۵۷۵۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فوربس معرفی کرد

نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان

نوآوری و ابتکار در فضای تجارت می‌تواند یک برگ برنده مهم برای رشد و موفقیت هر شرکت یا بنگاه اقتصادی باشد. درست به همین دلیل است که نگاهی به روند موفقیت شرکت‌های بزرگ می‌تواند رد پای این نوآوری‌ها را به خوبی نشان دهد.

نوآوری و ابتکار در فضای تجارت می‌تواند یک برگ برنده مهم برای رشد و موفقیت هر شرکت یا بنگاه اقتصادی باشد.

درست به همین دلیل است که نگاهی به روند موفقیت شرکت‌های بزرگ می‌تواند رد پای این نوآوری‌ها را به خوبی نشان دهد. اما در دنیای تکنولوژی نوآوری و ابتکار نه تنها یک برگ برنده که رمز موفقیت هر شرکتی می‌تواند باشد و با این اوصاف است که به عاملی کلیدی تبدیل می‌شود.

حالا دیگر هر شرکت تکنولوژی نوظهوری برای حضور و بقای خودش در میان غول‌های بزرگ تکنولوژی جهان نیازمند ابتکار عمل و خلاقیت است. با این اوصاف است که حالا شاید ابتکار و نوآوری که در شرکت‌های تازه کار یا Start- upها دیده می‌شود، در شرکت‌های بزرگ و قدیمی تکنولوژی کمتر شده باشد.

به این ترتیب است که در فهرست تازه منتشر شده مجله معتبر فوربس از نوآورنه‌ترین شرکت‌های جهان، در کنار نام شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نام شرکت‌های نه چندان شناخته شده و جدید این عرصه هم به چشم می‌خورد.

این فهرست شامل صد شرکت برتر جهان از نظر نوآوری و ابتکار است که بیشترین تعداد در میان آنها به شرکت‌های تکنولوژی اختصاص دارد. این شرکت‌ها از نظر متوسط رشد فروش و درآمد خالص پنج ساله، ارزش شرکت و شاخص مزایای نوآوری (معیاری برای میزان تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در یک شرکت با مبلغی بیش از ارزش وجودی آن با توجه به پیش بینی رشد آینده آن است و حداکثر آن برابر ۱۰۰ است) مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. با این اوصاف نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان به ترتیب رتبه در این جدول عبارتند از:

۱- Salesforce.com: برترین شرکت جهان از نظر نوآوری در واقع یک تولید کننده برنامه‌های کاربردی رایانش ابری برای بنگاه‌ها و شرکت‌های تجاری است. این شرکت در حال حاضر با ۵ هزار و ۳۰۶ کارمند، فروشی برابر ۶۶/۱ میلیارد دلار دارد.

متوسط نرخ رشد فروش این شرکت در پنج سال گذشته برابر ۵/۳۹ درصد و متوسط نرخ رشد درآمد خالص آن در این مدت برابر ۷/۷۸ درصد بوده است. در حال حاضر ارزش این شرکت ۷/۲۰ میلیارد دلار است و شاخص مزایای نوآوری آن به ۱/۷۵ می‌رسد. سرمایه بازار این شرکت تا پایان ماه مارس گذشته برابر ۸/۱۶ میلیارد دلار بوده است. این شرکت نرم‌افزارهای مدیریت مشتری و خدمات مرتبط به آن را برای صنایع و بنگاه‌های تجاری مختلف جهان فراهم می‌آورد. تمام برنامه‌های کاربردی این شرکت مبتنی بر سیستم رایانش ابری هستند و به این دلیل این روزها مورد توجه اغلب شرکت‌ها و صنایع بزرگ دنیا قرار گرفته است. این شرکت در راستای توسعه خدماتش اخیرا چند شرکت کوچک فعال در زمینه پلتفرم‌های ابری را خریده است.

نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان

۲- Amazon.com: دومین شرکت نوآورانه جهان هم از میان شرکت‌های تکنولوژی شناخته شده است. این شرکت که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است، حالا با سرمایه بازار ۸/۷۵ میلیارد دلار و ارزش ۷/۹۲ میلیارد دلاری رتبه دوم این فهرست را به خودش اختصاص داده است. متوسط نرخ رشد فروش و متوسط نرخ رشد درآمد خالص این شرکت در طول پنج سال گذشته به ترتیب برابر ۳۲ درصد و ۶/۳۷ درصد بوده است.

شاخص مزایای نوآوری این شرکت هم به ۹/۵۸ می‌رسد. این شرکت در حال حاضر با ۳۳ هزار و ۷۰۰ کارمند فروشی برابر ۲/۳۴ میلیارد دلار دارد. Amazon یک خرده فروشی آنلاین است که از بخش‌های بزرگ دیگری مانند تبلیغات آنلاین در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر به خاطر طراحی و تولید کتاب‌خوان الکترونیکی Kindle سود قابل توجهی را به دست آورده است. در همین راستا این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۱۰ شرکت Touchco را که در زمینه تولید نمایشگرهای لمسی فعالیت می‌کند، خریده است.


5- Apple : پنجمین جایگاه این فهرست به پرطرفدارترین شرکت تکنولوژی سال‌های اخیر اختصاص دارد. این شرکت در حال حاضر با سرمایه بازار 28/324 میلیارد دلاری، 46 هزار و 600 کارمند و فروش 28/76 میلیارد دلاری در حال فعالیت است.

در حال حاضر ارزش این شرکت به 4/303 میلیارد دلار می‌رسد و شاخص مزایای نوآوری آن برابر 2/48 است. Apple از نظر بسیاری از کاربران سرتاسر جهان نوآورانه‌ترین و منحصر به فردترین محصولات تکنولوژی و دیجیتال شخصی را در سال‌های اخیر تولید و عرضه کرده است. درست به همین دلیل هم هست که این شرکت در این سال‌ها توانسته فروش و سود خوبی را به دست بیاورد.

7- Google: غول موتور جست‌وجوی اینترنتی دنیا سال‌ها است که طراحی و ارائه سرویس‌های نوآورانه و جدید سعی دارد راه‌های تازه کسب درآمد را هم تجربه کند. این شرکت در حال حاضر با 24 هزار و 400 کارمند، سرمایه بازار 84/185 میلیارد دلاری، فروش 32/29 میلیارد دلاری و ارزش 1/138 میلیارد دلاری فعالیت می‌کند. شاخص مزایای نوآوری این شرکت برابر 9/44 است و تمرکز و هدف آن بر ارتقاي راه‌های ارتباطی افراد و انتقال اطلاعات است.

نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان

۱۵- Infosys Technologies: یک شرکت هندی فعال در زمینه ارائه خدمات کامپیوتری در سطح جهان که در حال حاضر با ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ کارمند، فروش ۰۷/۵ میلیارد دلاری، سرمایه بازار ۵۷/۳۸ میلیارد دلار و ارزش ۳/۳۴ میلیارد دلاری فعالیت می‌کند. شاخص مزایای نوآوری این شرکت برابر ۱/۳۷ است و متوسط نرخ رشد درآمد خالص آن در پنج سال گذشته به ۷/۲۲ درصد می‌رسد. تخصص اصلی این شرکت طراحی و تولید نرم‌افزارهای ویژه صنایع بانکداری و مدیریت است.

۲۰- Nintendo: شرکت ژاپنی که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنسول‌های بازی کامپیوتری جهان است با ۴ هزار و ۴۲۵ کارمند، فروش ۳۵/۱۵ میلیارد دلاری، سرمایه بازار ۸۲/۳۹ میلیارد دلاری و ارزش ۳/۱۴ میلیارد دلاری فعالیت می‌کند. شاخص مزایای نوآوری این شرکت برابر ۳۵ است و در حال حاضر ۲۶ شرکت زیر مجموعه دارد.

۳۴- NetApp: این شرکت که در زمینه تولید نرم‌افزار و ارائه سرویس‌های مدیریت و ذخیره اطلاعات فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است. حالا این شرکت با سرمایه بازار ۴۸/۱۷ میلیارد دلار، ارزش ۸/۱۵ میلیارد دلاری و شاخص مزایای نوآوری ۶/۳۱ در حال فعالیت است. محصولات و خدمات این شرکت برای نیاز شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری بزرگ طراحی و تولید می‌شوند.

۳۶- Citrix Systems: این شرکت آمریکای نوظهور محصولات و خدمات تکنولوژی را تولید و ارائه می‌کند که امکان انتقال سرویس‌های IT را از طریق زیر ساخت‌های مجازی و مستقل از مکان، دستگاه یا شبکه فراهم می‌کند. این شرکت در حال حاضر با سرمایه بازار ۴۶/۱۳ میلیارد دلاری، فروش ۸۸/۱ میلیارد دلاری و ارزش ۷/۱۴ میلیارد دلاری، بیش از ۲۳۰ هزار مشتری و بیش از ۱۰۰ میلیون کارمند در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دارد.

۴۲- Juniper Networks : این شرکت آمریکایی در زمینه طراحی، تولید و فروش محصولات و خدمات شبکه‌ای و ارائه زیرساخت‌های شبکه‌ای و تجهیزات ارتباطی در سطح جهانی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر سرمایه بازار ۹۴/۲۲ میلیارد دلاری و فروش ۰۹/۴ میلیارد دلاری داشته، ارزش آن برابر ۷/۱۴ میلیارد دلار بوده و شاخص مزایای نوآوری آن برابر ۶/۲۹ است.

۵۴- Adobe Systems: این شرکت بزرگ سال‌هاست که به خاطر طراحی و تولید سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تحت وب و موبایل خودش در میان کاربران حرفه‌ای سرتاسر دنیا شناخته می‌شود. سرمایه بازار این شرکت تا ماه مارس گذشته برابر ۴۷/۱۷ میلیارد دلار بوده و فروش آن به ۸/۳ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت ارزشی برابر ۱/۱۳ میلیارد دلار داشته و شاخص مزایای نوآوری آن به ۱/۲۴ می‌رسد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نوآورانه‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج