۵۷۷۲۶۲
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

ريشه یابی تجاوز به كودكان كار

ريشه تجاوز به كودكان كار را بايد نبود پشتوانه حمايتى از آن‌ها بيان كرد. فردى كه مورد حمايت اصلى‌ترين حامى خود يعنى خانواده قرار ندارد، مورد هجمه بسيارى مانند پرخاشگرى‌ها و جسارت‌ها قرار مي‌گيرد.

امين عرب سعيدى در قانون نوشت: ريشه تجاوز به كودكان كار را بايد نبود پشتوانه حمايتى از آن‌ها بيان كرد. فردى كه مورد حمايت اصلى‌ترين حامى خود يعنى خانواده قرار ندارد، مورد هجمه بسيارى مانند پرخاشگرى‌ها و جسارت‌ها قرار مي‌گيرد.
كودكى كه از اصلى‌ترين نيازهاى اوليه خود دور مانده به ناچار به درخواست‌هاى متجاوزانه استثمارگران، براي تهيه جاى خوابى به‌منظور گذران شب و رفع گرسنگى خود، تن مى‌دهد. به همين دليل در پايين‌ترين سنين كودكى مورد تجاوز قرار مي‌گيرد. نگاه بزهكاران و متجاوزان نيز به اين كودكان مبتنى بر همين نقصان و امكان اعمال هرگونه رفتار ناشايست نسبت به آن‌ها در مقابل كودكان ديگر است.

بدون‌شك به دليل كنجكاوي کودکان در امور جنسي، بسیار اتفاق می‌افتد که با یکدیگر به بازیگوشی‌ها و مکاشفه‌های ملایم جنسی بپردازند. اين تعاملات و روابط آزاد ميان خود اين كودكان نيز عاملى است براى تجاوز گروه سنى بزرگسال از همين دست نسبت به كودكان كوچك‌تر و ضعيف‌تر.
متاسفانه زنانگى برخى دختران كار و پايدار ماندن اين وضعيت و اين روابط براى مدت‌هاى طولانى باعث شده طبق آمار ارائه شده، حدود نيمى از كودكان كار زير ١٥ سال، تجربه روابط جنسى داشته باشند كه ٢٤درصد‏ اين روابط با جنس موافق بوده است! در اغلب اوقات نيز مشاهده شده اين كودكان توسط افراد نزديك و خويشاوندان خود مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

وضع جايى بدتر مي‌شود كه متاسفانه و براساس همان عدم حمايت پيش‌گفته، اعتراض و شكايتى نيز نسبت به اين تجاوزات صورت نمي‌گيرد. در عين حال اثبات آزار جنسی یا انجام شدن عمل منافی عفت با کودک بر اساس قانون ایران بسیار دشوار است.

وضعيت كودكان كار رها شده و محروم شده از كودكى نيز هولناك است و نرخ كودكان فروخته شده در حاشيه شهرها، كمتر از نرخ يك كيلو گوشت گوساله است.

در باب بهبود اين وضعيت، لزوم وجود نهاد‌هاى حمايتى خصوصى و حاكميتى براي پيگيرى و بررسى ابعاد حقوقي و معضلات كودكان كار در وضعيت كنونى بيش از پيش نمايان مي‌شود،چرا كه گاهى اوقات مشاهده مي‌شود كه اين كودكان در صورت كنار گذاشتن توسط خانواده و استثمارگران، خود هيچ‌گونه پشتوانه و حمايت‌كننده‌اى نخواهند داشت. با توجه به اينكه قوانين كنونى خلأهاي زيادي در زمينه حقوق و مشكلات كودكان‌كار دارند، نيازمند تدوين قوانين حمايتي در مورد اين‌گونه كودكان هستيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاسف تاسف تمامی این عناوین از فقر و بی مسول بودن کسانی که حامی حقوق مردم هستن

    • امید

      به نظر من تمام مشکلات دزدی ها بزهکاری ها تجاوزها قتل و.... فقط به یک مورد بر میگرده آن هم اشتغال زنان است چرا ؟

      در زمان گذشته دختران در سن پایین ازدواج میکردند پسرها هم نهایتا تا 25سالگی و بعد از انجام خدمت اما امروزه به بهانه تحصیل سن ازدواج رفته بالا دختر اول میخواد درس بخونه بعد هم با توجه به اینکه حاضر است با دستمزدهای بسیار کم شاغل شود در نتیجه بازار اشتغال را خانم ها اشغال می کنند بعد چون شاغل شده توقعش می ره بالا دنبال شوهر با موقعیت عالی میگرده در نتیجه سن ازدواج دختر بالا می ره بعد از سوی دیگر پسر ها هم چون شغل ندارند تمایلی به ازدواج ندارند تو سن بالا هم وقتی کار پیدا میکنند و صاحب موقعیت می شند صددرصد دنبال دختر سن پایین و با موقعیت مالی خوب میکردند در نتیجه سن ازدواج برا دختر و پسر می ره بالا وقتی سن ازدواج بالا رفت و شرایط ازدواج فراهم نبود جامعه را فقر فساد تجاوز دزدی طلاق و .....در بر میگیره در ادوار گذشته چون دخترها شاغل نبودند توقعات کم بود زندگی ها دوام داشت فساد و فحشا کم بود طلاق کم بود من نمی گم دخترها شاغل نباشند اما اولویت اشتغال باید به آقایان داده شود تا خانم ها

    • بدون نام

      این بچه ها تو این سن مورد تجاوز قرار میگیرن . بزرگ که شدن میشن ضد اجتماع و قاتل و معتاد و و..... از الان باید فکری بحالشون کرد

    • بدون نام

      متاسفم که این مسعله باید در الویت قرار بگیره وظیفه دولته ومسعولان جامعه باید کودکان جای امن وبا سر پرستی دولت به رشد عالی برسن وبدرد مملکت بخورن اگر اینجور رها بشن امثال مرد شیطان صفتی میشن که آتنا ها رو رقم میزنند پس تا دیر نشده بجنبید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج