۵۷۶۸۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عنایتی اول، دایی هجدهم

برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

رضا عنایتی هیچگاه نه در پیراهن ملی و نه در باشگاه های خارجی به موفقیتی دست پیدا نکرده. بالاتر از همه نام های ریز و درشت، آقای گل تاریخ لیگ برتر است.

برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

روزنامه تماشا: رضا عنایتی هیچگاه نه در پیراهن ملی و نه در باشگاه های خارجی به موفقیتی دست پیدا نکرده. بالاتر از همه نام های ریز و درشت، آقای گل تاریخ لیگ برتر است. جایگاه او در یک سال آینده تنها توسط همبازی سابقش، تهدید می شود؛ البته اگر امیر قلفعه نویی علاقه ای به بازی دادن به مهاجم سرعتی استقلال داشته باشد. گل نزنی به نام آرش برهانی که آمار نشان داده که اتفاقا در لیگ برتر خوب هم گل زده است.

برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر

باشگاه صدتایی ها

این باشگاه فعلا فقط دو عضو دارد. رضا عنایتی که ۳ بار سابقه آقای گلی در لیگ برتر را دارد با زدن ۱۱۵ گل بر صدر جدول تکیه زده است و آرش برهانی که با ده گلی که در لیگ دوازدهم زده وارد کلوپ صدتایی ها شده است.

مهدی رجب زاده تنها بازیکنی است که ممکن است در پایان لیگ سیزدهم وارد این کلوپ شود. او با پیراهن تیم های فجر و مس و ذوب آهن ۸۶ گل در لیگ برتر زده و زدن ۱۴ گل دیگر به جمع عنایتی و برهانی می پیوندد.

وارداتی ها

در میان ۲۵ گلزن برتر تاریخ لیگ، نام ۴ بازیکن خارجی به چشم می خورد که هیچ کدام دیگر در ایران نیستند. عماد رضا، مهاجم عراقی با ۷۰ گل زده، بهترین گلزن خارجی لیگ است. ابراهیم توره که حالا در فرانسه مهاجم سرشناسی است در ۴ فصلی که در ایران بود، ۶۷ گل زده است؛ به طور متوسط ۱۴ گل در هر فصل. آدریانو آلوز که جزو نخستین برزیلی های با کیفیت لیگ برتر بوده و ادینیو که همه گل هایش را با پیراهن مس زده نیز برای آخرین سال در این فهرست حضور دارند.

گلزنانی که دیگر گل نمی زنند

از این ۲۵ بازیکن، ۸ نفر به بهانه های مختلف دیگر در لیگ بازی نمی کنند. علی دایی و فریدون فضلی که کفش ها را آویخته اند، ۴ بازیکن خارجی که شانس خود را در لیگ های با دستمزد بالاتر جستجو می کنند و هادی اصغری و عباس آقایی که سال های پایانی فوتبال خود را در لیگ یک می گذرانند.

جوانترین آقای گل

کریم انصاری فرد با زدن ۲۱ گل در لیگ یازدهم، جوانترین آقای گل لیگ برتر است. کریم با تنها ۲۲ سال سن، ۶۶ گل در لیگ زده است و در صورتی که بتواند بر مشکلاتی که در پرسپولیس با آن روبرو شد، پیروز شود تا پیش از ۲۵ سالگی می تواند نام خود را در باشگاه صدتایی ها ثبت کند. البته اگر مانند عنایتی و برهانی در لیگ برتر بماند و به اروپا ترانسفر نشود.

تولیدی های ورشکسته

ابومسلم و پاس که چند سالی است در لیگ یک دست و پا می زنند، بسیاری از این بازیکنان را به فوتبال ایران معرفی کردهاند. عنایتی، فضلی، رزاقی، خلعتبری و نیکبخت بازیکنانی بودند که ابومسلم به فوتبال ایران معرفی کرد. برهانی، بیاتی نیا و آقای یهم هدیه های پاس به لیگ برتر بودند.

شش تایی ها ۶- چهارتایی ها ۴

استقلالی ها در جذذب مهاجمان گلزن موفق تر از باشگاه رقیب بوده اند. نفرات اول، دوم و ششم لیست هر کدام دست کم شش فصل با پیراهن آبی به میدان رفته اند. بیاتی نیا و میداودی هم دیگر مهاجمان موفقی هستند که استقلال از شروع لیگ برتر خریده است. در مقابل پرسپولیسی ها تنها ابراهیم توره و کریم انصاری فرد را در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ لیگ دارند که هیچ کدام بیشتر از ۱۱ گل با پیراهن سرخ نزده اند. علی دایی و کاظمیان دیگر پرسپولیسی های فهرست هستند. نیکبخت تنها سرخابی این لیست است که توسط استقلال به لیگ برتر معرفی شد و امسال هم پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

رکورد صعود در دست پسر بندر

جلال رافخایی، آقای گل دوره گذشته لیگ جهش بلندی به سوی صدر جدول داشت. او با ۱۸ گلی که در لیگ دوازدهم وارد دروازه حریفان کرد، توانست تعداد گل های خود را به ۵۸ افزایش دهد و از رده بیست و چهارم تا رده نهم بالا بیاید. او در صورت تکرار این موفقیت در فصل آینده می تواند تا رتبه پنجم نیز بالا بیاید. مهدی سیدصالحی، سعید دقیقی و محمدرضا خلعتبری بازیکنانی بودند که در لیگ دوازدهم نام خود را وارد این فهرست کرده اند. محمد نوری و رسول خطیبی (۴۴ گل)، فرهاد مجیدی (۴۳ گل)، اسماعیل فرهادی (۴۲ گل) و محرم نویدکیا (۴۰ گل) در فصل آینده می توانند در جمع ۲۵ گلزن برتر تاریخ لیگ جای بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج