۵۷۵۹۴۶
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

ماجرای جالب تارک دنیای نیکاراگونه و مجسمه‌هایش

آلبرتو گوتیرز گیرون حدود ۴۰ سال است که به تنهایی در کوه‌های نیکاراگوئه زندگی می‌کرده است و یک صخره ۹۰ متری را به شکل یک اثر هنری بزرگ درآورده است، درست مانند چیزی که وقتی ۹ ساله بود در رویاهایش می‌دیده است.

برترین ها: آلبرتو گوتیرز گیرون حدود ۴۰ سال است که به تنهایی در کوه‌های نیکاراگوئه زندگی می‌کرده است و یک صخره ۹۰ متری را به شکل یک اثر هنری بزرگ درآورده است، درست مانند چیزی که وقتی ۹ ساله بود در رویاهایش می‌دیده است. آلبرتو که از او به عنوان «تارک دنیای نیکاراگوئه»، «مرد سنگی» یا «مجسمه ساز کوهستان» یاد می‌شود، می‌گوید متولد ۱۹۴۴ است اگرچه هیچ گواهی تولدی ندارد. او همیشه عاشق گشتن در جنگل‌های اطراف خانه اش بوده و در ۳۳ سالگی فکر کرد می‌خواهد همه عمرش را در طبیعت زندگی کند و یک اثرهنری سنگی که در کودکی آرزویش را داشت از خود به جای بگذارد.

آلبرتو روزی سه ساعت صرف کنده کاری روی صخره بزرگ نزدیک کلبه چوبی اش می‌کند و در چهل سال اخیر توانسته آن را به شکل یک مجسمه التقاطی بزرگ درآورد که شامل انواع المان ها، از حیواناتی مثل فیل و یوزپلنگ تا ماکتی از کاتدرال استلی و حتی برج‌های دوقلوی نیویورک سیتی می‌شود. آنچه که موضوع را جالبتر می‌کند این است که این پیرمرد ادعا می‌کند این مجسمه عظیم درست همانیست که ۷۰ سال پیش آرزویش را داشته است. او می‌گوید روی را به بازی بیرون از خانه می‌گذرانده و وقتی برمی گشته فورا می‌خوابیده و رویای مجسمه سازی روی کوه را می‌دیده است. این تصویر آنقدر زنده بود که در این سال‌ها همراهش مانده است.

آلبرتو در یک کلبه چوبی زندگی می‌کند که خودش ساخته است. او دسترسی به آب جاری ندارد و روی زمین می‌خوابد. هم چنین او با مفاهیم جدید مثل اینترنت آشنا نیست و همین موضوع او را یکی از معروف‌ترین تارکان دنیای جهان کرده است. او و آثارش اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی نیکاراگوئه تبدیل شده اند. مردم برای دیدن او می‌آیند و از خودش، خانه اش و آثارش عکاسی می‌کنند. حدود ۳۰ هزار نفر در دهه اخیر از او دیدن کرده اند. او به گردشگران عادت کرده و حتی ده‌ها نشانه که برای اشاره به خانه اش قرار داده که به مردم کمک می‌کند او را راحت‌تر پیدا کنند. آلبرتو هرگز ازدواج نکرده و بچه ندارد، اما احساس تنهایی نمی‌کند. این سبک زندگیست که همیشه آرزویش را داشته و اگر روزی برسد که هیچکس به دیدن او نیاید با پرندگان صحبت می‌کند. آن‌ها همیشه کنار او و شنوندگان خوبی هستند.
ماجرای جالب تارک دنیای نیکاراگونه و مجسمه‌هایش
ماجرای جالب تارک دنیای نیکاراگونه و مجسمه‌هایش
ماجرای جالب تارک دنیای نیکاراگونه و مجسمه‌هایش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به مترجم: آب جاری نه، آب لوله کشی

    • بدون نام

      چه جالب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج