۵۷۴۶۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بازيکن بخر و برنده شو

ثبات مي‌تواند به يک تيم کمک زيادي کند؛ با‌اين‌حال، در هفته اول ليگ ايران يک اتفاق عجيب افتاد؛ سه تيم از پنج تيمي که برنده شدند، بيشترين تغيير را در ترکيب خود داشتند.

روزنامه شرق: ثبات مي‌تواند به يک تيم کمک زيادي کند؛ با‌اين‌حال، در هفته اول ليگ ايران يک اتفاق عجيب افتاد؛ سه تيم از پنج تيمي که برنده شدند، بيشترين تغيير را در ترکيب خود داشتند. صنعت نفت آبادان ديگر تيمي بود که با تغييرات بالاي ٥٠ درصد، برنده شد. پرسپوليس هم که با قواعد روز دنيا همخواني داشت، با کمترين تغيير راهي ليگ هفدهم شد و به برد رسيد. ميزان استفاده مربيان از خريدهاي جديدشان در هفته اول به اين صورت است:

استقلال خوزستان: هشت بازيکن جديد( + يك )بازيکن تعويضي جديد

عبداله ويسي چاره‌اي به‌جز ايجاد يک تيم جديد ندارد. بيشتر بازيکنان استقلال خوزستان از اين تيم رفتند. به همين دليل، از ١١ بازيکن استقلال خوزستان در بازي هفته اول مقابل تراکتورسازي، هشت بازيکن، بازيکنان تازه‌وارد اين تيم بودند. سلمان بحراني، عقيل کعبي و وحيد شيخ‌ويسي، تنها بازمانده‌هاي تيم فصل قبل استقلال خوزستان هستند. از بين دو تعويضي استقلال خوزستان هم يک بازيکن جديد بود. استقلال خوزستان با بيشترين تغيير در هفته اول به ميدان رفت و اتفاقا برنده هم شد.

نفت تهران: ٧+١: نفت، تيم پرحاشيه ليگ برتر، چاره‌اي به‌جز تغييرات زياد نداشت. فريد مهدي‌زاده، ميلاد فراهاني، ‌عيسي آل‌کثير و عليرضا عزت‌کرامت تنها بازماندگان نفت فصل قبل بودند و حميد درخشان از هفت بازيکن جديد در هفته اول استفاده کرد. يکي از تعويضي‌هاي نفت هم بازيکن جديد اين تيم بود. جالب اينکه اين تيم هم با اين همه تغيير برنده شد.

پارس جنوبي جم:٧: مهدي تارتار براي حضور پرقدرت تيمش در ليگ برتر، چهره پارس جنوبي را نسبت به ليگ يک تغيير داده است. اين تيم در اولين بازي تاريخ حضورش در ليگ برتر که به برد ٤ بر يک منجر شد، با هفت تغيير نسبت به فصل قبل راهي زمين شد. چهار بازيکني که در صعود پارس نقش داشتند هم در ترکيب اصلي اين تيم بودند. سه بازيکن تعويضي پارس هم نفرات قديمي اين تيم بودند.

سپاهان:٧: چهره سپاهان هم نسبت به فصل قبل تغيير کرده است. زلاتکو کرانچار تيمش را در بازي اول با هفت تغيير نسبت به فصل قبل به ميدان فرستاد. ميلاد سرلک، حسين پاپي، رسول نويدکيا و جلال علي‌محمدي تنها بازمانده‌هاي سپاهان فصل قبل بودند. سپاهان با اينکه از همان سرمربي فصل قبل استفاده مي‌کند؛ اما تغييرات زيادي در تيمش ديده مي‌شود.

سايپا: ٧: علي دايي سايپايي جديد ساخته است. از ١١ بازيکن اين تيم، در هفته اول فقط مهدي ترابي، اميد خالدي، حامد شيري و محمدرضا سليماني فصل قبل هم در اين تيم بودند.
نفت آبادان: ٦+٢: صنعت نفت ديگر تيمي بود که تغييرات زيادي در ترکيب تيمش ايجاد کرد و نتيجه هم گرفت. در ترکيب اصلي اين تيم، شش تازه‌وارد ديده مي‌شد. بیشتر آنها بازيکنان هجومي بودند. جالب اينکه چهار بازيکن جديد نفت خارجي‌اند. از سه تعويضي اين تيم هم دو بازيکن تازه‌وارد بودند.

گسترش فولاد: ٦+٢: گسترش فولاد تبريز هم با کوچ بازيکنان، با تغييرات زيادي همراه شد. از ترکيب اصلي اين تيم شش بازيکن تازه‌واردها بودند. لوکا بوناچيچ دو تعويض از سه تعويض خود را هم به بازيکنان جديد اختصاص داد. اين تغييرات در گام اول اثر نداشت و گسترش باخت بدي داد.

فولاد: ٥+٢: فولاد هم نقل‌و‌انتقالات زيادي داشته است؛ در ترکيب اين تيم در هفته اول پنج بازيکن جديد ديده مي‌شد. از سه تعويضي اين تيم، يکي بازيکن جديد بود و يکي ديگر هم بازيکني که به‌تازگي به فهرست بزرگسالان فولاد اضافه شده است.

استقلال: ٥+١: عليرضا منصوريان تيمش را نسبت به فصل قبل با پنج بازيکن جديد راهي ميدان کرد. پژمان منتظري، داريوش شجاعيان، حسن بيت‌سعيد و سجاد شهباززاده بازيکنان تازه‌واردي بودند که در ترکيب اصلي قرار گرفتند. روزبه چشمي هم بايد يک بازيکن جديد دانست؛ چراکه در فصل قبل يک دقيقه هم بازي نکرد. سرور جپاروف هم به عنوان بازيکن تعويضي وارد زمين شد. بسیاري از کارشناسان معتقدند استقلال تيم موفقي در دور برگشت فصل گذشته بوده و لزومي نداشته اين همه تغيير شامل حال اين تيم شود.

سپيدرود: ٤+٢: اين تيم تازه‌وارد در اولين حضورش در ليگ برتر، ترکيبي از بازيکنان فصل قبل و جديدش را وارد زمين کرد. از ١١ بازيکن سپيدرود در بازي نخست، هفت بازيکن، بازيکناني بودند که فصل قبل هم در ليگ يک در اين تيم حضور داشتند. به‌جز چهار بازيکن جديدي که در ترکيب اصلي سپيدرود به ميدان رفتند، دو بازيکن تعويضي اين تيم هم بازيکنان جديد بودند.

پديده: ٤+١: پديده که در اين دو سال ثبات سرمربي داشته است، تيمش را در هفته اول با چهار تغيير نسبت به فصل قبل به ميدان آورد. تغييرات پديده در فاز هجومي هم بود. يکي از بازيکنان تعويضي هم رضا مهاجري بازيکن جديد اين تيم بود.

پيکان:٣+١: پيکان هم سعي کرد تيم باثباتي باشد؛ هرچند رفتن چند بازيکن آنها را مجبور کرد تغييراتي ايجاد کنند. پيکان در هفته اول سه تازه‌وارد داشت به همراه يک تازه‌وارد در تعويضي‌ها.

سياه‌جامگان: ٢+٢: سياه‌جامگان با اينکه در فصل نقل‌و‌انتقالات حدود ١٥ بازيکن جديد به خدمت گرفت؛ اما اکبر ميثاقيان به ترکيب اصلي خود دست نزده است. ٩ بازيکن از ١١ بازيکن سياه‌جامگان همان بازيکنان فصل قبل بودند و فقط کريم احمدي و يونس شاکري به ترکيب اصلي ميثاقيان اضافه شدند. هر دو تعويضي سياه‌جامگان هم بازيکنان جديد بودند. به نظر مي‌رسد ميثاقيان در فصل نقل‌و‌انتقالات نيمکت خود را تقويت کرده است.

ذوب‌آهن: ٢+١: ذوب‌آهن تغييرات بسيار کمي در کادر بازيکنان خود داشت و خريدهاي کمي انجام داد. امير قلعه‌نويي در ترکيب ١١نفره از دو بازيکن جديد سود برد؛ حميد بوحمدان و محمد اميني، بازيکن جوان اين تيم. در بين سه بازيکن تعويضي ذوب‌آهن هم يک بازيکن جديد ديده مي‌شد؛ اسماعيل شريفات.

تراکتورسازي: ٢+١: تراکتورسازي از گرفتن بازيکن محروم است و طبيعتا در ترکيب اين تيم بازيکن جديد وجود نداشت؛ اما در بين ١١ بازيکن اين تيم مقابل استقلال خوزستان، محمد نادري و فرزين گروسيان سابقه بازي در فصل قبل را نداشتند. يکي از بازيکنان تعويضي تراکتورسازي هم يک جوان تازه‌وارد بود. البته اين به اين معني نيست که تيم تراکتورسازي تقريبا همان تيم سال گذشته است؛ چندين مهره اصلي اين تيم جدا شدند و گل‌محمدي مجبور است از بازيکناني که در فصل قبل ذخيره بودند، در ترکيب اصلي استفاده کند.

پرسپوليس: ١+٢: پرسپوليس همان‌طور که انتظار مي‌رفت، کمترين تغيير را داشت. تيم باثبات ليگ برتر با يک تغيير نسبت به فصل قبل در هفته اول وارد ميدان شد. شجاع خليل‌زاده، تنها بازيکن جديد قهرمان ليگ بود. البته اگر سيدجلال حسيني مصدوم نمي‌شد، احتمالا همين يک تغيير هم ايجاد نمي‌شد. گادوين منشا و شايان مصلح، دو بازيکن جديد پرسپوليس هم به صورت بازيکن جانشين وارد زمين شدند. از عجايب ليگ ايران اين است هم تيمي که بيشترين ثبات را داشته است، خيلي خوب نتيجه گرفته و هم سه تيمي که بيشترين تغيير را داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج