانند برترین تبلت های هشت اینچی دنیا، از ضخامت و وزن بسیار کمی برخوردار بوده و کار با آن بسیار راحت است. این دستگاه ۶.۶ میلی متر ضخامت و ۲۹۸ گرم وزن دارد؛ همچنین ZenPad S ۸.۰ از جمله تبلت های خوش ساخت این شرکت تایوانی به شمار می رود.
جنس قاب پشتی این تبلت، ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک شبیه چرم است و هنگامی که در دست گرفته می شود، حس بسیار خوبی را به کاربر انتقال می دهد؛ علاوه بر این، نمایشگر باکیفیت و درخشان این تبلت را باید به سایر مزیت های آن اضافه کنیم. این مدل به نمایشگر خیره کننده هشت اینچی مجهز شده است که رزولوشن ۲K را به تصویر می کشد. از دیگر ویژگی های برتر این محصول، می توان به اسپیکر دوتایی با فناوری Sonic Master و درگاه ارتباطی USB Type- C اشاره کرد.

حدود قیمت: یک میلیون و 80 هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج