جاباما
۵۷۷۱۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش نمایندگان به برگزاری مراسم تحلیف

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عصر امروز شنبه در مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری دوازدهم درمجلس حضور داشتند با انتشار تصاویر و مطالبی در فضای مجازی به این مراسم واکنش نشان دادند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عصر امروز شنبه در مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری دوازدهم درمجلس حضور داشتند با انتشار تصاویر و مطالبی در فضای مجازی به این مراسم واکنش نشان دادند.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس دقایقی قبل از آغاز مراسم تحلیف در کانال تلگرامی خود نوشت:

«یک ساعت قبل از آغاز مراسم تحلیف نمایندگان بتدریج وارد صحن شده و استانداران و مهمانان داخلی نیز همچنین. یکی از مدیران ارشد مجلس ضمن احوالپرسی اعلام داشت این بزرگترین مراسم رسمی بعد از انقلاب است. برای اولین بار تمام اعضای بیت حضرت امام به مراسم تحلیف دعوت شده‌اند. همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندشان نیز جزو مدعوین مراسم هستند. وضعیت تشریفات در حداکثر نظم و پشتیبانی لازم تدارک و پیش بینی شده است.»

احمد مازنی نماینده مردم تهران نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر در ارتباط با رفتار هیئت رئیسه مجلس با نمایندگان در مراسم تحلیف نوشت: «هیئت رئیسه مجلس راه ارتباط نمایندگان با مهمانان ویژه را در مراسم تحلیف بستند. این یک سلیقه نیست. این یک نوع نگاه به نمایندگان ملت است.»

محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس هم با انتشار تصویری از حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف در توئیتر نوشت: « تعظیم ۱۱۰ هیئت رسمی از کشورهای جهان در مقابل منتخب ۲۴ میلیونی ملت و شکوه و عظمت و اراده ملت.»

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت هم با انتشار پستی در اینستاگرام درباره مراسم تحلیف نوشت:‌ «امروز چهاردهم مرداد ١٣٩٦ در سایه بی سابقه ترین تدابیر امنیتی دومین تحلیف ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی برگزار شد که بنده جعفرزاده ایمن آبادی نیز توفیق حضور یافتم قابل توجه اینکه در تحلیف ریاست جمهوری سال ٨٨ هیچ هیئت خارجی نیامد و در سال ٩٢ شاهد حضور ٥٥ هیئت خارجی و امروز ١١٠ هیئت آمده بودند تا دیپلماسی صحیح و درست خارجی معنا پیدا کند!.»

وی همچنین پس از برگزاری مراسم تحلیف با انتشار تصویری از این مراسم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امروز ۱۴ مرداد ۹۶ در سایه بی‌سابقه‌ترین تدابیر امنیتی دومین تحلیف ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی برگزار شد که بنده جعفرزاده ایمن آبادی نیز توفیق حضور یافتم.»

محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار در مجلس هم در کانال تلگرامی خود نوشت: «لیست اعضای کابینه دولت دوازدهم در پایان جلسه علنی مجلس برای تحلیف رئیس‌جمهور، از سوی روحانی به لاریجانی ارائه نشد. لاریجانی ابراز امیدواری کرد روحانی هرچه زودتر لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس بدهد.»

علی اصغر یوسف نژاد نیز با انتشار تصویری از مراسم تحلیف در اینستاگرام خود نوشت:« با تنفیذ، منتخب مردم رسماً رئیس‌جمهور می شود و با تحلیف و امضای سوگندنامه باید پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق نماید و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت، پرهیز از خودکامگی و حمایت از آزادی و حرمت اشخاص، حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار دهد و همچنین امانتدار باشد. ان‌شاءالله.»

سید فرید موسوی نیز تصویری از نوشته خود در دفتر یادبود مراسم تحلیف در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد: «آنچه ایران را به عنوان کشوری با ثبات، مقتدر، روبه توسعه و به یاری خدا با آینده‌ای روشن تبدیل کرده همین مردم سالاری دینی و تجلی آن در نظام جمهوری اسلامی ایران است. از خداوند متعال همدلی و همراهی، همکاری و هم افزایی بیشتر مسئولان و خادمان ملت و جناح‌ها و توفیق قوای سه‌گانه به ویژه دولت خدمتگزار دوازدهم را در خدمت ‌به مردم شریف ایران آرزو می کنم.»

عبدالکریم حسین زاده، نایب رییس فراکسیون امید نیز در توییتر نوشت: ۱۴ مرداد سالروز حصر نخست وزیر مشروطه‌خواه، محمد مصدق، سالروز امضای مشروطیت در ۱۱۱ سال پیش و مراسم تحلیف روحانی
‏ترکیبی از شیرینی‌ها و تلخی‌ها.

ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران نیز با انتشار عکس یادگاری جمعی از نمایندگان با موگرینی، در کانال تلگرامی خود نوشت:
بحث مذاکره‌ی چند نفر از نماینده‌ها با موگرینی بود، آدم منطقی بود حرفای خوبی رد و بدل شد. خیلی محکم و استوار از ادامه برجام دفاع می‌کرد. به‌ نظرم اومد با این اروپایی‌ها بجز انگلیس خبیث بشه کنار اومد ولی امان از این آمریکایی‌های چیز نفهم!

ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان نیز در توییتر نوشت: سوگند تحلیف در خانه ملت سوگندی پرصلابت و در عین حال پر مسوولیت است. برای رییس جمهور آرزوی وفاداری به همه سوگندهایش را دارم.

پروانه مافی، نماینده تهران نیز در کانال تلگرامی خود نکاتی را درباره تحلیف روحانی به این شرح نوشت:

۱- حضور ۱۰۵ هیأت از مقامات خارجی در سطوح بالا که حضوری بی‌سابقه به شمار می‌رود، نشانگر ظرفیت و اقتدار جمهوری اسلامی است و جایگاه ایران در منطقه و جهان را آشکار می‌نماید.

۲- سخنان همدلانه روسای سه قوه بیش از هر زمان دیگری مردم و سایر مسئولین را به شرایط آتی کشور امیدوار نمود. وحدت و انسجام درونی دقیقا همان عاملی‌ است که در طول دهه‌های گذشته منجر به شیفت کشورهای در حال توسعه به توسعه‌یافتگی شده است.

۳- تاکید رئیس جمهور منتخب ملت بر پایبندی به وعده‌ها و مطالبات مردم ، نکته مثبت و حائز اهمیت دیگر مراسم تحلیف بود. آقای روحانی اشاره کاملا به‌جایی داشت که «منتخب ملت باید بداند که از میانه چه خواست‌ها و آرایی بر آمده است و چه عهدی با مردم دارد».

۴- انتقال پیام صلح و دوستی و مبارزه با خشونت و افراط گرایی به کشورهای جهان و تاکید بر چهره رحمانی دین مبین اسلام و در عین حال اعلام هشدار نسبت به بی‌پروایی‌های رئیس جمهور بی‌تجربه و بی‌ادب ایالات متحده آمریکا، نقطه عطف سخنان امروز بود.

۵- آنچه امروز اتفاق نیفتاد و پازل اتفاقات مثبت را تکمیل نکرد، عدم حضور روسای جمهور سابق و اسبق کشورمان بود. سیدمحمد خاتمی به عنوان فردی شناخته شده در عرصه بین‌المللی و شخصیتی که مبدع طرح گفت‌وگوی تمدن‌هاست و نقش مهم و بی‌بدیلی در پیروزی جریان اصلاح و اعتدال در انتخابات اخیر ایفا نموده است، در صورت تدبیر و مدیریتی بهتر در مراسم امروز حضور می‌یافت. محمود احمدی‌نژاد نیز علی‌رغم تمامی اختلاف‌نظرات، به هر حال ۸ سال مسئولیت ریاست جمهوری کشور را بر عهده داشته است و حضور وی می‌توانست جلوه بهتری از وحدت نیروهای داخلی را به منصه ظهور برساند.

۶- نکته اساسی و پایانی نیز این‌که:

هرچند جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف خالی بود، اما تفکر و مشی ایشان در سخنان و روحیه حسن روحانی تجلی به‌خصوصی داشت. ای کاش آن اسوه صبر و مصلحت نیز در این مراسم حضور داشت و با جلوس بر ردیف اول بزرگان، دلگرمی بیشتر حامیان گفتمان اصلاح و اعتدال را سبب می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      واکنش نمایندگان دروغی بود زیاد پیگیری نکنید ...............

    • بدون نام

      قابل توجه نمایندگان محترم خرج که از کیسه مهمان بود ... حاتم طاعی شدن آسان بود ... یکی تون شهامت بخرج بدهید و بگویید هزینه این مراسم که از بیت المال انجام شد چقدر بود .. علی برکت الله

    • بدون نام

      هیئتهای خارجی فقط برای سیاهی لشکر اومدند مثل سابق که اومدند و موقعی که برگشتند به کشورشون هزار جور حرف و تهمت نثارمون کردند
      باید از گذشته ها درس عبرت گرفت اما افسوس ....

    • سعید

      واکنش نمایندگان دروغی بود زیاد پیگیری نکنید ...............

    • بدون نام

      خوب بود ریس جمهور به وظایف قانونی خود عمل کرده و کابینه رو تو وقت مقرر به مجلس معرفی میکرد نه اینکه به فکر دعوت از میهمانان خارجی باشه و پول بیت المال رو به هدر بده و تاسف بار تر اینکه این حرکت طرفداران مجلسی روحانی که از خود بیخود شده و دنبال عکس گرفتن با خانم موگرینی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج