۵۷۴۴۲۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نگاهی به انتقادهای «میرسلیم»

این روزها سید مصطفی میرسلیم مواضع صریح و قابل توجهی در مقابل جناحی که به نوعی نمایندگی آن را به عهده داشت اتخاذ کرده است.

تابناک: این روزها سید مصطفی میرسلیم مواضع صریح و قابل توجهی در مقابل جناحی که به نوعی نمایندگی آن را به عهده داشت اتخاذ کرده است.
چه با انتقاد از دو کاندیدای دیگر اصولگر و چه با نقد جریان‌های مهم و تاثیرگذار اصولگرایی. گویا شکست در انتخابات ۹۶ موجب شده تا میرسلیم تغییراتی در رویکرد سیاسی خود ایجاد کند. اما اینکه این تغییر روش آیا منجر به اقبال عمومی به انها خواهد شد یا خیر هنوز معلوم نیست.

پایان اردیبهشت ۹۶ با یک شکست دیگر برای اصولگرایان در عرصه عمومی همراه بود. شکست در انتخابات ریاست جمهوری و از دست دادن کامل شورای تهران و چند کلان شهر دیگر. همین مسئله موجب شد تا برخی از چهره‌های شکست خورده این انتخابات در روزهای بعد از شکست و احتمالا با آسیب‌شناسی علت شکست‌شان تغییر رویه داده و رویکرد جدیدی را در سپهر سیاسی ایران در پیش گرفته‌اند. کنار گذاشتن محافظه‌کاری و مصلحت اندیشی‌های سابق و در پیش گرفتن صراحت گفتار شاید مهم‌ترین شاخصه این تغییر رفتار باشد.

سید مصطفی میرسلیم یکی از شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود که البته یکی از کرسی اصولگرایی را در این انتخابات از آن خود کرده بود. بد نیست روش و منش میرسلیم را از ایام انتخابات تا به امروز بررسی کنیم. شاید بتوان مناظره‌های انتخاباتی مهم‌ترین عرصه رقابت‌های انتخاباتی بدانیم. میرسلیم در سه مناظره انتخاباتی دو رویکرد متفاوت را در پیش داشت. او در مناظره اول چهره کاملا مستقلی از خود نشان داد و سعی داشت برخلاف سیاسی‌کاری‌های سایر نامزدها، صرفا در موضوع مناظره سخن بگوید و هیمن چهره کمی تا قسمتی مستقل و به دور از سیاسی کاری موجب شد تا او از چهره‌های مثبت مناظره اول باشد. اما در دو مناظره بعدی گویا سناریو برای میرسلیم تغییر کرده بود و او هم مانند دو کاندیدای دیگر اصولگرا سعی در به چالش کشیدن طرف مقابل داشت و مدام با جهانگیری و رئیس‌جمهور به مجادله می‌پرداخت. اینکه چه اتفاقی رخ داد تا میرسلیم چنین تغییر کند را نمی‌دانیم اما شاید بتوانیم از همین سرنخ سایر رفتارهای سیاسی او را هم بررسی کنیم.

میرسلیم این روزها هم از چهره‌های پرکار اصولگرایی است. او در دو هفته اخیر انتقادات مهمی از دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری را بیان داشت. حتی کار را به جمنا و یک نهاد نظامی نزدیک به این جریان هم کشاند و خیلی صریح از تاثیر این نهاد نظامی در جمنا خبر داد. اما بلافاصله یک روز بعد از آنکه حمیدرضا ترقی از «تذکر صریح» موتلفه به میرسلیم درباره اظهراتش سخن گفت، میرسلیم هم حرف‌های خط قرمزی‌اش را کم و بیش تکذیب کرد.

در واقع می‌توان گفت آنچه میرسلیم و سیاسیونی مانند او متوجه‌اش نشده‌اند این است که راز موفقیت و پیروزی در عرصه سیاست و کسب اعتماد عمومی باور واقعی به حرف‌ها و سخنانی است که زده می‌شود. اینکه میرسلیم در روزهای بعد از انتخابات به تخلفات شهرداری اشاره می‌کند و می‌گوید اگر به دور دوم می‌رفتم می‌دانستم چه چیزهایی به قالیباف بگویم نه نشان از صراحت کلام و شجاعت و عدالت طلبی او که سخن از منفعت طلبی دارد.
اینکه او در مناظره اول یک رویکرد مستقل در پیش دارد و احتمالا با پالس‌هایی از مناظره دوم تغییر رویه می‌دهد، اینکه او انتقادات شدیدی از سید ابراهیم رئیسی و جریان اصولگرایی می‌کند وبعد با تذکر شورای مرکزی موتلفه تصمیم به تکذیب و دلجویی از رئیسی می‌گیرد همه و همه نشان می‌دهد که او به حرف‌ها و انتقادات صریحی که بیان می‌کند اعتقاد و باور قلبی ندارد. و راه شکست او و مثال‌های فراوانی چون او در عالم سیاست از همین‌جا نشات می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو دکتر اول صدات صاف کن بعد حرف بزن یه کلمه از حرفت نفهمیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج