۵۷۵۷۷۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گلوبال ریسرچ گزارش داد

تحریم ایران، روسیه و کره شمالی؛ سناریوی پنتاگون برای شروع جنگ جهانی سوم

یک پایگاه خبری تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی را اقدام جنگی و سناریوی پنتاگون برای شروع جنگ جهانی سوم با استفاده از تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که «دونالد ترامپ»رئیس جمهور آمریکا لایحه تحریم های ضد ایرانی را امضا کرده است، پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» در گزارشی نوشت تحریم های آمریکا علیه کره شمالی، ایران،‌ روسیه و چین بخشی از دستور کار نظامی جهانی و سناریوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای شروع جنگ جهانی سوم است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه توجیهات مطرح شده از سوی آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی در تضاد با یکدیگر و نامربوط هستند، اما همه این کشورها از نقطه نظر نظامی و ژئوپلتیک در فهرست قربانیان هسته ای آمریکا و کشورهای دشمن دولت واشنگتن قرار دارند.

در لایحه کنگره که به امضای ترامپ رسیده است،‌ به ترتیب بحث حمایت تهران از تروریسم، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین آزمایش های موشک های قاره پیمای کره شمالی لحاظ شده اند.

بهانه های ساختگی آمریکا برای تحریم ایران

گلوبال ریسرچ نوشت که بهانه های مطرح شده در این لایحه در ارتباط با تحریم ایران و روسیه تا حد زیادی ساختگی و دروغ است آن هم در شرایطی که حامی اصلی تروریسم اسلامی، اطلاعات آمریکا است.

بر این اساس،‌ در حالیکه چین در بسته تحریم های جدید کنگره آمریکا در نظر گرفته نشده است اما واشنگتن رسما در اوایل ماه جولای سال جاری میلادی تاکید کرد که در واکنش به تجارت روز افزون دو جانبه چین با کره شمالی، پکن را نیز تحریم خواهد کرد.

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت که آنچه بدیهی است، این است که واشنگتن یک بسته تحریمی هماهنگ را انتخاب کرده است که این بسته با دستور کار نظامی آمریکا در عرصه جهانی ارتباطی نزدیک دارد و سوالی که مطرح می شود این است که آیا این تحریم ها مقدمه ای برای اقدام نظامی به حساب می آیند یا خیر؟

بر این اساس، از دیدگاه سیاست خارجی آمریکا، کشورهای چین، روسیه و ایران یک قالب ژئوپلتیک را تشکیل می دهند. چین و روسیه عضو سازمان همکاری شانگهای و به عبارتی متحدان در زمینه تجاری و انرژی و همکاری های نظامی هستند و ایران نیز باید قرار است به عضو کامل این سازمان تبدیل شود.

تحریم های اقتصادی علیه این سه کشور از سوی آمریکا با برنامه ریزی های نظامی و اطلاعاتی آنها مرتبط است و این بسته تحریمی از بسیاری از جهات به دلیل کاهش اعتبار قوانین بین المللی، یک اقدام جنگی محسوب می شود.

کشورهای روسیه و چین یک توافق طولانی مدت در زمینه همکاری های نظامی با یکدیگر دارند و بر اساس اعلام رسانه های خبری غربی، یک ماه پیش از اقدام نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب بسته تحریم ها، پکن و مسکو نقشه راه همکاری های نظامی را برای سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی امضا کردند که امضای این توافق به معنای واکنش به تهدیدات ناتو و آمریکا از جمله رژیم تحریم های آمریکا است.

همکاری روسیه، چین و کره شمالی

از طرف دیگر، روسیه و چین با کره شمالی، توافق نامه همکاری های اقتصادی و دفاعی دارند. روسیه در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی، توافقی را به منظور جلوگیری از فعالیت های خطرناک نظامی با کره شمالی امضا کرد که این توافق تا حد زیادی علیه نظامی شدن شبه جزیره کره به امضا رسید.

چین نیز یک توافق همکاری دوجانبه نظامی با کره شمالی دارد که این توافق بخشی از پیمان دوستی همکاری و کمک دو جانبه کره شمالی و چین در سال ۱۹۷۹د میلادی به حساب می آید.

تحریم های آمریکا نه تنها علیه ایران، روسیه، کره شمالی و چین است بلکه به معنای تحریم کشورهایی است که طرف مقابل قراردادهای همکاری های نظامی و سرمایه گذاری و توافق های تجاری با ایران، روسیه، کره شمالی و چین قرار دارند.

بر اساس این گزارش، تحریم های آمریکا همچنین باعث تضعیف اتحادیه اروپا می شود به خصوص در زمینه فروش گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا. این امر به این معناست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز که در تعامل تجاری با روسیه هستند، هدف تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت.

در ادامه این گزارش نوشته شده است که بسته تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه، کره شمالی و چین به معنای حمایت از استقرار نظامی آمریکا و متحدانش در مناطق کلیدی جهان است. مناطقی مانند؛

اروپای شرقی و اسکاندیناوی و بالکان( علیه روسیه)

قفقاز (علیه روسیه و ایران)

سوریه و عراق (علیه ایران و روسیه)

نظامی کردن شرایط در خلیج فارس (علیه ایران)

دریای جنوبی چین، تنگه تایوان (علیه چین به عنوان بخشی از محور آسیا)

آسیای شرقی و شبه جزیره کره از جمله استقرار سامانه موشکی «تاد» (علیه کره شمالی،‌چین و روسیه)

گلوبال ریسرچ در پایان گزارش خود نوشت از دیدگاه استراتژیک می توان گفت که سناریوی جنگ جهانی سوم پنتاگون با استفاده از تسلیحات هسته ای، شامل این چهار کشوری می شود که در حال حاضر هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف، بسته جدید تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد و این طرح تحریم ها با امضای ترامپ وضعیت قانونی به خود گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      آمریکا کره شمالی و روسیه و ایران را تحریم کرد.
      چین را هم می خواهند تحریم کنند.
      کوبا و ونزوئلا و سوریه و عراق و یمن و قطر و ....
      آمریکا مطمئن است که احیانا خودش را تحریم نمی کند !؟

    • بدون نام

      اگه واقعا جنگ جهانی اتفاق بیفته مطمئنا از سلاح اتم استفاده میشه در اون صورت ما چکار میتونیم بکنیم و اقایون مراکز ما رو پر از سیمان کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج