۵۷۶۶۳۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

لبخند دیپلماتیک، دلی نیست

گاهی در برخی جلسات ناگهان با اشخاصی روبرو می شویم که حتی چشم دیدن آنها را هم نداریم اما عرف اجتماعی یا دیپلماسی رفتاری حکم می کند حداقل در ظاهر با آنها خوش و بش کنیم حتی در داستان عروس زینت الملوک، زینت الملوک در جواب به سوال برخی از اقوام که به وی می گفتند تو که با وی قهر بودی چه شد تو مجلس ختم باباش بغلش کردی بوسیدیش تسلیت گفتی؟ گفت مرگ ناخواسته است .

امیرحسین ذاکری در آفتاب یزد نوشت: گاهی در برخی جلسات ناگهان با اشخاصی روبرو می شویم که حتی چشم دیدن آنها را هم نداریم اما عرف اجتماعی یا دیپلماسی رفتاری حکم می کند حداقل در ظاهر با آنها خوش و بش کنیم حتی در داستان عروس زینت الملوک، زینت الملوک در جواب به سوال برخی از اقوام که به وی می گفتند تو که با وی قهر بودی چه شد تو مجلس ختم باباش بغلش کردی بوسیدیش تسلیت گفتی؟ گفت مرگ ناخواسته است .
دیدار من و روبوسی باعروسم هم ناخواسته بود.
حتی در روابط سیاسی هم گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتد مثلا به محمدرضا باهنر گفتند تو که با احمدی نژاد زاویه داشتی چرا در فلان جلسه با او خوش و بش کردی؟ گفت حکایت رودربایستی بود.
گاهی باید صبور بود دیدارهای ناخواسته را تاب آورد.حتی برخی از مخالفین حضور زنان در کابینه و دستگاه دولت هم گفتند : اگر دولت کابینه را با زنان بست چاره ای نداریم در عمل انجام شده قرار گرفته ایم .

پس در جلسات تحمل شان می کنیم بعد از طریق رسانه هایمان آنها را می کوبیم.

حالا حکایت دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با عادل الجبیر هم همین گونه است در جلسات سران کشورها به صورت ناگهانی این دو دیدار داشتند.آن هم در حد یک سلام و علیک . اما برخی این را هم در بوق و کرنا کردند ای وای ظریف عادل الجبیر را در آغوش گرفت به او

لبخند زد .

هر چند ظریف در توئیتر خود در پاسخ نوشت: اینگونه دیدارها در جلسات طبیعی است قصد برقراری روابط دیپلماتیک هم نداریم.مجبور شویم حتی چند بار دیگر بچه ها را می فرستیم از دیوار سفارت آنها بالا بروند تا برخوردهای جدی‌تر از ما ببینند. لبخندی هم اگر زدیم اما لبخند دیپلماتیک جدی و از

ته دل نیست!

یک نکته دیگر، گاهی در ادبیات ما این موضوع وجود دارد تا یکی به یکی لبخند می زند فکر می کنند خبری است طرفین عاشق هم شده اند در حالی که این شاید فقط از روی ادب و احترام بوده. به قول شاعر:" هر لبخندی لبخند عاشق نیست" پس لبخندهای وزرای خارجه هم لبخند عاشق نیست.لبخند دیپلماتیک از ته دل نیست!
گاهی برخی سلام و علیک‌های دیدارها اتفاقی است مثل مصاحبه و دیدار نادر طالب‌زاده با آن خانم مجری و آن لباس وامصیبتایی‌اش. وی گفته بود:" در عمل انجام شده قرار گرفتم" لذا دیدار ظریف با عادل‌الجبیر هم اتفاقی و در عمل انجام شده بوده و لبخندهای ظریف هم

دلی نبوده.

حتی می توان تصور کرد اعضای جدید کابینه دولت هم لبخندهایشان دلی نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما به ظریف ایمان داریم.هر کاری انجام میدهد بخاطر منافع و مصلحت کشور است. زنده باد ظریف

    • بدون نام

      چه دلیل بامزه ای

    • محمد

      به خنده های ظریف توجه نکنید چون در عزا و عروسی می خندد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج