۵۷۷۵۳۷
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

اگر رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور شده بودند؟

همه یاد بگیریم که وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید، تفاوتی بین اینکه روحانی یا احمدی‌نژاد یا دیگری بر سر کار است قائل نشویم و به اینکه قوه مجریه در دست کدام جناح است، اهمیت ندهیم.

جهان نیوز: همه یاد بگیریم که وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید، تفاوتی بین اینکه روحانی یا احمدی‌نژاد یا دیگری بر سر کار است قائل نشویم و به اینکه قوه مجریه در دست کدام جناح است، اهمیت ندهیم.
ابراهیم رضایی: تصور کنید اگر رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور شده بودند و وزیر خارجه سائوتومه و رئیس مجلس زنگبار و معاون نخست‌وزیر اوگاندا و وزیر ارضی نامیبیا و پادشاه لسوتو و وزیر خارجه توگو برای تحلیف آنها به ایران آمده بودند و هیچ‌کدام از روسای جمهور یا وزرای خارجه به‌اصطلاح قدرت‌ها (یا به قول آقای روحانی: جامعه جهانی) به مراسم آنها نیامده بودند، آن وقت دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی چه قشقرقی به راه می‌انداختند؟

آیا طعنه نمی‌زدند که این کشورها را باید با ذره‌بین در نقشه پیدا کرد؟ آیا آن را به تحقیر ایران تعبیر نمی‌کردند؟ اگر رابرت موگابه (رئیس‌جمهور مادام‌العمر زیمباوه) در دولتی دیگر به تهران آمده بود یک پرونده از سابقه دیکتاتوری او و تحریم‌ها علیه کشورش درست نمی‌کردند؟

به نظر می‌رسد که اولاً ماهیت نظام مستقل جمهوری اسلامی در تضاد با منافع قدرت‌هاست لذا طبیعی است که آنها دلِ خوشی از این نظام فارغ از اینکه چه کسی رئیس‌جمهورش باشد- نداشته باشند. از سوی دیگر دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی در این مواقع همه تلاش خود را برای بی‌اعتبار کردن میهن ما بکار می‌بندند.
نمونه‌های این دشمنی‌ها را از ابتدای انقلاب تا کنون از جمله در تلاش رژیم صهیونیستی برای نرسیدن ایران به فناوری هسته‌ای یا هزینه‌های سنگین عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک کشورها با ایران شاهد بوده‌ایم.

ثانیاً جامعه جهانی فقط چند کشور عضو شورای امنیت نیست و ده‌ها کشور دیگر (مثل همین کشورهای فوق) هم در دنیا هستند که می‌توان رابطه‌ای متوازن و دوطرفه با آنها برقرار کرد، نکته مهمی که پریروز رهبر انقلاب از آن به عنوان «تعامل گسترده با دنیا» برای جهت‌گیری دولت دوازدهم یاد کردند.

ثالثاً و مهمتر از همه اینها؛ در این امور و در مراسم‌هایی نظیر تحلیف رئیس‌جمهور که پای اعتبار ایران در سطح بین‌المللی در میان است، جای طعنه و کنایه و تحقیر نیست. اینجا دیگر نباید نگاه کنیم که رئیس دولت در قبیله ما قرار دارد یا در جناح مقابل. به نظرم حتی اگر روسای کشورهای کوچک و کم‌اهمیت هم به کشورمان آمدند، خود ما به عنوان یک ایرانی نباید جار بزنیم که از ما بدتران به تهران آمده‌اند!

همه یاد بگیریم که وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید، تفاوتی بین اینکه روحانی یا احمدی‌نژاد یا دیگری بر سر کار است قائل نشویم و به اینکه قوه مجریه در دست کدام جناح است، اهمیت ندهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر خوب میشد آنها رای می آوردند. حالا مثلا نماینده های کشورهای قدرتمند که بعنوان مهمان آمدند چه گلی به سر ما می زنند جز اینکه ما را بدوشند.

    • مهدئ

      اینم یکی ازمعجزات خدابودکه رییس جمهورنشدن

    • بدون نام

      حالا شماها از حسادت جار زدید این همه نماینده امده بودند فقط این چند کشور را دیدند

    • محمد سلطان

      اگر هر یک از دو نفر رییس جمهور میشدند فقط مایه تاسف بود! وای بر کاسبان تحرین!

    • بدون نام

      بایدشکرگزارباشیم نفت داریم که اینهابرای گرفتن سهمیه به ایران می ایند وگرنه نمی امدندوماراغمگین می کردند

    • بدون نام

      آره بنده خداها خوب رییس جمهور نشدن وگرنه میخواستن چه خاکی به سر این برجام ناقص و بیمار بکنن، بذارخود دولت فعلی یجور جمع و جورش کنه البته اگه بتونه

    • ف

      اقای نویسنده همیشه یک طرفه ننویس اصلا از مقاله شما مشخصه شما وابسته به یک حزب خاصی هستن برای کوبیدن یک حزب دیگر ...از دوستان اخبار داغ میخواهیم از گذاشتن چنین اخبار تفرقه انگیز خودداری کنذ.

    • مهتاب

      به خدا انتخابات تموم شده
      بس کنین ملت رو به جون هم انداختین

    • بدون نام

      خداوند به این ملت ترحم کرد که این دو نفر رییس جمهور نشدند. واقعا دیگه بس بود ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج