۵۷۶۰۴۹
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

۵۰ هکتار از منطقه «میانکاله» در آتش سوخت

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار منطقه میانکاله سه شنبه گذشته دچار حریق شد، گفت: این آتش‌سوزی که متاسفانه براساس سهل‌انگاری گردشگران عبوری به وقوع پیوست به سختی از سوی محیط بانان منطقه کنترل و مهار شد.

ایسنا: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار منطقه میانکاله سه شنبه گذشته دچار حریق شد، گفت: این آتش‌سوزی که متاسفانه براساس سهل‌انگاری گردشگران عبوری به وقوع پیوست به سختی از سوی محیط بانان منطقه کنترل و مهار شد.

علی تیموری درباره جزییات آتش‌سوزی وسیع در منطقه حفاظت شده میانکاله استان مازندران اظهار کرد:عملیات اطفای حریق به‌سرعت و با هوشیاری محیط زیست استان مازندران و سایر مسئولان ذیربط انجام گرفت که امیدواریم دیگر شاهد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده و جنگل‌ها نباشیم.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خوشبختانه آتش‌سوزی به سرعت و در ساعات اولیه مهار شد و آسیبی هم به گونه‌های جانوری در این منطقه وارد نیامد.

تیموری درباره علت اصلی آتش‌سوزی ساعات گذشته در میانکاله گفت: علت اصلی در حال بررسی است اما شواهد نشان می‌دهد که سهل‌انگاری گردشگران عبوری همچنین خشک بودن پوشش گیاهی به همراه وزش بادهای گرم باعث حریق و گسترش آن شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست،وی تصریح کرد: امیدواریم تمامی گردشگران عبوری از مناطق حفاظت شده و جنگل‌ها به توصیه‌های مطرح شده نسبت به عدم بروز حریق در این فصل دقت عمل را داشته باشند چرا که یک حریق در مناطق زیست محیطی و مراتع و جنگلها خسارات جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغه! خیلی وقته که عده ای میخوان تو میانکاله بساط کاسبی و کارای توریستی راه بندازن و منطقه حفاظت شده رو تخریب کنن. تاکتیک کار اینجوریه که اول با اتش سوزی منطقه رو نابود میکنن بعد میگن اینجاهایی که سوخته رو بدین به ما که هم توش کار اقتصادی کنیم و هم احیاشون کنیم و مراقب بقیه جاها هم باشیم. آتیش زدن درختا روش شرم آوری برای رسیدن به اهدافشونه و معدود پناهگاهای حیاط وحش رو هم نابود میکنن

    • بدون نام

      میانکاله اصلا گردشگر عبوری نداره و به این راحتی نمیشه نزدیکش شد. هر کسی هم که بتونه بره اونجا اینقدر حرفه ای هست که بدونه آتیش رو باید چجوری خاموش کنه و چقدر مهمه. مطمئن باشید این آتیش سوزی ها عمدیه و هدف از بین بردن مناطق حفاظت شده و ساخت و ساز و ویلا سازی و تفریحه. تمام شمال رو دارن تکه تکه جنگل زدایی میکنن تا ویلا بفروشن

    • محمد

      نمیدونم ما کی میخواهیم بخودم بیاییم .آخه سهل انگاری و بیتوجه ای تاکی انداختن مثلا آتش سیگار یا عدم کنترل هرگونه وسیله آتش زا . کثیف کردن محیط و........اینچنین فاجعه ببار می آور ه.

    • بدون نام

      منطقه میانکاله و خلیج گرگان به شدت در خطره و افراد زیادی در آرزوی زمین خواری و ملک بازی در این منطقه هستند

    • بدون نام

      میانکاله اصلا گردشگر عبوری نداره و به این راحتی نمیشه نزدیکش شد. هر کسی هم که بتونه بره اونجا اینقدر حرفه ای هست که بدونه آتیش رو باید چجوری خاموش کنه و چقدر مهمه. مطمئن باشید این آتیش سوزی ها عمدیه و هدف از بین بردن مناطق حفاظت شده و ساخت و ساز و ویلا سازی و تفریحه. تمام شمال رو دارن تکه تکه جنگل زدایی میکنن تا ویلا بفروشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج