جاباما
۵۷۶۲۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قاضی عسگر: به دنبال برگزاری حج آرام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اظهار امیدواری کرد که حج امسال در آرامش کامل و توام با وحدت برگزار و تمامی زائران بیت الله الحرام در سلامت به کشورهای خود باز گردند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اظهار امیدواری کرد که حج امسال در آرامش کامل و توام با وحدت برگزار و تمامی زائران بیت الله الحرام در سلامت به کشورهای خود باز گردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بامداد امروز و پیش از اعزام به مدینه منوره در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: خداوند متعال را شاکریم که یک بار این توفیق را به ما داد تا بتوانیم به مردم فهیم، متدین و انقلابی در بیت الله الحرام خدمت کنیم.
وی با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) افزود: سفر ما با ولادت امام رئوف آغاز شده و امیدوارم امسال حج پر برکتی برای تمام مسلمانان و زائران ایرانی باشد.
سرپرست حجاج ایرانی با قدردانی مقام معظم رهبری، سران سه قوه و دیگر مسئولان برای بازگشایی دوباره مسیر حج اظهار داشت: حج ۹۶ حساسیت های خاص خود را به همراه دارد زیرا در دو حادثه غم انگیز و ناگوار مسجد الحرام و منا،تعداد زیادی از هموطنانمان به شهادت رسیدند و همین امر سبب شد تا زائران ایرانی سال گذشته نتوانند به حج مشرف شوند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ گاه خواهان تعطیلی حج نبوده است، تصریح کرد: آنچه امسال رخ داد اگر سال قبل انجام می شد، قطعا هموطنانمان سال ۹۵ نیز به حج مشرف می شدند.

سرپرست حجاج ایرانی عزت، امنیت، سلامت و حرمت حجاج ایرانی را در حج 96 بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی همانگونه که در توافق نامه آمده است، حساسیت های لازم را برای حفظ امنیت زائران بیت الله الحرام انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد : وظیفه کشور میزبان، تامین امنیت حجاج تمام کشورهاست و ما امیدورایم آنها به خوبی وعده های خود را عملی سازنند.
وی درباره برنامه های فرهنگی حج 96 گفت : برنامه های متنوع فرهنگی زیادی امسال برای حجاج ایرانی طراحی شده به نحویکه شب گذشته دعای کمیل در مدینه منوره برگزار شد و به مرور سایر برنامه های فرهنگی نیز انجام می شود.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه اکنون 11 هزار نفر در مدینه اسکان یافته اند، افزود : تاکنون 45 هزار روادید برای زائران ایرانی صادر شده و امیدوارم روند صدور روادید سرعت یابد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد : در حج امسال 15 هزار نفر از اهل تسنن راهی سرزمین وحی می شوند که این آمار بی سابقه بوده و نشان می دهد که ما در حج به دنبال وحدت هستیم.

امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی برای انجام حج تمتع از 20 فرودگاه کشور عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می شوند و عملیات رفت این زائران از فرودگاه های کشور از 8 مرداد ماه آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج