۵۷۷۲۹۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

مقتدی از الحشد الشعبی می ترسد

ترس مقتدی صدر از الحشد الشعبی قابل درک است.مقتدی می داند در انتخابات پارلمانی۲۰۱۸ رقیب جدی به نام الحشدالشعبی دارد که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود و این موضوع برای مقتدی صدری که شاخه نظامی اش پیش از این در مبارزه با آمریکا و حزب بعث فعال بود گران تمام شده است.

دکترحامد رحیم‌پور در خراسان نوشت: ترس مقتدی صدر از الحشد الشعبی قابل درک است.مقتدی می داند در انتخابات پارلمانی۲۰۱۸ رقیب جدی به نام الحشدالشعبی دارد که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود و این موضوع برای مقتدی صدری که شاخه نظامی اش پیش از این در مبارزه با آمریکا و حزب بعث فعال بود گران تمام شده است.
شاید به همین دلیل بود که مقتدی با توجه به این که برخی از گروه های الحشد الشعبی مثل النجبا سیاست همراهی با جبهه مقاومت در سوریه را دنبال می کردند، با محکوم کردن بشار اسد مشروعیت حضور نیروهای عراقی در سوریه را زیر سوال بُرد تا کمی از محبوبیت آنها کاسته شود.
اکنون نیز به نظر می رسد مقتدی صدر بر آن است که رقابت خود را برای نشان دادن استقلال سیاسی بیش از گذشته دنبال و برای انتخابات از ظرفیت عربستان استفاده کند. تحلیل ها نشان می دهد بعد از مبارزه با داعش در عراق به طور حتم الحشدالشعبی در آینده مبارزه با تروریسم در سوریه نیزنقش خواهد داشت و از طرفی کمربند امنیتی شمال عربستان و جنوب عراق در اختیار الحشد است.
بعید نیست بن سلمان در دیدار با مقتدی صدر از او خواسته باشد که با طرح جایگزینی نیروهای نظامی شاخه صدر ،عربستان از یک چالش امنیتی نجات یابد.اتحاد احتمالی با عمار حکیم روی دیگر تلاش های این روزهای صدر است و ممکن است مقتدی، عمار و سایر جریان های سیاسی «عربی- شیعی» عراق یک پیمان مشترک تشکیل دهند تا در برابر «مقاومت - شیعی» کرسی بیشتری تصاحب کنند .
به هر حال مسلم است که رفتارهای برخی از احزاب شیعی در عراق در حال دگردیسی و تغییرات جدی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج