جاباما
۵۷۶۰۵۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

درخواست ترامپ از رئیس جمهور مکزیک

روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی که می‌تواند آغازگر جنجالی تازه برای کاخ سفید باشد، متن گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و مکزیک را منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی که می‌تواند آغازگر جنجالی تازه برای کاخ سفید باشد، متن گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و مکزیک را منتشر کرده است.

در طول رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی بارها وعده داده بود که به خرج مکزیک میان دو کشور دیوار بکشد تا از ورود مهاجرین غیرقانونی و قاچاقچیان به آمریکا جلوگیری شود.

پس از روی کار آمدن ترامپ، دولت مکزیک تأکید کرد که پولی برای ساخت دیوار نمی‌پردازد.

بر اساس متنی که روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده، ترامپ در اولین مکالمه تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور مکزیک، از او خواسته دستکم به صورت علنی با پرداخت پول برای ساخت دیوار مخالفت نکند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه که روز ۲۷ ژانویه انجام شده، به «انریکو پنه نیتا» می‌گوید: «نمی‌توانی این را به رسانه‌ها بگویی.»

او با بیان اینکه نحوه تأمین پول لازم برای ساخت دیوار «بالاخره به نحوی حل و فصل می‌شود»، می‌گوید این پول «به مرور جور می‌شود، مشکلی نیست.»

در بخش دیگری از این مکالمه، رئیس‌جمهور آمریکا به تهدید روی می‌آورد و می‌گوید: «اگر بگویی که مکزیک پول دیوار را نخواهد داد، دیگر با شماها دیدار نخواهم کرد، چون نمی‌توانم این وضع را تحمل کنم.»

پنه نیتا پاسخ می‌دهد: «بگذارید بحث در مورد دیوار را خاتمه دهیم. من حق همه دلوت‌ها برای محافظت از مرزهایشان را به رسمیت می‌شناسم... اما من با قاطعیت بسیار گفته‌ام و خواهم گفت که مکزیک نمی‌تواند پول دیوار را بدهد.»

و ترامپ پاسخ می‌دهد: «اما نباید این را به رسانه‌ها بگویی. رسانه‌‌‌ها این مسئله را ادامه می‌دهند و من نمی‌توانم تحملش کنم. شما نباید این را به رسانه‌ها بگویی، چون من تحت این شرایط نمی‌توانم مذاکره کنم.»

زمانی که رئیس‌جمهور مکزیک می‌گوید طرفین باید از این مسئله عبور کرده و در مورد موضوعات مهم‌تر بحث کنند، ترامپ می‌گوید: «درست می‌گویی. من دیگر مسئله دیوار را مطرح نمی‌کنم، اما اگر رسانه‌ها دیوار را پیش کشیدند، من می‌گویم "بگذارید ببینیم چطور می‌شود، بگذارید ببینیم چطور با مکزیک حلش می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه می‌دهد: «درست است که از منظر اقتصادی این موضوع بسیار کم‌اهمیت است، اما از لحاظ روانی مهم است. بنابراین بگذار فقط بگوییم "حلش خواهیم کرد."»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      خخخخخخخخخخ
      خاک توی کله پوکت ترامپ دیونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوی استکباری امریکا باعث شده که ایده هایی چون دیوار مکزیک توسط ترامپ روانی طرح شود مثل خلف ناصالحش اسراییل دور خودش دیوار بکش اونوقت هم از دهکده جهانی حرف می زنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج