۵۷۵۳۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۶ سکانس فوق العاده از تقابل یحیی و برانکو

تراکتورسازی و پرسپولیس در حالی در هفته دوم لیگ برتر برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت که سرمربیان دو تیم اتفاقات جالبی را در مقابل یا در کنار یکدیگر شکل داده اند.

ورزش سه: پنجشنبه شب از ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب هفته دوم هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس به مصاف هم می روند. دو تیم سرخپوش و پرطرفدار فوتبال ایران که به واسطه هواداران پرشمارشان همیشه زیر ذره بین بوده اند و حالا باید بار دیگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار بگیرند.

در این میان جدال برانکو و یحیی می تواند جذابیت های خاصی را داشته باشد. باز هم تقابل استاد و شاگرد. یحیی روزگاری زیر نظر برانکو در رقابت های جام جهانیٰ بازی های آسیایی و جام ملت ها بازی کرد و لحظات تلخ و شیرینی را به ثبت رساند. لحظاتی که در تاریخ فوتبال این کشور برای همیشه به یادگار ماند و ثبت شد. نام این دو نفر در پیشینه فوتبال ایران به هم سنجاق شده است.

سکانس اول) ۲۴ آبان ۱۳۸۰

سرمربی تیم ملی بلاژویچ بود اما همه می دانستند مغز متفکر نیمکت کسی نیست جز مرد جوانی به نام برانکو ایوانکوویچ. کسی که قرار بود بعد از پیرمرد کروات هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

در دوبلین با دو گل به ایرلند باخته بودیم و تنها با دو گل می شد حساب را در آزادی پاک کرد. 90 دقیقه حمله ملی پوشان و ناکامی در گلزنی و سرانجام گل بی اثر یحیی در دقیقه 92 که فقط آه و حسرت را برای ملت ایران بر جای گذاشت. اشک های یحیی بعد از گل و پس از پایان مسابقه از یاد هیچ کس نمی رود. ایرلند را بردیم اما این برای صعود به جام جهانی کافی نبود.

سکانس دوم) 16مهر1381

بازی های آسیایی بوسان؛ این بار برانکو سرمربی تیم بود. افغانستان و لبنان را برده بودیم و با قطر به تساوی رضایت داده بودیم. یک چهارم نهایی کویت را کنار زدیم و در نیمه نهایی با شکست ۵-۳ کره جنوبی در ضربات پنالتی به فینال رسیدیم.

همین جا صبر کنید. در این رقابت ها هر تیم اجازه داشت سه بازیکن بزرگسال همراه خود بیاورد. یحیی گل محمدی در سی سالگی یکی از این نفرات بود. دایی به خاطر فوت پدرش مجبور به بازگشت شد. یحیی هم از میانه بازی ها کاپیتان تیم شد و پنالتی پیروزی بخش ایران مقابل کره جنوبی را به ثمر رساند و باعث شد تا ملی پوشان به فینال و در نهایت به مقام قهرمانی رقابت ها برسند.

سکانس سوم) ۱۳مرداد۱۳۸۳

یکی از بهترین تیم های ملی ایران با کلی آرزو برای پایان بخشیدن به طلسم قهرمان نشدن ایران بعد از 28 سال عازم چین شد. کره جنوبی را به صورت دراماتیک بردیم و به جمع 4 تیم پایانی صعود کردیم. باید به دیدار تیم میزبان می رفتیم و امیدها برای قهرمانی بسیار زیاد بود. شاگردان برانکو مقابل تیم میزبان و با ناداوری هایی که صورت گرفت در پایان 120 دقیقه به تساوی یک بر یک دست یافتند و بازی به ضیافت سکته آور پنالتی ها رسید. یحیی به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم پشت ضربه پنالتی ایستاد. سوت داور. این بار او به جای بوسان که با قدرت ضربه اش را به سمت دروازه لی وون جائه فرستاده بود تصمیم گرفت چیپ بزند. یک چیپ خسته که سیو شد و ایران از صعود به فینال بازماند و دیالوگ معروف عادل فردوسی پور که گفت: چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی!؟

سکانس چهارم)۲۱خرداد ۱۳۸۵

شهر نورنبرگ. جدال ایران و مکزیک در جام جهانی. ایران بهتر کار می کرد اما این عمر براوو بود که مکزیک را پیش انداخت. شاگردان برانکو به فشار خود افزودند تا اینکه کرنر مهدوی کیا از سمت راست و شلوغی محوطه جریمه و یحیی که سر بزنگاه پای خود را پشت توپ قرار داد و اوسوالدو سانچز را تسلیم کرد و کار به تساوی کشیده شد. یحیی به نوعی اشتباه دو سال قبل خود را جبران کرد و باز محبوب برانکو شد.

او در بازی با پرتغال و وقتی ایران یک بر صفر عقب بود روی رونالدو خطا کرد و پنالتی داد اما خودش از ناحیه شانه دچار آسیب دیدگی شد و بازی آخر را هم از دست داد.

سکانس پنجم) 13 آبان 1394

ذوب آهن و پرسپولیس. این بار یحیی سرمربی شده بود و باید رو در روی استاد خود قرار می گرفت. قضاوت بازی بر عهده یدالله جهانبازی بود. اخراج زودهنگام ایمان صادقی بازی را تحت الشعاع قرار داد. پرسپولیس ده نفره شد و ایمان صادقی در غیاب سوشای محروم به دروازه آمد. در نهایت ذوب آهن این بازی را با دو گل دیرهنگام در اوقات اضافه برد و به مرحله بعد رسید و در نهایت به مقام قهرمانی رسید.

سکانس ششم) ۱۲مرداد ۱۳۹۶

برانکو و یحیی دو بار دیگر هم در لیگ برتر به مصاف هم رفتند اما نمی توان از آن دو مسابقه به عنوان نقطه عطف این دو مربی یاد کرد. اما بازی روز پنجشنبه. بی تردید یحیی با هدایت تراکتور در سخت ترین آزمون مربی گری اش باید رو در روی برانکویی قرار بگیرد که آماده ترین پرسپولیس تاریخ لیگ برتر را مهیا کرده است. برانکو به دنبال ثبت اولین برد خود مقابل یحیی است و از آن طرف گل محمدی می خواهد اثبات کند بردهای قبلی از روی شانس نبوده است. برد مقابل این پرسپولیس می تواند خیلی زود مهر مدافع اسبق تیم ملی را در دل تی تی ها بیندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج