۵۷۵۶۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مواد غذایی مناسب فصل تابستان

تابستان فصلی است که اگر حواستان نباشد با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. می‌توانید با مواد غذایی ساده آلرژی‌هایتان را تسکین دهید، خستگی‌هایتان را رفع کنید، پوستتان را صفایی دهید و خلاصه اینکه تابستان خوبی داشته باشید.

روزنامه آرمان امروز: تابستان فصلی است که اگر حواستان نباشد با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. آلرژی، مسمومیت‌غذایی، آفتاب‌زدگی، دهیدراته شدن بدن و غیره. برای اینکه در روزهای بلند سال هم سالم بمانید و هم از گرمای آن استفاده‌ لازم را ببرید لازم نیست کار سخت و شگفت‌انگیزی انجام دهید.
می‌توانید با مواد غذایی ساده آلرژی‌هایتان را تسکین دهید، خستگی‌هایتان را رفع کنید، پوستتان را صفایی دهید و خلاصه اینکه تابستان خوبی داشته باشید.درادامه با پیشنهاد تابستانی بیشتر آشنا می‌شوید.
مواد غذایی مناسب فصل تابستان

پیاز قرمز

امان از زمانی که دستگاه تنفسی درگیر آلرژی یا همان حساسیت می‌شود. در این صورت است که نفس‌کشیدن مشکل می‌شود، چشم‌ها می‌سوزند و غیره؛ اما آیا می‌دانید که پیاز قرمز می‌تواند شما را از شر آلرژی حفظ کند؟ به‌خاطر اینکه سرشار از ماده‌ای به نام «کرستین» است. کرستین یک آنتی‌هیستامین طبیعی است که می‌تواند با علائم تب‌یونجه و دیگر مشکلات حساسیتی تابستانه مقابله کند. توصیه می‌کنیم این تابستان از پیازهای قرمز بیشتر استفاده کنید.

بروکلی بنفش

بروکلی بنفش یکی از انواع جدید بروکلی است که حاوی میزان قابل‌توجهی «سولفورفان» است. این آنتی‌اکسیدان قوی بدن را در برابر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی‌وعروقی، دیابت و پوکی استخوان قوی می‌سازد. بروکلی بنفش همچنین سرشار از ویتامین A و ویتامین C، کلسیم، منیزیم و فیبرهای غذایی است که هر کدام خدمت زیادی به بدن می‌کنند. توصیه می‌کنیم این ماده‌ غذایی را بخارپز کنید تا بیشترین میزان مواد مغذی و همچنین رنگ آن حفظ شود.

موز

موز یک میان‌وعده خوب برای روزهای بلند تابستان است. این میوه‌ مفید سرشار از آهن، پتاسیم و انواع ویتامین‌هاست. اگر از سوزش معده رنج می‌برید نیز می‌توانید به این میوه‌ خندان اعتماد کنید. چون خاصیت ضداسیدی دارد و می‌تواند سوزش معده را تسکین دهد.

ماست

در گرمای تابستان لازم است که حواستان به خنک‌کردن بدن، تامین آب و همچنین مقابله با مسمومیت‌های غذایی باشد. پس هم آبدوغ خیار میل کنید تا حسابی خنک شوید و هم در هر وعده‌ غذایی ماست سر سفره‌تان باشد تا باکتری‌های مفید بدنتان بیشتر شود.

شاهی

زمانی که عرق می‌کنیم بدنمان آهن بیشتری از دست می‌دهد به‌همین دلیل هم بیشتر احساس خستگی می‌کنیم. برای تامین آب بدن و رفع این قبیل خستگی‌ها شاهی میل کنید. به‌خاطر اینکه هم حاوی آب است و هم سرشار از آهن. توصیه می‌کنیم کنار غذا حتما شاهی بیشتری میل کنید تا انرژی زیادی نصیبتان شود.

مارچوبه

مــــــــــــارچوبه سرشار از ویتامین B9(اسیدفولیک) بوده و برای سلامت قلب‌وعروق خوب است. پتاسیم موجود در آن انرژی‌تان را زیاد می‌کند. مارچوبه همچنین حاوی ترکیبات مفیدی به نام «اینولین» است که برای سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش مفیدند.

نخودفرنگی

این نخودهای ریز و سبز زیبا سرشار از مواد مغذی‌اند. داخل سوپ و برای تهیه‌ انواع سالادها حتما از آن استفاده کنید. نخودفرنگی علاوه بر طعم خوبش، سرشار از ویتامین K(مفید برای استخوان‌هایتان) و ویتامین B6 و B9 است که برای قلب مفید است. علاوه بر این اگر دنبال یک منبع گیاهی دیگر برای جذب آهن بیشتر هستید نیز می‌توانید به نخودفرنگی اعتماد کنید.

نعناع

در روزهای گرم به جای قهوه یا چای معمولی با نعنای تازه چای دم کنید و میل کنید. این چای برای رفع عطش و همچنین هضم غذا فوق‌العاده است. نعنای تازه همچنین در تهیه‌ سالاد جعفری، یا برای کنار غذاهای گوشتی و ماهی و غیره مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج