۵۷۶۷۴۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پرداخت تسهیلات ازدواج چقدر افزایش یافت؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۵ وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهبود قابل توجهی پیدا کرده، به‌طوری که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل، از جهت تعداد و ارزش به ترتیب ۲۶.۶ و ۳۰۰.۸ درصد رشد داشته است.

خبرآنلاین: گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۵ وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهبود قابل توجهی پیدا کرده، به‌طوری که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل، از جهت تعداد و ارزش به ترتیب ۲۶.۶ و ۳۰۰.۸ درصد رشد داشته است.

از مهم‌ترین و اصلي‌ترین سیاست‌های کشور در حمایت از ازدواج جوانان در سال‌های اخیر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بوده است؛ از انتهای سال ۱۳۸۷ پرداخت این تسهیلات در قالب سامانه متمرکز تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پیگیری شده است.

تعداد، مجموع و میزان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده در سال‌های اخیر حاکی از آن است که تعداد تسهیلات پرداختی از یک‌هزار و ۲۰۴ نفر در سال ۱۳۸۷ به یک میلیون و ۲۰ هزار و ۲۲۹ نفر در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است. به این ترتیب، مبلغ کل تسهیلات پرداختی در حالی که در سال ۱۳۸۷ در حدود ۲ میلیارد و ۷۷۴ هزار تومان بود، در سال ۱۳۹۵ این رقم به ۹ هزار و ۸۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. به عبارتی، میانگین تسهیلات پرداختی به هر نفر در سال ۱۳۸۷، ۲۳ نفر گزارش شده بود که این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۹۶.۳ درصد افزایش پیدا کرد. این در شرایطی است که مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی برای افراد عادی در سال ۱۳۸۹ حدود ۲ میلیون تومان بود که در سال ۱۳۹۵ به ۱۰ میلیون تومان تغییر کرد.

در این میان، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۵ وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهبود قابل توجهی پیدا کرده، به‌طوری که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختي در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل، از جهت تعداد و ارزش به ترتیب ۲۶.۶ و ۳۰۰.۸ درصد رشد داشته است.

بنا به این گزارش، در تاریخ ۹ اسفندماه ۱۳۹۵ حدود ۵۳۷ هزار نفر در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بوده‌اند که از این تعداد ۲۶۴ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات از ۷ بانك دولتي، ۲۲۷ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات از ۴ بانك خصوصي شده و ۴۶ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات از ۲۰ بانك خصوصي بوده‌اند.

از سوی دیگر، براساس قانون بانك مرکزی موظف بوده است به‌گونه‌ای مدیریت کند که تمامی بانك‌ها به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند. به همین منظور بانك مرکزی، طي بخشنامه مورخ ۳۰. ۴. ۱۳۹۵ مشارکت بانك‌ها در پرداخت ماهیانه ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای مردادماه را به آنها ابلاغ کرده است و در ادامه در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره (ماهانه ۱۵۰ هزار فقره) تسهیلات قرض‌الحسنه به بانك‌ها ابلاغ کرده است، ولي با توجه به اینکه تا تاریخ نگارش نامه (۱۳۹۵.۱۲.۹) در مجموع ۸۰۸ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات ازدواج ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده، به طور میانگین در هر ماه ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است.
پرداخت تسهیلات ازدواج چقدر افزایش یافت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیراوی

      پس از اعلام طرح ضربتی وام ازدواج فقط دو یا سه بانک در لیست پذیرش وجود دارد که یکی از آنها هم فقط در مراکز استانها شعبه دارد و بانک بزرگی مثل صادرات وجود ندارد

    • عسل

      خواهشا برای ازدواج دوم هم وام بدین .

    • مهندس

      لطفا لیستی از اون چند بانکی که قرار بود بصورت ضربتی وام ازدواج پرداخت کنن را منتشر نمایید.
      باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج