۵۷۶۹۰۰
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

تلاش برای ایجاد «بیت کوین» عربی!

محمد السهلی (Mohammed Alsehli)، یکی از کارشناسان امنیت سایبری عرب‌زبان، با موفقیت‌آمیز خواندن پروژه بیت کوین در دنیا، خواستار ایجاد نمونه‌ای مشابه در دنیای عرب شده است و خواهان آن است که این طرح را از شرکت موردنظر خود (ArabianChain Technology and DubaiCoin-DBIX)، به انجام برساند.

وب سایت سایبربان: کشورهای عربی، خواهان بهره گیری از فناوری بیت کوین برای ایجاد یک ارز دیجیتالی مشابه شدند.

فناوری زنجیره تأمین، دارای حقایقی پیچیده و نامفهوم است و برای هرکسی که به‌تازگی پا به مطالعه این چرخه گذاشته است، می‌تواند گیج‌کننده باشد. طی سال‌های گذشته نیز، رشد استفاده از بیت کوین، سبب شده تا مطالعه در مورد آن نیز، رشد قابل‌توجهی پیدا نماید.
تلاش برای ایجاد «بیت کوین» عربی!

بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری‌شده دیجیتال، یک زنجیره تأمین صفر و یکی هستند که سامانه‌های رمزنگاری غیرمتمرکز از فرایندهای مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. طبیعت غیرمتمرکز زنجیره تأمین یا همان بلاک چین (Blockchain)، به شرکت‌ها و افراد مختلف اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش داده و واسطه‌ها را حذف نمایند.

محمد السهلی (Mohammed Alsehli)، یکی از کارشناسان امنیت سایبری عرب‌زبان، با موفقیت‌آمیز خواندن پروژه بیت کوین در دنیا، خواستار ایجاد نمونه‌ای مشابه در دنیای عرب شده است و خواهان آن است که این طرح را از شرکت موردنظر خود (ArabianChain Technology and DubaiCoin-DBIX)، به انجام برساند. در حقیقت در صورت تحقق این موضوع، این اولین ارز دیجیتالی خواهد بود که در منطقه خاورمیانه و بین کشورهای عرب‌زبان، راه‌اندازی خواهد شد.

السهلی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد راه‌اندازی بیت کوین عربی، مدعی شد که هدف از این طرح، تنها تکثیر بیت کوین در این نقطه از جهان نیست و یکی از اهداف، تغییر شیوه تفکر و نگرش خاورمیانه با رسیدن و دستیابی به عصر دیجیتال است. به اعتقاد مبدعان این طرح، ارز مذکور که بر اساس نام شرکت ارائه‌دهنده، دوبی کوین (DubaiCoin) نام گرفته است، می‌تواند در یک شرکت به اشتراک گذاشته شود یا حتی در یک رأی‌گیری مورد بهره‌برداری واقع شود.

السهلی ادامه داد: «ما به‌صورت مستقیم، ارزی مشابه بیت کوین را ایجاد نخواهیم کرد. هدف ما ایجاد پلتفرمی است که زنجیره تأمین عربی (ArabianChain) نام دارد و در حقیقت، اولین زنجیره تأمین جهان عرب محسوب می‌شود. موضوعی که در اینجا به چشم می‌خورد، یک تغییر بینش جهانی است و بیت کوین، در حال تبدیل‌شدن از یک فناوری مخرب به یک فعالیت اقتصادی و مؤثر است. در این فرایند، صنایع و مشاغل می‌توانند با یکدیگر به تبادل پرداخته و اکوسیستمی که ما امروز با آن آشنا هستیم را تغییر دهند.»

به اعتقاد وی، فناوری بلاک چین یا همان زنجیره تأمین، محیطی غیرمتمرکز را به وجود می‌آورد که به صنایع اجازه داده علاوه بر کاهش مخارج و هزینه‌ها، واسطه‌ها و موارد غیرضروری را از مبادلات خود حذف کنند.

امارات متحده عربی به‌عنوان پایه‌گذار زنجیره تأمین یا بلاک چین عربی، معتقد است این کار در راستای نزدیک شدن سطح فناوری خاورمیانه به آمریکا، اروپا و دیگر نقاط آسیا صورت پذیرفته است. به اعتقاد کارشناسان اماراتی، این کار سبب شده است تا قاره‌های مختلف جهان، روند دیجیتالی شدن را، به‌سرعت طی کنند.

بانک ملی ابوظبی (National Bank of Abu Dhabi)، در بیانیه‌ای در این رابطه، اعلام کرد اولین بانکی در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود که یک سامانه مالی فرامرزی را برای این موضوع، راه‌اندازی خواهد کرد. امارات امیدوار است که تا پایان سال ۲۰۲۱، سال افتتاح شهر هوشمند دبی، بتواند به این موضوع نیز دست پیدا کند.

احمد عبدالله بوگشان، در رابطه با سامانه بلاک چین عربی گفت: «منطقه و خصوصاً خلیج (خلیج‌فارس)، به صورت راهبردی، در حال حرکت به سمت استفاده از اقتصاد دیجیتال است و این موضوع، بر تبادلات مالی بخش خصوصی و دولتی تأثیرگذار خواهد بود. من معتقد هستم که منطقه، این موضوع را با ورود به عرصه بلاک چین، مدیریت کرده است و بلاک چین عربی، موقعیت بسیار خوبی برای ثبت نوآوری و تحول در این فناوری دارد.»

در میان سایر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، کشور تونس نیز جزو مواردی است که تلاش کرده است فناوری را به بخش دولتی و عمومی خود وارد کند و با شرکت‌ها و مجموعه‌هایی وارد مذاکره و قرارداد شود که با مجموعه بلاک چین، در تبادل و ارتباط هستند. در حقیقت، این کشور نیز در تلاش است تا بیت کوین را به ارزی رایج و قانونی در کشور خود تبدیل نماید.

پیتر اشمیت (Peter Smith)، مؤسس بلاک چین، در اجلاس جهانی اقتصاد سال جاری در داووس سوئیس، دراین‌باره مدعی شد: «ما برنامه‌ریزی کردیم تا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در جهان عرب داشته باشیم و این اراده وجود دارد تا از طریق فناوری‌های جدید و نو، اقتصادهای این کشورها را به بهترین شکل ممکن، بهره‌مند نماییم.» اشمیت، از همکاری با جهان عرب در زمینه بلاک چین، ابراز خرسندی و رضایت کرده است.

خالد بیاری (Khaled Biyari)، از مسئولین شرکت مخابراتی تل کام عربستان سعودی، در این رابطه، مدعی شد تمرکز بر سیاست‌هایی که انتقالات و تبادلات دیجیتال را تسریع می‌کند، در سریع‌ترین حالت ممکن، برای این کشور و همسایه‌های آن، در حال وقوع است و حالتی بهتر از آن وجود ندارد.

در بخشی از صحبت‌های وی در این رابطه آمده است: «عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج (خلیج‌فارس)، به منابع طبیعی اعتیاد پیدا کرده‌اند و تلاش‌ها بر این است که تمرکز از منابع طبیعی، به سمت سرمایه‌گذاری روی فناوری‌ها، پیش برود.»

السهلی، البته بر این موضوع نیز تأکید کرد، انتظاری وجود ندارد که تمام تغییرات و رخدادهای موردنظر، تنها در یک روز اتفاق بیفتد، اما باید بر این موضوع نیز واقف بود که تغییرات در دنیا، خیلی سریع و ناگهانی رخ می‌دهد و برای اینکه خاورمیانه بتواند در رقابت‌ها، خود را حفظ نماید، باید بتواند این تغییرات را در سریع‌ترین حالت و زمان ممکن، به انجام برساند.

همچنین، این کارشناس امنیتی به این موضوع نیز اشاره کرد که: «این‌گونه تغییرات، طبیعی و نرمال به نظر می‌رسد و در حال رخ دادن است، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا ما برای چنین تغییراتی آماده هستیم؟ ما چگونه می‌توانیم خود را با طوفانی که در کل پهنه دنیا در حال رخ دادن است، هماهنگ کنیم؟ ما در تلاش هستیم که بتوانیم در این برهه از زمان، خودمان را با تغییرات تطابق دهیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج