۵۷۴۹۸۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ظریف: بدعهدی آمریکا را پاسخ می دهیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران بدعهدی و رفتار خصمانه آمریکا نسبت به برجام را با اقدامات حقوقی و عملی متناسب پاسخ می دهد.

خبرگزاری ایرنا: ظریف امروز سه شنبه که برای شرکت در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای همکاری اسلامی در خصوص فلسطین به استانبول سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگاران افزود: سیاست های دولت آمریکا در کمیسیون نظارت بر برجام پپگیری و بررسی و مقرر شد که اقدامات حقوقی و عملی در برابر تصمیمات آمریکا بررسی و اجرا شود.
وی سیاست های خصمانه آمریکا علیه برجام را نشان دهنده تشدید بدعهدی و خصومت این کشور علیه ایران دانست و گفت: آنها نگرانی شدید دارند که برجام جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر کرده و امکان مانور آنها را کم کرده است.
وی بیان کرد: در اولین گام تصمیم گیری شد که در زمینه اقدامات آمریکا اقدامات حقوقی انجام شود و این اقدامات در مجامع بین المللی و کمیسیون مشترک برجام ثبت شود.
وی اظهار کرد: مقرر شد که وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در برابر اقدامات آمریکا اقدامی متقابل انجام دهند و هفته های گذشته موضوع این اقدام در مجلس و وزارت امور خارجه شروع شده است و اقدامات مشابهی هم در سازمان انرژی اتمی انجام می شود.
وی اضافه کرد: همچنین اقداماتی آغاز شده تا جلوی سیاست هایی که تلاش ایران را در بهره مندی ایران از نتایج برجام ناکام می گذارد، گرفته شود.
ظریف با اشاره به تدوین ۱۶ بند اجرایی در کمیسیون نظارت بر برجام گفت: از طرف رئیس جمهوری این اقدامات ابلاغ شده و گزارش دستگاه های متولی به هیات نظارت اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: برجام بر اساس بی اعتمادی مذاکره شده و هیچ جایی از برجام نمی توانید پیدا کنید که در آن نشانه ای از اعتماد متقابل باشد و تمام برجام نشان دهنده این است که طرف های مذاکره کننده و مخصوصا ایران نسبت به سیاست های آمریکا بی اعتماد بوده است.
وی بیان کرد: در این توافق امکان اقداماتی که می تواند به خروج از برجام منجر شود، به صورت صریح پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: اما این که چه زمانی وقت این باشد که ما به این اقدامات دست بزنیم، تصمیمی است که هیات نظارت بر برجام می گیرد حتما باید نقضی صورت گرفته باشد که این نقض جمهوری اسلامی ایران را از بهره برداری اصلی از برجام محروم می کند که در آن صورت ایران تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطوری لابد توی تویتر

    • بدون نام

      هیچ غلطی نمیتونی بکنی ظریف جون

    • بدون نام

      اگه میخواستی پاسخ بدی تا حالا داده بودید
      آمریکا که خیالش راحته وداره کارش میکنه
      این شماهستید که نه راه به جلو دارید ونه به عقب اینهمه شعار تحویل مردم دادید که درصورت نقض برجام ما هم باقدرت بیشتر برمیگردیم به دوران قبل پس چه شد؟

    • محمد

      بهترین پاسخ آقای ظریف به آمریکا خیلی کم خندیدن ویا بسیار زیاد خندیدن است تا آمریکا گیج وسرگردان شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج