جاباما
۵۷۵۰۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گیلان در توزیع برق با مشکل مواجه است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه خوشبختانه گیلان بیش از ۲ برابر مصرف متوسط خود برق تولید می کند، اذعان کرد: تنها در توزیع با مشکل مواجه هستیم که اقدامات خوبی در جهت بازسازی تمامی انشعابات ۳۵ سال گذشته در حال شکل گیری است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار گیلان با تأکید بر اینکه خوشبختانه گیلان بیش از ۲ برابر مصرف متوسط خود برق تولید می کند، اذعان کرد: تنها در توزیع با مشکل مواجه هستیم که اقدامات خوبی در جهت بازسازی تمامی انشعابات ۳۵ سال گذشته در حال شکل گیری است.

دکتر محمدعلی نجفی در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و زیارت آستان مقدس امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) و بازدید از چگونگی روند بازسازی ایین بقعه متبرکه، افزود: این مکان مقدس از جمله مکان هایی می باشد که هر ساله زائران خارجی و داخلی بسیاری به خصوص زائران بی شمار اربعین برای زیارت در آن حضور می یابند. حضور بی شمار زائران داخلی و خارجی دلیلی بر اتمام سریع بازسازی امامزاگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) شهرستان مرزی بندر آستارا است. باید زیرساخت های فرهنگی، سرویس های خدماتی و امکانات رفاهی مناسبی در آن ایجاد شود و به پایان نرسیدن عملیات بازسازی آن نیز زیبنده نیست.

وی با تأکید بر اینکه استانداری گیلاناز طریق معاون هماهنگی امور عمرانی برای خاتمه دادن به بهسازی ساختمان این بقاع متبرکه وارد خواهد شد، گفت: انتظار می رود اداراتی که در شهرستان ها استقرار و اشراف کامل به مناطق تحت نظر خود دارند، نگاه ویژه ای به آن مناطق داشته باشند. هیأت امنای امامزادگان باید با جدیت برای اتمام هر چه سریعتر این پروژه وارد شود. انشاء الله در سفر بعدی شاهد اتمام بخش هایی اصلی این پروژه باشیم.

استاندار گیلان به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: تصویب این منطقه به زحمت به دست آمده و باید همانند منطقه آزاد انزلی، مردم خوب آستارا، محاسن، مزایا و پیشرفت آن را مشاهده کنند و از آن بهره مند شوند.

نجفی همچنین در بدو ورود به آستارا در روستای خانه های آسیاب حضور یافت و در آیین کلنگ زنی احداث بزرگترین سد لاستیکی در این شهرستان گفت: هرگز از مدیریت منابع آبی استان غافل نشده ایم و با اقدامات خوب صورت گرفته در طی ۴ سال گذشته شاهد پیشرفت سد پلرود از ۱۹ درصد به حدود ۶۰ درصد هستیم. تعدیل هایی در احداث سد شفارود جهت کاهش آسیب به جنگل انجام شد و هم اکنون این سد از پیشرفت ۳۷ تا ۳۸ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز سد سفیدرود جوابگوی نیاز آبی ۲۳۸ هزار هکتار زمین زراعی گیلان نیست، افزود: از جمله مباحث‌ها در تأمین منابع آبی استان احداث سدهای لاستیکی است.

عالی ترین مقام دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به گیلان جلسات مشترکی برگزار و جمع‌بندی شد تا به فوریت تأمین اعتبار ۱۱ سد لاستیکی در استان صورت گیرد، تأکید کرد: زیبنده نیست در آستارا با رودخانه‌های جاری و دریای آن با مشکل تأمین آب مواجه باشیم و بهره برداری از این پروژه ها نیز به منظور تأمین مطمئن منابع آبی شهرستان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در گیلان با بحران آب مواجه نیستیم، بیان کرد: باید با جدیت در جهت حل مشکلات مربوط به بخش شبکه توزیع آب تلاش کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات مردم شهرستان مرزی بندر آستارا با کشور جمهوری آذربایجان در بحث گذرنامه، یادآور شد: تعهدات دو طرفه است و برخی کارها به ویژه در امور خارجی زمان بر است.

وی در پایان از پیگیری جدی احداث راه آهن رشت - آستارا سخن گفت و افزود: این پروژه از تعهدات دولت تدبیر و امید است که باید راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، استاندار گیلان و هیأت همراه نیز، پس از زیارت امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع)، شهرستان مرزی بندر آستارا را به سمت مرکز استان ترک کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج