۵۷۶۴۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

زبان فارسی؛ سومین زبان رو به گسترش در کانادا

مطالعات آماری در کانادا نشان می‌دهد زبان تاگالوگ سریع‌ترین رشد را در میان سایر زبان‌ها در این کشور داشته است.

خبرگزاری ایسنا: مطالعات آماری در کانادا نشان می‌دهد زبان تاگالوگ سریع‌ترین رشد را در میان سایر زبان‌ها در این کشور داشته است.

به نقل از اوتاواسیتیزن، تقریبا ۷.۶ میلیون کانادایی در سال ۲۰۱۶، زبانی غیر از زبان انگلیسی یا فرانسوی را در منزل صحبت کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۱، این آمار ۱۴.۵ درصد بود.

نرخ دوزبانه‌بودن انگلیسی-فرانسوی شهروندان کانادایی در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۸ درصد گزارش شده که این رقم بالاترین میزان بوده است. با این حال، میزان صحبت کردن به فرانسوی به عنوان زبان مادری در سال ۲۰۱۶، ۲۱.۳ درصد بود این در حالی است که در سال ۲۰۱۱، ۲۲ درصد شهروندان به این زبان صحبت می کردند. در کبک، این میزان ۷۸.۴ درصد بود در حالی که ۵ سال قبل از آن، درصد شهروندانی که به زبان مادری فرانسوی صحبت می‌کردند، ۷۹.۷ درصد بود.

در این بین، زبان تاگالوگ سریع‌ترین رشد را در کانادا داشته و نسبت به آمار سال ۲۰۱۱، ۳۵ درصد رشد داشت و به دنبال آن، عربی (۳۰ درصد)، فارسی(۲۶.۷ درصد)، هندی (۲۶.۱ درصد) و اردو (۲۵ درصد) قرار داشتند.

همچنین حدود ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ شهروند کانادایی اعلام کردند که در سال ۲۰۱۶، در منزل به زبان بومی صحبت می‌کردند این در حالی است که فقط ۲۱۳ هزار و ۲۳۰ نفرشان دارای یک زبان مادری بومی بودند و شواهد نشان می‌دهد افراد بیشتری، زبان بومی را به عنوان زبان دوم یاد گرفته‌اند.

۱۹.۴ درصد از جمعیت کانادا گزارش کرده‌اند که در منزل بیش از یک زبان صحبت می‌کنند اما در سال ۲۰۱۱، این میزان حدود ۱۷.۵ درصد بود.

همچنین، بیش از ۲۸ ردصد تمامی خانوارهای کانادایی در سال ۲۰۱۶ متشکل از یک فرد بودند و این بالاترین آمار خانواده‌های تک‌نفره از سال ۱۸۶۷ تا سال گذشته میلادی به شمار می‌آید. این امر نشان می‌دهد این نوع زندگی کردن، برای نخستین بار مرسوم‌ترین آرایش خانوادگی در کاناداست و ۵۳.۷ درصد از این خانواده‌های تک‌نفره را زنان تشکیل می‌دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      لهجه ی فارسی نه زبان فارسی

    • بدون نام

      تو کانادا و کشورهای دیگر دارند زبان فارسی را یاد می‌گیرند ولی تو ایران تازه دارند اظ انگلیسی رو یاد می‌کنند و می‌خواهند فارسی رو از بین ببرند واقعا که تاسف داره.

    • علی

      به خاطر مهاجرت مغز هاست

    • بدون نام

      کانادا و کشورهای دیگه دارن فارسی یاد می گیرند و به این کارشون هم افتخار می کنند اما تو ایران بعضی تازه به دوران رسیده ها با به کار بردن کلمات انگلیسی تو فارسی حرف زدنشون دارن زبان شیرین فارسی رو نابود می‌کنند.

    • بدون نام

      از بس ایرانی مهاجرت کرده به کانادا . جای تاسفه نه خوشحالی

    • محسن

      این افتخار نیست زبان فارسی باید مثل زبانهای عربی و انگلیسی زبان اول و زنده دنیا باشه

    • بدون نام

      احتمالا به لطف خاوری و دیگر اختلاسگران که به اونجا پنهاهنده شدند

    • بهزاد

      بدون ۲۱:۵۲ پس ببین ترک زبانها چی میکشن.چهل میلیون هستن اما طبق قانون اساسی هم نمیتونن به زبان مادری تحصیل کنن.

    • حمید

      اقابهزادباتمام احترام هم میهنان ترک زبانمان اونوقت این امار40میلیون روازکجااوردی یه نگاه به استانهای ترک زبان بندازوامارجمعیتی اون متوجه میشی داری ازروی تعصب حرف میزنی بعد فراموش نکن هرکشوری یه زبان رسمی داره یعنی غیراین باشه اصلاکشوری به معنای واقعی وجودنخواهدداشت چون شمامجبورمیشی بالای ده زبان بلدبشی تابتونی به دیگر نقاط کشورسفرکنی

    • بهزاد

      آقا حمید به جمعیت استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان،قزوین،همدان و همچنین ترکهای تهران و خراسان و شیراز و اراک و مازندران و... توجه کنی متوجه آمار میشی.درثانی کسی با زبان رسمی داشتن هیچ کشوری مخالف نیست اما باید زبان رسمی زبانی باشه که بیشترین جمعیت رو به اون زبون داره.حرف خیلی زیاده اما چون میدونم سانسور میشه نمیگم.سکوت بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج