۵۷۵۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فواید لینکداین برای بهبود اوضاع شغلی

خیلی ها به ادامه کار تجارت در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر در طول سال های آینده مشکوک هستند، اما باید گفت لینکداین آمده است تا برای همیشه بماند. لینکداین برای ارتباطات کاری و حرفه ای طراحی شده است و می توان با آن تجارت کرد.

فواید لینکداین برای بهبود اوضاع شغلی
برترین ها: با اینکه خیلی ها به ادامه کار تجارت در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر در طول سال های آینده مشکوک هستند، اما باید گفت لینکداین آمده است تا برای همیشه بماند. دلیل این ادعا نیز کاملا مشخص است؛ لینکداین برای ارتباطات کاری و حرفه ای طراحی شده است و می توان با آن تجارت کرد. اما هنوز بسیاری از افراد استفاده درست از این شبکه را نمی دانند. بسیاری از کاربران فقط در این شبکه دور هم جمع شده اند و هیچ تعامل کارساز و معنی داری با هم ندارند. آنها عضو گروه های مختلف می شوند اما هرگز فیدهای آنها را نمی خوانند.

فواید لینکداین برای بهبود اوضاع شغلی

لازم نیست خبره سایت های اجتماعی باشید تا بتوانید از این هدیه رایگان دنیای فناوری به نفع خود و حرفه تان بهره بگیرید. فقط کافی است چند ترفند زیر را مطالعه و اجرا کنید تا لینکداین را به مرکز آنلاین پیشرفت و موفقیت خود تبدیل کنید.

۱. هدف مشخص داشته باشید

لینکداین یک وسیله است و همچون ابزارهای دیگر برای منظور خاصی طراحی شده است. وقتی ندانید چگونه از این ابزار استفاده کنید، مسلما برایتان هیچ کاربردی هم نخواهد داشت. پیش از هر کاری اول برای خود مشخص کنید آیا می خواهید شغل خود را در همان حوزه یا همه زمینه ها بسط دهید؟ آیا در نظر دارید شغل جدیدی راه اندازی کنید یا می خواهید موقعیت شغل کنونی خود را بهبود ببخشید؟ شاید به دنبال مشاور یا گروه هم سال خود می گردید؟ همه این سوال ها را باید در ذهن داشته باشید و از همه مهم تر اینکه روی تلاش های خود بیشتر تمرکز کنید تا نتیجه بهتر و موفقیت آمیز داشته باشد.

۲. اصلاح پروفایل

مختصر و مفید بودن را باید در ساخت پروفایل خود در لینکداین رعایت کنید. هر چه پروفایل تمیزتر و کامل تری داشته باشید، برای ارتباطات شما بسیار مفیدتر است. در ضمن، باید توجه داشته باشید در پروفایل خود هیچ گونه غلط املایی یا دستوری نداشته باشد. عکس مناسبی هم برای پروفایل خود انتخاب کنید. این را در نظر داشته باشید، بسیاری از مردمی که پروفایل شما را بازدید می کنند، نخستین بار است که شما و حرفه تان را می خواهند بشناسند. بنابراین در ارایه اطلاعات و انتخاب عکس خود باید نهایت دقت و وسواس را به خرج بدهید.

۳. گروه هایی را انتخاب کنید که برایتان مهم هستند

برای عضویت در گروه های مختلف سه دلیل خوب وجود دارد. یک، در ارتباط بودن با افرادی که در دنیای واقعی نیز با آنها در ارتباط هستید همچون هم دانشگاهی ها، همکاران یا دوستان گروه های خاص در شرکت. دوم، علاقه داشتن به آن گروه خاص. این گروه می تواند آکادمیک، اجتماعی یا تجاری باشد. در آخر، در جریان بودن از آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد یک گروه شغلی خاص. عضویت در یک گروه به منظور تبلیغ کار خود به هیچ عنوان ایده خوبی نیست و باعث رنجش دیگر اعضای گروه نیز می شود. سعی کنید گروه های کاملا مرتبط با شغل خود را انتخاب کنید.

فواید لینکداین برای بهبود اوضاع شغلی

۴. خودتان باندسازی کنید

اینکه عضو لینکداین باشید و بیشتر از ۵۰۰ دوست داشته باشید، نشان دهنده این نیست که یک شبکه‌باز حرفه ای هستید. معاشرت های قوی همچنان رودررو و در دنیای واقعی صورت می گیرند. اما لینکداین می تواند به شما کمک کند تا قرارهای کاری بیشتر با افراد مورد نظر داشته باشید. مثلا پیش از حضور در ملاقات یا جلسه کاری، ارتباطات افراد حاضر را در لینکداین مطالعه و چند نفر از افراد مرتبط که یکدیگر را نمی شناسند انتخاب و دعوت کنید. آنها از اینکه وقت گذاشته و پروفایل آنها را مطالعه کرده اید، خوشحال می شوند. البته باید توجه داشته باشید این افراد به دنبال هدف واحدی باشند تا شما هم بتوانید از مزیت این همکاری سود ببرید.

۵. در ارتباطات خود عمیق شوید

وقت بگذارید تا متوجه شوید با دوستان خود در لینکداین چقدر ارتباط دو طرفه و تعامل دارید. مثلا، هر هفته ۵ نفر از لیست خود را تعیین کنید که می توانند در دنیای واقعی برای شغل و حرفه شما مفید باشند. سپس برای آنها پیغام شخصی و مختصر ارسال کنید. اگر در یک شهر و منطقه هستید می توانید این ارتباط را به دنیای واقعی بکشانید و از مزایای آشنایی با افراد بیشتر به نفع شغل خود بهره بگیرید.

۶. همه چیز را شخصی کنید

پروفایل افرادی که برایتان مفید هستند را مطالعه و از آنها دعوت کنید و این اطمینان را به آنها بدهید که دوستی با شما برایشان سود خواهد داشت. اگر هم دعوت کسی را پذیرفتید، حتما پروفایل او را مطالعه کنید. در لینکداین برای پیشرفت در کار دور هم جمع می شویم نه برای وقت گذرانی.

۷. در تعاملات خود دست و دلباز باشید

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و سریع ترین ابزار برای ایجاد ارتباط های بیشتر است. فقط بدی این سایت ها این است که بازاریاب ها با فعالیت های بیش از حد آرامش فضا را از بین می برند و باعث رنجش دیگران می شوند. در یک شبکه اجتماعی خوب است دست بده داشته باشید. اسپم نباشید. اطلاعاتی که واقعا برای هم گروهی های شما مفید هستند را به اشتراک بگذارید. اگر اطلاعاتی ارزش کاربردی ندارد، لازم نیست آن را پست کنید. برای ارتباط با دیگران زمان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج