جاباما
۵۷۵۳۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ویکی‌لیکس: CIA، مک و لینوکس را هک می کند

این پروژه که به پروژه «امپراتور» معروف است، ۳ ابزار هک برای نفوذ به این دو سیستم‌عامل را معرفی کرده است. این اسناد لو رفته از شبکه‌ای ایزوله، با امنیت بالا در سازمان CIA و از ایالت ویرجیانا در اختیار کاربران قرار داده شده است.

وب سایت کلیک - مونا ولی نژاد: ویکی‌لیکس جدیداً ادعا کرده که سازمان CIA سیستم‌عامل مک و لینوکس را هک می‌کند.
ویکی‌لیکس: CIA، مک و لینوکس را هک می کند

این پروژه که به پروژه «امپراتور» معروف است، ۳ ابزار هک برای نفوذ به این دو سیستم‌عامل را معرفی کرده است. این اسناد لو رفته از شبکه‌ای ایزوله، با امنیت بالا در سازمان CIA و از ایالت ویرجیانا در اختیار کاربران قرار داده شده است.

به گفته ویکی‌لیکس، این اسناد بخشی از اسناد مربوط به بدافزارها، ویروس‌ها، تروجان ها و بدافزارهای سیستم‌های کنترل از راه دور است که در دولت قبلی امریکا و به طور غیر قانونی، در بین هکرها منتشر شده است. اسنادی که این سه ابزار هک را لو داده‌اند به آشیل، آیریس و سی‌پی معروف هستند. با ابزار آشیل، مأموران CIA می‌توانند با بدافزاری به ایمیج OS X و با یک بار اجرا، حمله کنند.

ابزار سی‌پی مانند روت کیت OS X در نسخه‌های ۱۰٫۶ و ۱۰٫۷ عمل می‌کنند که مأموران CIA را قادر می‌سازد تا به سیستم‌هایی که در راه‌اندازی مجدد هستند، نفوذ کنند و از این طریق می‌توانند عملیات نظارتی خود را انجام دهند. ویکیلیکس نسخه دستی سی‌پی را هم سابقاً منتشر کرده بود که به شرح ابزارهای هک Mac و آیفون، پرداخته بود.

ابزار آیریس، یک ایمپلت خودکار است که با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده و سیستم‌عامل توزیع لینوکس را مانند Debian، Red Hat، Solaris، FreeBSD و CentOS هدف می‌گیرد. طبق این اسناد، ابزار آیریس مانند یک راه پنهانی در سیستم‌عامل توزیع لینوکس است که ایمپلنت‌های خاصی می‌سازد و برای برنامه‌های خاص نیز طراحی شده است.

بنابر گفته‌های ویکی‌لیکس این اسناد، نشان‌دهنده برنامه‌های هکری پنهانی امریکا، انواع بدافزارهای مختلف و تسلیحات سایبری این کشور است که تهدیدی برای تولیدات اروپا و امریکا به حساب می‌آید. ویکیلیکس ادعا کرده که امریکا از سال ۲۰۰۱ بودجه لازم برای آموزش هکر در سازمان امنیت ملی خود در اختیار گرفته است و تا پایان سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰۰۰ هکر در این سازمان ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۱۰۰۰ مدل تروجان، ویروس و بدافزارهای تسلیحاتی ساخته‌اند.

ویکی‌لیکس مدعی است که توانایی‌های هک سازمان امنیت ملی امریکا باید هر چه زودتر به‌صورت عمومی منتشر شود و باید دید که آیا امریکا در استفاده قدرت خود در این زمینه، از حد خود تجاوز می‌کند یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج