جاباما
۵۷۴۹۱۷
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ارزانی ۵۰۰ تومانی گوشت مرغ در بازار

در حالی که طی ماه گذشته قیمت گوشت مرغ رو به افزایش بود و از مرز ۸۵۰۰ تومان گذشته بود، طی رو زهای گذشته روند کاهش قیمت این محصول آغاز شده و امروز به ۷۸۰۰ تومان در تهران رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که طی ماه گذشته قیمت گوشت مرغ رو به افزایش بود و از مرز ۸۵۰۰ تومان گذشته بود، طی رو زهای گذشته روند کاهش قیمت این محصول آغاز شده و امروز به ۷۸۰۰ تومان در تهران رسیده است.

افزایش قیمت گوشت مرغ طی ماه‌های اخیر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود و مرغداران و عرضه‌کنندگان این محصول دلیل گرانی آن را افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید ناشی از گرمای شدید هوا اعلام می‌کردند.
به گونه‌ای که مهدی یوسف‌خانی در این باره به ایسنا گفت: قیمت گوشت مرغ که از کیلویی ۸۵۰۰ تومان نیز گذشته به دلیل افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید مرغ ناشی از گرمای شدید هوا و تلفات ناشی از آن گران شده است چرا که جوجه یک روزه از حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان (معادل ۲۰ درصد) روی قیمت تمام شده هر کیلوگرم از گوشت مرغ تاثیر می‌گذارد.
البته آمارهای رسمی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در سطح شهر تهران نشان می‌داد که هر کیلوگرم گوشت مرغ در هفته منتهی به ۳۰ تیرماه امسال به کیلویی ۷۹۴۳ تومان رسیده که نسبت به هفته قبل سه درصد و نسبت به هفته مشابه ماقبل ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

این افزایش قیمت که از نظر وزارت جهاد کشاورزی نیز منطقی به نظر نمی‌رسد طی روزهای گذشته روند کاهشی داشت به گونه‌ای که امروز بر اساس ارزیابی های میدانی خبرنگار ایسنا هر کیلوگرم گوشت مرغ از حدود ۷۰۰۰ تا ۸۶۵۰ در تهران عرضه می‌شود که به صورت میانگین می‌توان گفت قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با کاهش حدود ۵۰۰ تومانی به ۷۸۲۵ تومان رسیده است.

پیش از این نیز یوسف جلوخانی مدیرکل پشتیبانی امور دام نیز در این باره گفته بود که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گران‌تر از ۷۵۰۰ تومان منطقی نیست و با توجه به اقدامات صورت گرفته مانند توزیع گوشت مرغ منجمد دولتی به قیمت کیلویی ۵۷۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان، به زودی قیمت این محصول کاهش می‌یابد و متعادل می‌شود اما تا منطقی شدن قیمت آن توزیع مرغ منجمد را ادامه خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خسته نباشید ... بااین ارزونی

    • بدون نام

      خدایا مرسی

    • بدون نام

      تنظیم بازار مدل بند هویجی است

    • بدون نام

      واااااای چقدر ارزون شدههههه

    • بدون نام

      وای خدای من شکرررررررت مرسی مسئولین اینقدر بفکر مایین یه موقع نافتون نیفته

    • محمد

      با تشکر وخسته نباشید از شما که با تلاش فراوان موفق شدین تورم رو مهار و فقر رو ریشه کن کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج