جاباما
۵۷۷۳۰۲
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

پژو ۵۰۸ چقدر ایمن است؟

پژو ۵۰۸ یکی از خودروهای ایمنی است که به زودی در ایران تولید می‌شود. این خودرو در آزمون ایمنی یورو‌ ان‌کپ در سال ۲۰۱۱ توانست ۵ ستاره کامل ایمنی را دریافت کند. پژو ۵۰۸ توسط ایکاپ که شرکت جوینت‌ونچر ایران‌خودرو و پژو است، تولید و به بازار عرضه خواهد شود.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: پژو ۵۰۸ یکی از خودروهای ایمنی است که به زودی در ایران تولید می‌شود. این خودرو در آزمون ایمنی یورو‌ ان‌کپ در سال ۲۰۱۱ توانست ۵ ستاره کامل ایمنی را دریافت کند. پژو ۵۰۸ توسط ایکاپ که شرکت جوینت‌ونچر ایران‌خودرو و پژو است، تولید و به بازار عرضه خواهد شود.
پژو 508 چقدر ایمن است؟

پژو ۵۰۸ اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو پاریس رسما رونمایی و تولید آن از سال بعد آغاز شد. نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی این خودرو به عنوان نمونه‌ی فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و همین اتاق قرار است به بازار ایران وارد شود. در ادامه می‌توانید کلیپ تست تصادف این اتومبیل را در آزمون یورو ان‌کپ ببینید.
‌‌‌‌‌‌
پژو 508 چقدر ایمن است؟

پژو ۵۰۸ در تست تصادف در بخش بزرگسال توانست ۹۰ درصد از بخش ارزشیابی ایمنی کامل بزرگسال، ۸۷ درصد از ایمنی کامل خردسال، ۴۱ درصد از ایمنی کامل عابرپیاده و ۹۷ درصد از ارزشیابی تجهیزات ایمنی را کسب کند.

در بخش اول که خودرو از جلو به مانع برخورد می‌کند، بیشترین تهدید برای سرنشینان جلو، قفسه سینه و ساق پا است. با این حال، تهدید آن قدر جدی نبوده که سرنشینان جلو در خطری جدی باشند. به لطف کیسه‌های هوا، سر و گردن سرنشینان جلو در امنیت بالایی قرار دارند. طراحی پایین داشبورد طوری بوده تا ران و مچ پا در بالاترین سطح ایمنی ارزیابی شوند.‌‌‌
پژو 508 چقدر ایمن است؟

همان‌طور که در ویدیو دیدید، صدمه‌ی اصلی وارد شده به خودرو در برخورد از جلو مربوط به جلوبندی و موتور است. بر اثر ضربه شدید، در موتور کاملا تاب برمی‌دارد و خودرو در خلاف جهت حرکت سرعت به بیرون پرتاب می‌شود. با این حال، به در، سقف و ستون‌های اتومبیل صدمه‌ای وارد نمی‌شود که امتیاز مثبتی در مقابل ضعف بعضی از خودروها قلمداد می‌شود.‌‌‌

در تست تصادف از بغل، سر و لگن راننده در امنیت خوبی قرار دارند که با رنگ سبز در تصویر نشان داده شده است. دلیل آن هم کیسه‌های هوای جانبی است تا از جان سرنشینان تا حد زیادی حفاظت کنند. با این حال قفسه سینه و شکم در خطر جدی هنگام برخورد از کنار هستند. بر اثر برخورد جانبی اتومبیل، سقف، در و شاسی اتومبیل تا حدی کج می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند.‌‌‌
پژو 508 چقدر ایمن است؟

تست شلاقی (Whiplash) مرحله‌ای است که آدمک تست تصادف روی صندلی قرار دهد و با سورتمه به عقب کشیده می‌شود. دلیل این تست سنجش میزان جراحات وارد به سرنشین هنگام برخورد با سرعت نسبتا پایین است؛ چراکه ضربه تصادف ممکن است باعث صدمه به ستون فقرات شود. در این آزمون، سر راننده در وضعیت ایمنی بالا مورد ارزیابی قرار گرفت. بنابراین نگرانی خاصی در مورد آسیب جبران‌ناپذیر هنگام تصادف با این خودرو در سرعت‌های نسبتا پایین با موانع نیست.‌‌‌

در تست عابر پیاده، پژو ۵۰۸ توانست عملکرد متوسط روبه پایینی نشان دهد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، سپر جلو، و وسط در موتور از بخش‌های امنی هستند که براثر برخورد سر و پای عابر پیاده با آن‌ها، آسیب کمی وارد می‌شود. با این حال، شیشه‌ی اتومبیل و کناره‌های سپر و در موتور طراحی مناسبی برای حفظ جان سرنشینان ندارند.
پژو 508 چقدر ایمن است؟

این تست در سال ۲۰۱۱ گرفته شده و استانداردهای این تست مربوط به همان دوره است. شکی نیست که این خودرو اگر با استانداردهای امروزی مورد ارزیابی قرار گیرد، نمی‌تواند این امتیازات را کسب کند. با این حال با درنظر گرفتن بازار خودروهای ایران، پژو ۵۰۸ می‌تواند یکی از خودروهای مناسب با ایمنی نسبتا بالا محسوب شود.

پژو ۵۰۸ از موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. مدل جدید این خودرو به ۲ عدد کیسه‌هوای جلو، ۲ عدد کیسه‌هوای جانبی و ۲ عدد کیسه‌هوای پرده‌ای جلو و عقب مجهز شده که از سر و گردن سرنشینان هنگام تصادف حفاظت می‌کند. از سیستم‌های ترمز می‌توانیم به سیستم ضدقفل ABS، کنترل الکترونیک پایداری ESP، کنترل لغزش ASR، کنترل پایداری دینامیک CBC، کمک سربالایی HAS و ترمز دستی برقی اشاره کنیم.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
پژو 508 چقدر ایمن است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایمنی این خودروها تا زمانی اعتبار دارد که در ایران ساخته نشود از زمانی که در شرکت های ایرانی شروع به ساخت شود هیچ کدام از تست کیفیت ها قابل اطمینان نیست.

    • بدون نام

      پژو 508 از رده خارج شده هر ماشین که از رده خارج میشه. تازه تو ایران خط تولیدش رو راه می اندازند. حداقل برای 30 سال

    • م

      یکی از بیرقیب ترین ماشینهای اروپاست....ول کنید این پژو را...این همه ماشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج