۵۷۴۴۷۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ابتکار: دریاچه نمک، نعمت است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات واحدهای ذوب سرب در قم، گفت: سازمان محیط زیست برای تحقق قوانین محیط زیستی هر هزینه‌ای خواهد داد.

خبرگزاری مهر: معصومه ابتکار در حاشیه همایش تجلیل از جمع محیط بانان نمونه کشوری که عصر دوشنبه در سالن شهید مطهری ساختمان اداری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه قطعا در دولت سیاست‌های توسعه اقتصادی در مسیر حفاظت از محیط زیست خواهد بود اظهار کرد: تلاش می‌شود که استقرار صنایع با در نظرگرفتن معیارهای زیست محیطی باشد.

وی با اشاره به لحاظ شدن محدوده استقرار صنایع آلاینده، افزود: این محدوده در قم و سایر شهرهای کشور ۳۰ کیلومتر، اصفهان ۶۰ کیلومتر و تهران ۱۲۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با صدور مجوز ذوب سرب در استان قم، تصریح کرد: باتری‌های فرسوده و ذوب سرب مشکلات بسیاری را برای استان به همراه داشته است که سازمان محیط زیست همه تلاش خود را در این راستا به کارگرفته است.

توجه دولت یازدهم به استقرار صنایع در قم

وی با تأکید به اقدام سازمان محیط زیست در برخورد جدی با صنایع آلاینده، تصریح کرد: دولت یازدهم در استقرار صنایع در استان قم توجه ویژه داشته است که در عین اینکه توسعه صنعتی در استان داشته باشیم برای استقرار صنایع سازگار با محیط زیست برنامه‌ریزی کنیم.

ابتکار با تأکید بر اینکه مسائل زیست محیطی باید در کنار ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد، افزود: محیط زیست برای اجرای قوانین و تحقق ضوابط محیط زیست هزینه زیادی می‌دهد ولی تلاش می‌کنیم قوانین و مقررات به درستی اجرا شود.

رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با حقابه تخصیص نیافته دریاچه نمک، تأکید کرد: امسال پیگیری‌های لازم برای تأمین حقابه دریاچه نمک انجام شد و امیدواریم که به زودی از سرشاخه‌ها آزاد شود.

سدسازی مانعی برای جاری شدن حقابه استان

ابتکار از سدسازی به عنوان مانعی برای جاری شدن حقابه استان یاد کرد و گفت: در رابطه با تحقق حقابه زیست محیطی استان قم به وزارت نیرو تذکر داده شده است.

وی به استفاده از پساب استاندارد در احیای دریاچه نمک هم تأکید کرد و افزود: وجود دریاچه نمک یک نعمت است و از بین رفتن و خشک شدن این دریاچه آسیب‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور به ۵ تالاب استان هم اشاره کرد و افزود: مطالعاتی در راستای احیا این تالاب‌ها صورت گرفته است، سال گذشته پخش سیلاب در تالاب حوض سلطان موثر بوده است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      كاش تو دولت جديد نباشه ! خيري كه نداره ، هيچ عمل مثبت و بدرد خوري ازشون نديديم ! والله كه ديگه كفگير به ته سفره انقلاب خورده ! وا بدين .....

    • ناشناس

      اینکه وزیر کشور بیاد بشینه سخنرانی کنه واقعا تاسف داره واسه این مردم و ملتی ک حرفای این رو گوش کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج