۵۷۶۶۳۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ناگفته‌هایی از تنفيذ روحانی

تنفیذ حکم ریاست جمهوری یک تشریفات ساده نیست بلکه تقاطعی حقوقی در مسیر مشروطیت و مشروعیت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است ؛ همان اندیشه‌اي که شاید اولین بار از ذهن بیدار سرداری چون فضل ا... نوری تراوش كرد و سهم خواهان وقت که بعدها به مجاهدین شنبه مشهور شدند.

مسعود بلادري در قانون نوشت: تنفیذ حکم ریاست جمهوری یک تشریفات ساده نیست بلکه تقاطعی حقوقی در مسیر مشروطیت و مشروعیت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است ؛ همان اندیشه‌اي که شاید اولین بار از ذهن بیدار سرداری چون فضل ا... نوری تراوش كرد و سهم خواهان وقت که بعدها به مجاهدین شنبه مشهور شدند، این اندیشه را در محلی که در چند قدمی مکان صدور حکم تنفیذ حسن روحانی است، به دار تندروی آویختند و به شهادت رساندند تا مجاهدان شنبه در خون غوطه ور شوند و سهم خواهان انقلاب مشروطیت، از برکات اندیشه اسلامی وی معاش سیاسی كنند.
در تنفیذ حکم ریاست جمهوری، مقام معظم رهبری، روحانی را شایسته لفظ «دانشمند محترم» دانستند. قبل از این نيز برخي بزرگان را با اين لفظ خطاب كرده‌بودند. براي مثال حضرت امام (س) در حکمی کرباسچی را نیز با لفظ «دانشمند محترم» خطاب قرار دادند. این رويداد را ملت در آستانه میلاد شمس الشموس به فال نیک می پندارند.
کرباسچی شهردار موفق نیمه اول دهه ۷۰ تهران بود و سابقه استانداری اصفهان را نیز در کارنامه داشت که در سال ۷۷ توسط محسنی اژه ای معاونت قوه قضايیه امروز، محاکمه و به انفصال از خدمات دولتی و حبس محکوم شد.تا حدودي این اولین باری بود که پس از انقلاب مسئولان نظام در انظار عمومی محاکمه و در ملأ عام مجازات شدند.
دفاعیات بهمن کشاورز و طباطبایی از كرباسچي نیز کارگر نشد و اين مديرشهري از دور خارج شد. اینک در روزی خوش‌یمن، حکم ریاست‌جمهوری منتخب ملت توسط رهبر فرزانه انقلاب صادر و تاکید شد تا وقتی که حسن روحانی بر صراط مستقیم انقلاب باشند این حکم نافذ و جاری است، يعني اينكه نبايد سنگي جلوي پاي او انداخته شود.
از سوي ديگر لفظ «دانشمند محترم» بر مذاق مردم‌سالاری کشور شیرین نشسته زيرا می‌توان از آن، در جهت سکوت یاوه گویانی که مدارک تحصیلی ریاست جمهور را به ابهام نشستند و در نظر دارند به قصد معاش سیاسی بر تفاسیر غلط و اختلافی بین مقامات در جامعه دامن زنند، قفل محکمی ساخت.
البته بصیرت ملت، پيشرو بر خیال خام مغرضان است و تجربیات سیاسی گذشته برخلاف الزامات سیاسی ایرانی هنوز در خاطرات مردم هویداست. ما نيز با افتخار، همکلام با رهبری انقلاب، ریاست جمهور را با لفظ دانشمند محترم می‌خوانیم و بر مناجات های حکم تنفیذ دولتش آمین می فرستیم و امیدواریم جناح‌های سیاسی با خروج از تبلیغات و هیاهوی انتخاباتی، این حکم و این لفظ را فصل خطاب گریبانگیرهای سیاسی قلمداد کنند و رویکرد انتقام سیاسی را به دوران انتخابات آتی واگذارند و با حمایت از دولت دوازدهم، از تمام ظرفیت‌های کشور در جهت عزت ایران اسلامی و خدمت به ملت استفاده کنند.
البته در آخرتوصیه ای نيز به دانشمند محترم دولت دوازدهم داريم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دوران های ریاست جمهوری بسيار زود سپری می‌شود و وقت تنگ است؛ در خدمت به ملت کوشا باشید و خدمت به مردم نعمت بزرگی است. هیات دولت و دولتی‌ها نیز به‌شدت از قصد و ارتکاب خود مراقبت كنند که قوه قضايیه در برخورد با دول گذشته ید طولایی از عدل و انصاف دارد و قضات دعاوی دولتی و فساد اقتصادی، در این دولت سخت بیدارند.
گفتني است ملت نباید دولت را تا سال ۱۴۰۰ تنها بگذارند، حمایت از اندیشه ای که ۲۹اردیبهشت پسندیدیم سبب مي‌شود تا از او دفاع كنيم. دوره دوم دولت‌ها همیشه در نظام ما آبستن حوادثی است که با حضور مردم در همه صحنه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خنثی کننده دسیسه ها و نتیجه بخش انتخابات است وبي شك در کنار مقاماتي آگاه و هوشیار حضور مستمر کار سختی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای رییس جمهور ، تطبیق حقوق بازنشستگان کشوری که خودتان قولش را دادید لطفا فراموش نشه......مردم ، قولها رافراموش نمی کنند......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج